Multi-strømforsyning, finnes det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Multi-strømforsyning, finnes det?

Jeg har i lengre tid lett etter en multi-strømforsyning til min stuekino slik at alle de små strømforsyningene kan legges vekk for godt. Har prøvd å søke på flere forum og snakket med mange "strømkyndige" uten å ha funnet en løsning på problemet.

I min kino så har jeg behov for en strømforsyning med 4 justerbare utganger (lader til fjernkontroll, RF sender, bluetooth sender PS3, switch). Det som irriterer meg en del er at ikke samme produsent kan holde seg til en type spenning i sine strømforsyninger les: Logitech.

Noen som har en løsning?

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orginalmaska
    Jeg har i lengre tid lett etter en multi-strømforsyning til min stuekino slik at alle de små strømforsyningene kan legges vekk for godt. Har prøvd å søke på flere forum og snakket med mange "strømkyndige" uten å ha funnet en løsning på problemet.

I min kino så har jeg behov for en strømforsyning med 4 justerbare utganger (lader til fjernkontroll, RF sender, bluetooth sender PS3, switch). Det som irriterer meg en del er at ikke samme produsent kan holde seg til en type spenning i sine strømforsyninger les: Logitech.

Noen som har en løsning?
    Hvilke spenninger trenger du? Med f. eks. en PC-strømforsyning (Har iallefall 12V, 5V og 3,3V) og orginalladerene er det bare å klippe, lodde og skru
    Tror ikke dette er lovlig, dog. Trenger du justerbar spenning, kan kanskje en viftestyring sammen med en hvilken som helst 12V strømforsyning holder? Med justerbar spenning på laderen tror jeg dog du kan glemme alt av garantier og lignende på produktene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en lader og en strømforsyning er 2 vidt forskjellige ting.
    er som hamburger og roadkill rotte det.
    men med tanke på strømforsyning. så er det fult mulig.
    om en f.eks bygger en 15VDC strømforsyning, for så å fore div regulatorer for å få forskjellig spenning. det kan være LM78xx med faste spenninger. eller LM317 med potmeter for valg av spenning.
    og lader, så kan du jo gå for en USB lader. de skal alle ha 5V inn. blir dog vanskelig om ladespenningen er over 5V

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok mulig å lage noe slikt, men tviler på at du får det fiks ferdig noe sted.
    Om du skal ha en ferdiglaget strømforsyning med 4 utganger, så koster det masse.....

Om du skriver ned spenning og strøm ut fra de ulike boksene du har, så kan jeg se om det er noen enkel måte å fikse dette på. Har laget en del strømforsyninger etterhvert.

Og som hagr skriver, så har du ingen garanti om noe skjer og du ikke har brukt original strømforsyning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nettulf
    Er nok mulig å lage noe slikt, men tviler på at du får det fiks ferdig noe sted.
    Om du skal ha en ferdiglaget strømforsyning med 4 utganger, så koster det masse.....

Om du skriver ned spenning og strøm ut fra de ulike boksene du har, så kan jeg se om det er noen enkel måte å fikse dette på. Har laget en del strømforsyninger etterhvert.

Og som hagr skriver, så har du ingen garanti om noe skjer og du ikke har brukt original strømforsyning.
    Takk for tilbakemeldinger. Jeg har etter at jeg postet spørsmålet fått hjelp til å bygge en slik strømforsyning. Spent på hvordan det vil funke, men håper på den blir bra Skal legge ut bilder og skjema når den er bygget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •