Solid forsterker no.1 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 262
    Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    nå ble det jaggu nok fra skrotkalle for min del.
    rett på ignorer listen!
    +1

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    Ja det kan godt hende!

jeg kjøpte først mobil deksel til min experia arc!
    dekselet var for ripete! jeg klagde å fik nyt gratis!

kjøpte skjerm til Canon foto apparat å syns bilde kvaliteten var dårligere! Kan hende jeg huska feil! jeg klagde å fik ny tilsendt gratis!

kjøpte også SMPS strøm forkynning den hadde blitt bulker i frakt å ende dekslene var elendig lakkert men den fungerte som den skulle og var av tilfredsstillende kvalitet hvertfall innmaten! fik en ny tilsendt gratis!

kjøpte en forsterker som slutta å virke! kan ha vert min feil å!
    Klagde å fik en ny tilsendt gratis!

Å snakke med selgerne på ebay går som regel veldig bra! Mange som er veldig hyggelige!
    Det er ikke dyrt for porto fra China en gang!

er det noen som har samenligna denne LM3886 baserte forsterkeren med andre forsterkere som sony. nad. også videre?
    hosen lyd type er det i denne LM3886 baserte forsterkeren
    da tenker jeg på foreksempel om den er nøytral i diskanten heller dempa i diskanten om den har fin run bass også videre?
    __________________________________________________ _______

Er det noen som har sammenligna denne LM3886 baserte forsterkeren med andre forsterkere som Sony. nad. også videre?
    hosen lyd type er det i denne LM3886 baserte forsterkeren?
    da tenker jeg på foreksempel om den er nøytral i diskanten heller dempa i diskanten om den har fin run bass også videre? Hva syns dere som har hørt på den LM3886 baserte forsterkeren om lyden i den?

Ta en titt på dette: Jeff Rowland LM3886 Amplifiers

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ebay

ja det spiller liten rolle hvor ting er satt sammen. problemet med kina e-bay er (ofte) kunnskapsløs utvikling eller mangel på sådan. samt fake billig komponenter i det ferdige produktet. og dette kan jo regelrett være brannfarlig og til og med livsfarlig. dette er et spesielt problem med smps. så vil aldri anbefale kina e-bay på dette punktet. da bør en kjenne selger og produktene ganske godt
    La meg få spørre deg om noe!

1: Hva slakkes forsterker å høyttalere bruker du?

2: har du kjøpt noe fra ebay?

jeg har oplevd at et lyd produkt kjøpt i butikk i norge har begynt å brenne jeg!

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg få spørre deg om noe!

1: Hva slakkes forsterker å høyttalere bruker du?

2: har du kjøpt noe fra ebay?

jeg har oplevd at et lyd produkt kjøpt i butikk i norge har begynt å brenne jeg!
    Fantastisk argumentasjon!
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skrotkalle. nå har jeg fortalt deg dette opp til flere ganger.
    om et norskkjøpt produkt begynner å brenne, så dekkes dette av garanti og forsikring. det gjør derimot ikke skade som er påført grunnet feilkonstruerte kina komponenter.
    det er ingenting her i livet som er idiotsikret.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok så at garanti og reklamasjon i praksis bare fungerer hvis man har kjøpt produktet av en forhandler i Norge....

Men skulle noe ta fyr, så vil innbo/bolig-forsikring dekke skadene hvis produktet er godkjent/lovlig og korrekt brukt. Og det er vel her det kan knipe litt, men er det CE-merket så er det i prinsippet lovlig å bruke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    Fantastisk argumentasjon!
    sitat hentet fra audio-perfection.com :

"It has been remarked that if one selects his own components, builds his own enclosure, and is convinced he has made a wise choice of design, then his own loudspeaker sounds better to him than does anyone else's loudspeaker. In this case, the frequency response of the loudspeaker seems to play only a minor part in forming a person's opinion."
    L.L. Beranek, Acoustics (McGraw-Hill, New York, 1954), p.208.

:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ebay

skrotkalle. nå har jeg fortalt deg dette opp til flere ganger.
    om et norskkjøpt produkt begynner å brenne, så dekkes dette av garanti og forsikring. det gjør derimot ikke skade som er påført grunnet feilkonstruerte kina komponenter.
    det er ingenting her i livet som er idiotsikret.
    ok. skjønner hva du sier, mener!

Hvis et produkt er defekt nor du mottar produktet fra china så er som regel di seriøse selgerne på ebay snille nok til å erstatte produktet heller så må man sende det tilbake til china noe jeg ikke har trengt! jeg har fått et nytt produkt i erstatning! Hver gang. Garanti er ikke som å gå i en norsk butikk å få nyt produkt heller få produktet reparert! Men trenger ikke å verre så vanskelig med erstatning på produkter kjøpt i china ebay! Jeg har kun positive erfaringer med ebay å china!

Lønner seg å klage med en gan du opptager noe! Helst at man tester produktet sikkerlig med en gang man får det!

Så lønner det seg å kjøpe fra folk som har mange stjerner å ikke fra di som ikke har noen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttaler

Sitat Opprinnelig postet av Ronny DD
    sitat hentet fra audio-perfection.com :

"It has been remarked that if one selects his own components, builds his own enclosure, and is convinced he has made a wise choice of design, then his own loudspeaker sounds better to him than does anyone else's loudspeaker. In this case, the frequency response of the loudspeaker seems to play only a minor part in forming a person's opinion."
    L.L. Beranek, Acoustics (McGraw-Hill, New York, 1954), p.208.

:wink:

skjønte ikke helt den dere!

Lager jeg høyttalere heller forsterker som jeg lager fra bunn av å lyden ikke er bra så syns jeg ikke lyden er bra bare for di jeg har valket minne egne komponenter å lagd høyttaleren, forstterkeren fra bunn av!

jeg er opptatt av at lyden skall verre riktig! Dumt å ha sinn egen fantasi mening om hosen lyden skall verre! Heller ha mere diskant en det som er normalt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. skjønner hva du sier, mener!

Hvis et produkt er defekt nor du mottar produktet fra china så er som regel di seriøse selgerne på ebay snille nok til å erstatte produktet heller så må man sende det tilbake til china noe jeg ikke har trengt! jeg har fått et nytt produkt i erstatning! Hver gang. Garanti er ikke som å gå i en norsk butikk å få nyt produkt heller få produktet reparert! Men trenger ikke å verre så vanskelig med erstatning på produkter kjøpt i china ebay! Jeg har kun positive erfaringer med ebay å china!

Lønner seg å klage med en gan du opptager noe! Helst at man tester produktet sikkerlig med en gang man får det!

Så lønner det seg å kjøpe fra folk som har mange stjerner å ikke fra di som ikke har noen!
    Først språket ditt er så godt som Ubrukelig !
    Så; her viser du til erfaringer med kjøp av dritt! Om du har forstått dette(?) slik du tilsynelatende påstår er jeg ikke enig i.
    Her skal du få det inn med en slik:

Når noen spør om råd vil disse selvsagt ikke ha råd som inkluderer dritt eller erfaringer omkring dritt. Derfor: Hold rådene om dritt for deg selv.

Når noen spør om råd er det fordi det helst skulle virket i går. Da betyr det at råd som om kan bety retur eller klager skal du holde for deg selv.

Råd som gis skal virke med en gang.

Anbefalinger skal kun gis dersom man er SIKKER på at det betyr "virker momentant". Som betyr uten klager på vare, ingen ekstra venting eller ekstra arbeide omkring dette.

Dersom noen har stjerner eller planeter trenger det IKKE bety at varen er første klasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønte ikke helt den dere!
    Det hadde jeg ikke forventet.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ronny DD
    Det hadde jeg ikke forventet.
    Jeg trodde at han mente at dere ikke skjønte noe..
    Et lite tips til skrotkalle er å skrive inn i word først, så deretter legge det inn her.
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller bruke en nettleser som kan rette skrivefeil.

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men en nettleser retter ikke opp i grammatikk feil, noe jeg mener word gjør.
    De fleste klarer å skjønne ord som har blitt skrevet feil, men er litt verre når grammatikken skranter..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja selvfølgelig, jeg tenkte ikke på det. Jeg har ikke brukt funksjonen selv på noen år...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok mat nå ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Don't feed the Troll!
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Det er nok så at garanti og reklamasjon i praksis bare fungerer hvis man har kjøpt produktet av en forhandler i Norge....

Men skulle noe ta fyr, så vil innbo/bolig-forsikring dekke skadene hvis produktet er godkjent/lovlig og korrekt brukt. Og det er vel her det kan knipe litt, men er det CE-merket så er det i prinsippet lovlig å bruke.
    korrekt og privat utviklet utstyr av en kinamann i garasjen er nok ikke mye CE godkjent og ofte dårlig gjennomtenkt og testet. når vi da i tillegg snakker om 230V utstyr og store strømmer, så kan dette bli regelrett skummelt.

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det Audiosan.
    Svært lite som har noe som engang ligner på CE-merking derfra.
    Men, det er ikke fullt så mye "egenutviklet" av de greiene der da.
    Problemet med alle disse dingsene er jo at de pr. definisjon er ulovlig å bruke, så lenge vi snakker om utstyr som rusler på spenninger høyere enn 48VAC.
    CE-merket eller ei.
    Vi amatører har rett og slett ikke lov til å skru sammen slikt.

Men så er det kanskje nettopp derfor jeg selv velger å holde meg unna SMPS fordi man da er helt uten kontroll på hva greiene egentlig er i stand til å yte.
    Og ser man på en del av de sakene, så er de rett og slett såpass marginalt fremstilt at de neppe vil tåle tung bruk, selv godt innenfor de påståtte ytelsene for sakene.

Nei da er faktisk rett frem greie lineære strømforsyninger med store gode toroider enklere å ha kontroll på. Man har langt mere muligheter til å gjøre alt dette ulovlige på en trygg måte.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borte fra avforum en stund nå grunnet at jeg har hatt mye å gjøre og har hatt noen andre prosjekter. Tenkte jeg skulle sjekke tråden, Da jeg til min store overraskelse fant ut at tråden min hadde tatt helt av i en digresjon angående forsterkerkonstruksjon.

anående forsterkeren. Har fått testet den og den spiller helt greit. Har ikke fått gjort ferdig inngangsvelger eller eller eq. Skal stikke opp til en audionerd som jeg kjenner som kan fikse dette.

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •