Solid forsterker no.1 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 262
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjønner ikke hvorfor du reagerer son

Sitat Opprinnelig postet av Ronny DD
    Først språket ditt er så godt som Ubrukelig !
    Så; her viser du til erfaringer med kjøp av dritt! Om du har forstått dette(?) slik du tilsynelatende påstår er jeg ikke enig i.
    Her skal du få det inn med en slik:

Når noen spør om råd vil disse selvsagt ikke ha råd som inkluderer dritt eller erfaringer omkring dritt. Derfor: Hold rådene om dritt for deg selv.

Når noen spør om råd er det fordi det helst skulle virket i går. Da betyr det at råd som om kan bety retur eller klager skal du holde for deg selv.

Råd som gis skal virke med en gang.

Anbefalinger skal kun gis dersom man er SIKKER på at det betyr "virker momentant". Som betyr uten klager på vare, ingen ekstra venting eller ekstra arbeide omkring dette.

Dersom noen har stjerner eller planeter trenger det IKKE bety at varen er første klasse.
    Skjønner ikke hvorfor du reagerer son! Er vel ganske unødvendig å pirke så voldsomt! ikke sikkert du har lest helt fra det første innlegge mit å helt til det siste! Det lønner seg det!
    Det jeg skreiv var bare min erfaring av ebay å en kommentar til en på forumet ! Betyr ikke at jeg har lite kunnskap å bare omgås med billig og skrøpelige produkter selv om jeg har kjøpt ting på ebay!

(PSB Stratus.) (Nad. Luxman.) (Hypex.) (Denon.) (Vifa.) (Seas.) (Peerless.)
    (weller wecp-20 loddestasjon.) (Metravo MA 5D Multimeter.)
    Multimeter for måling av spoler kondensatorer volt amper ohm transistorer diode.
    En hau med hifi blader fra 80 å 90 talet + mange dynabel (eltek) å hifi klubben kataloger.
    Mange løse høyttaler elementer. Å mye mere!

Dette er merker, ting jeg har! Jeg ramser opp alt dette for at dere skall forstå at jeg
    ikke er helt amatør på området! Noe jeg får inntrykk av at dere tror!?

det lønner seg å kunne hvite hvor man kan kjøpe billig! Foreksempel bra rimelige RCA plugger,
    Høyttalerterminalskruer (poloskruer) kondensatorer.
    ikke bare på ebay men andre steller å.

Man får kjøpt Neutrik plugger billig på ebay som er PA folkets valg nummer 1

Har man ikke tid til å vente men skall ha ting med en gang så må man ta den enkleste måten som oftest er den dyreste!

jeg er ikke ute etter å verre hakke bedre en andre! Men jeg får inntrykk av at enkelte på forumet er ute etter det!

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE

(PSB Stratus.) (Nad. Luxman.) (Hypex.) (Denon.) (Vifa.) (Seas.) (Peerless.)
    (weller wecp-20 loddestasjon.) (Metravo MA 5D Multimeter.)
    Multimeter for måling av spoler kondensatorer volt amper ohm transistorer diode.
    En hau med hifi blader fra 80 å 90 talet + mange dynabel (eltek) å hifi klubben kataloger.
    Mange løse høyttaler elementer. Å mye mere!

Dette er merker, ting jeg har! Jeg ramser opp alt dette for at dere skall forstå at jeg
    ikke er helt amatør på området! Noe jeg får inntrykk av at dere tror!?
    Dette blir jo det samme som om jeg skulle sagt at bare fordi jeg har eid
    10 ferrarier så kan jeg dermed masse om hvordan motoren til ferrarier er bygget opp.

Digger den tråden her btw ;P Det er klart det er mye bra på ebay, men ting som trenger CE godkjenning osv Er mye gambling der. Og jeg er veldig skeptisk når det kommer til det.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Har vært borte fra avforum en stund nå grunnet at jeg har hatt mye å gjøre og har hatt noen andre prosjekter. Tenkte jeg skulle sjekke tråden, Da jeg til min store overraskelse fant ut at tråden min hadde tatt helt av i en digresjon angående forsterkerkonstruksjon.

anående forsterkeren. Har fått testet den og den spiller helt greit. Har ikke fått gjort ferdig inngangsvelger eller eller eq. Skal stikke opp til en audionerd som jeg kjenner som kan fikse dette.

Gleder meg til nye bilder jeg.
    bestiillte jo kretser og et par kretskort på ebay, men den derre selgeren jeg bestillte kort av har ikke klart å få de over ennå.
    blir et nytt fuglerede da tenker jeg.

skal bli moro å fyre opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For mye krangling å misforståelser!

Sitat Opprinnelig postet av thohaug
    Dette blir jo det samme som om jeg skulle sagt at bare fordi jeg har eid
    10 ferrarier så kan jeg dermed masse om hvordan motoren til ferrarier er bygget opp.

Digger den tråden her btw ;P Det er klart det er mye bra på ebay, men ting som trenger CE godkjenning osv Er mye gambling der. Og jeg er veldig skeptisk når det kommer til det.
    Nå har ikke jeg eid det jeg nevnte men jeg eier det per dags dato!
    Jeg nevnte også at jeg hadde en del måleinstrumenter å en lodde stasjon!
    Jeg har til å med godt på videre gående skole på elektro !
    Jeg sier ikke at jeg er flinkere en andre her på forumet for det gidder jeg ikke diskutere.
    Men det er heler ingen vits å prøve å verre hakke bedre en andre hele tiden!
    Nå er det ikke kun ebay jeg kjøper ting fra! Det meste av det jeg har hjemme kommer ikke fra ebay!

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå er det ikke kun ebay jeg kjøper ting fra! Det meste av det jeg har hjemme kommer ikke fra ebay!
    Jeg har den billigste multimeteren fra biltema, artnr 15-133, så du vinner.
    Jeg kjøpte en oscilloscop for ca 8mnd siden, så jeg vinner.
    loddebolten min kunne vært nyere/bedre, så du vinner.

Andre har sikkert noen fænsy instrumenter som jeg skulle ønske at jeg hadde hørt om tidligere, så de vinner glatt over oss begge.

Jeg foreslår at du slapper litt mer av, ta deg noen gåturer, det er fint i skogen for tiden, for dette er ikke en pissekonkurranse, det er bare en haug med tilfeldige karer her som prøver å dra lasset sitt med å lage noe unikt selv - uansett hvordan og hvor det kommer fra.
    Det er poenget med DIY.

Jeg shopper en del fra ebay, det er mye fint der, men det er nok litt lurt å sjekke nøye om det er trygt nok å bruke, og om den kan/vil fungere som ventet. Som regel er det ikke farlig, men man vet jo aldri.

Jeg er en dimling angående forsterkere, så denne tråden fikk meg til å lukte litt på LM3886, det hadde vært gøy å bygge noe snertent, og jeg koste meg med datasheeten igår, og titta litt rundt på ebay etter LM3886, men datasheeten sier at en må være nøye med stargrounding, og det ser jeg etter.

Akkurat nå ser jeg på størrelsen av heatsinks, jeg vil ha aktiv kjøling!
    har en fin 60x38mm vifte her som bråker som et uvær...

Samtidig har jeg prøvd litt med plassering i en metallboks, men da får jeg ikke plass til den 60mm vifta, så jeg ser etter en annen, men vifta må jo være kraftig, for heatsinkene må jo klare å dra ut ~120watt med varme.

Noen som har erfart thermal overload hos LM3886, hvordan oppdager en sånt?
    "tomme tømmer buldrer mest"

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LM3886 har intern håndtering av thermal overload.
    Den muter signalet når den slår inn, slik omtrent alle National Semiconductor forsterker-ICer gjør.
    Du har ikke vurdert væskekjøling på den greia di?
    Du vet, den plassen som du "sparer" på å bruke vifte, er omtrent den plassen som kjølefinner med passende størrelse blir å fylle.
    Eventuelt ei støysvak PC-vifte til å hjelpe på bittelitt.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TANDBERGEREN
    Den muter signalet når den slår inn, slik omtrent alle National Semiconductor forsterker-ICer gjør.
    Du vet, den plassen som du "sparer" på å bruke vifte, er omtrent den plassen som kjølefinner med passende størrelse blir å fylle.
    En liten oppdatering: (Tandbergeren vet nok dette men)
    LM3886 ble utviklet av National Semiconductor, men nå finnes ikke det selskapet lenger, de er kjøpt/spist opp av Texas Instruments, som selvfølgelig fortsetter å produsere alle kretsene National Semiconductor hadde, minus noen få der Texas Instruments hadde ekvivalenter.
    Speaker Amplifier and Modulator - Mid/High-Power Amplifier - LM3886 - TI.com

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hvar det tatt noen bilder av forsterkeren:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Småpent.
    Noen planer om gravering der i fronten, eller kjører du bare clean?

Ble lyden spiselig?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nevnte også at jeg hadde en del måleinstrumenter å en lodde stasjon!
    Jeg har til å med godt på videre gående skole på elektro !
    Jeg sier ikke at jeg er flinkere en andre her på forumet for det gidder jeg ikke diskutere.
    Dette er like relevant som 10% av innleggene på tråden her, men må få nevne det. Jeg vil tro at jeg med min fysikk 1 og fysikk 2 fra VGS har gått forbi deg på viten innen skole som er relevant til stereo.

For å sammenligne det, kanskje ikke helt relevant, men jeg kjører på. Jeg driver med langrenn, og det er ikke slik at de som har mest utstyr er de som går fortest på ski. Det er ikke slik at det er de med mest utstyr som har mest peiling. Dog de med mye erfaring er de som virkelig kan noe. Loddingen din tilsier ikke at du har mye erfaring, for jeg loddet bedre min første gang enn du har gjort på bildene dine. Jeg vet også at de som går elektro lærer å lodde, og derfor burde du klart å lodde bedre enn det der.

Må bare få sagt at jeg elsker designet på forsterkeren! Meget pent utført. Frest ut navn og kanskje hatt en svakt hvitt lyst som lyste opp skriften hadde vært kult

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Småpent.
    Noen planer om gravering der i fronten, eller kjører du bare clean?

Ble lyden spiselig?
    Takk for tilbakemelding. Lyden ble spiselig og jeg har ingen planer om gravering.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren ser meget bra ut! Har du bilde av insiden?

Hvordan ble lyden i den?
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv opplevd at thermosikring har slått ut på LM3886, skjer ikke stort, lyden blir bare svært lav før det blir kjølig nok til at den drar på av seg selv igjen
    Har faktisk et bilde fra da jeg gikk på yrkesskolen og testet 2xLM3886 på arbeidsbenken(i full fart) en Fredag. Dette var vel like før jeg begynte på LM3886 3 og 4 samt en forforsterker til(brokoblingsprosjekt). Her mangler jeg også strømforsyningskort og trafo da jeg bruker nettaggregater

Får beklage rotet, men struktur var ikke det jeg var best på i en alder av 16 år..

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeppfi
    For å sammenligne det, kanskje ikke helt relevant, men jeg kjører på. Jeg driver med langrenn, og det er ikke slik at de som har mest utstyr er de som går fortest på ski. Det er ikke slik at det er de med mest utstyr som har mest peiling. Dog de med mye erfaring er de som virkelig kan noe.
    Helt enig. Pågangsmoten har mye å si, ikke å gi opp, jeg har feilet som bare f.... i DIY, men jeg fortsetter likevel, akkurat som du gjør med langrenn, det er fordømt slitsomt, så det trengst mer enn talent og utstyr for å bli god.

takk for info. (og for url fra en annen)
    Jeg hadde egentlig foretrukket en utgang for kopling av LED, akkurat som
    Soft Clipping hos NAD-forsterkere, det hadde vært kult. Jeg tror at jeg har sett den lyse et par ganger...

hmm..
    Væskekjøling er altfor diger, en trenger plass til pumpe og radiator, så det utgår. Peltzier-element kan være litt aktuelt, men kjenner ikke det til godt nok, så jeg skal titte/teste/(kjøpe?) , det er fremdeles på idestadiet, en kjøleflense av kobber ville vært mer effektiv, jeg har et her i 88x88x26mm, og med 3x40mm vifter klarer den 84watt, men den bråker enda mer enn et uvær...

Jeg har også en socket7 kjøleflense på ca 70x60x18mm i kobber med 60x10mm vifte (ca 30watt kjøleeffekt), men den orginale viften ble ødelagt, så sluttkjøleeffekten er noe ukjent...

jeg bruker denne her til å sammenlikne PC-kjøleflenser/vifter, den er fin.
    List of CPU power dissipation figures - Wikipedia, the free encyclopedia

Ja, det ble litt mye kjølig og unyttig informasjon her! 8)

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MB-S124
    Har selv opplevd at thermosikring har slått ut på LM3886, skjer ikke stort, lyden blir bare svært lav før det blir kjølig nok til at den drar på av seg selv igjen

Gøyalt bilde, og takk for beskrivelsen av thermoload, det er ikke så mye å bekrymre seg om, nei.

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Forsterkeren ser meget bra ut! Har du bilde av insiden?

Hvordan ble lyden i den?
    Hyggelig å se at noen svarer på det tråden handler om Har fått testet denn en gang, da låt den greit. Forsterkeren er ikke helt ferdig så jeg skal oppdatere med bilder inni når den er det.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peltier?
    Du vet vel at et peltierelement må kjøles selv på den varme siden lik varmetapet den henter fra den kalde siden pluss egenforbruket av strøm?
    Nei kjør på med et kabinett i tjukk alu og et par 1°/W kjølefinner for hver av forsterkerne. Skulle holde akkurat til heftig kjøring i timesvis.
    (La kabinettveggene ha god termisk kobling med kjølefinnene, og kutt bare ut et lite rektangel der du skrur fast kretsene direkte i kjølefinnene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Råd å tips

Sitat Opprinnelig postet av blashyrkh
    Jeg har den billigste multimeteren fra biltema, artnr 15-133, så du vinner.
    Jeg kjøpte en oscilloscop for ca 8mnd siden, så jeg vinner.
    loddebolten min kunne vært nyere/bedre, så du vinner.

Andre har sikkert noen fænsy instrumenter som jeg skulle ønske at jeg hadde hørt om tidligere, så de vinner glatt over oss begge.

Jeg foreslår at du slapper litt mer av, ta deg noen gåturer, det er fint i skogen for tiden, for dette er ikke en pissekonkurranse, det er bare en haug med tilfeldige karer her som prøver å dra lasset sitt med å lage noe unikt selv - uansett hvordan og hvor det kommer fra.
    Det er poenget med DIY.

Jeg shopper en del fra ebay, det er mye fint der, men det er nok litt lurt å sjekke nøye om det er trygt nok å bruke, og om den kan/vil fungere som ventet. Som regel er det ikke farlig, men man vet jo aldri.

Jeg er en dimling angående forsterkere, så denne tråden fikk meg til å lukte litt på LM3886, det hadde vært gøy å bygge noe snertent, og jeg koste meg med datasheeten igår, og titta litt rundt på ebay etter LM3886, men datasheeten sier at en må være nøye med stargrounding, og det ser jeg etter.

Akkurat nå ser jeg på størrelsen av heatsinks, jeg vil ha aktiv kjøling!
    har en fin 60x38mm vifte her som bråker som et uvær...

Samtidig har jeg prøvd litt med plassering i en metallboks, men da får jeg ikke plass til den 60mm vifta, så jeg ser etter en annen, men vifta må jo være kraftig, for heatsinkene må jo klare å dra ut ~120watt med varme.

Noen som har erfart thermal overload hos LM3886, hvordan oppdager en sånt?
    Hvil ikke anbefale å bruke en bråkete vifte!

Bygg noe bra med en gang! Du vill bli mere fornøyd i lengden! er du ute etter en liten forsterker som er snerten å tar lite plass så se på denne forsterkeren! Er veldig bra! Utvikler nesten ikke varme! Tar veldig liten plass! Har utrolig bra lyd! yter uten problemer 100watt. Hypex Skal vist verre kremen på kaka innen class-D

Hypex UCD180ST
    Hypex Forsterkermodul 180W ST (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

Hypex Standar kondensatorer
    Hypex Standard Powersupply (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

HY7716 Hypex 160VA Trafo - TR100
    Forsterkermoduler & tilb. (Produktliste) [dynaBel AS]

skal man ha minst mulig total størrelse på forsterkeren uten at det går på bekostning av ytelse så kjøp dette kitte! koster lit!
    Hypex ucd 180ST
    Hypex 2 kanals forsterker. Kit med UcD 180 ST (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

Har man så liten forsterker boks at 60cm. vifte ikke får plass så er boksen utroli liten!? Har du plass til noe serli heatsink i en så liten kasse? kassa må jo ha nok lufte hul så det ikke blir for tett inni kassa!

Man bør ikke ha strømledninger over forsterkeren heller forsterkeren for nære trafoen! det kan forårsake støy som du vill høre i høyttaleren

hvis du hvil bruke minst mulig penger så kan du jo kjøpe en LM3886 basert forsterker!
    2×10000UF Assembled LM3886 LM833 Power Amplifier Board 68W 68W AC28V 0 AC28V | eBay

Aluminum HEAT SINK FOR LM3886
    New Aluminum Heat Sink for LM3886 TDA7293 Amplifier Board | eBay

DIY AMP Board LM3886
    DIY Amp Board LM3886 3 150W Parallel Mono Amplifier Board PCB | eBay

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fin forsterker kasse

syns forsterker kassa di ble veldi fin! liker når ting ser lit fint ut!

Er det en LM3886 basert forsterker du har bygd deg?
    ikke den beste forsterker men heller ikke den dårligste heller! Men det er veldig artig å bygge seg en egen forsterker!

du kunne jo ha printe ut noe fra din pc! Å brukt son tyn dobbeltsidig tape som blir brukt når man legger gulvbelegg! så kan du kjøpe klarlakk på boks heller noe å lakkere! så kan du klyppe ut heller kjære ut! Pass på at lakken ikke sprekker så derfor er vel klarlakk på boks det beste!
    Dette kan bli fint!

Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns forsterker kassa di ble veldi fin! liker når ting ser lit fint ut!

Er det en LM3886 basert forsterker du har bygd deg?
    ikke den beste forsterker men heller ikke den dårligste heller! Men det er veldig artig å bygge seg en egen forsterker!

du kunne jo ha printe ut noe fra din pc! Å brukt son tyn dobbeltsidig tape som blir brukt når man legger gulvbelegg! så kan du kjøpe klarlakk på boks heller noe å lakkere! så kan du klyppe ut heller kjære ut! Pass på at lakken ikke sprekker så derfor er vel klarlakk på boks det beste!
    Dette kan bli fint!
    Takktakk. Ja det er en lm3886-basert forsterker. Forsterkeren er bygd i tre med doble frontplater av aluminium. Frontplatene er laget med en cncmaskin. treet er behandlet fra før så jeg ser ikke det som nødvendig med ekstra lakk.

Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •