Weltron Radio 2001 anno 2012 - Oppussing og fornying - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Kjempetøft prosjekt.. :-D
    Takker! Gleder meg til å få lyd i kassen og ikke minst få lakket kula.

Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Dette er bare såå råstilig
    Skulle mene det!

Tok forøvrig en liten vekttest med kun høyttalerne og skallet og totalvekten kom på 3,5 kg. Så kommer jo forsterkeren, forsiden og et par kabler til så hjelper det på vekten! Jeg skal ta en vurdering på om vekten blir for høy hvis jeg tar med batterier i tillegg, men dette får jeg ta når alt er på plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå kjørt en test med Fiio A1 koblet opp og det spiller hvertfall høyt nok! Jeg skjønner riktignok at det er en del sprekker og hull som må tettes for at bassen skal kunne komme frem så jeg har litt jobb igjen der. Ellers forsvinner litt av diskanten pga høyttalerdekselet, men dette kan jeg nesten ikke gjøre noe med hvis jeg ikke da velger å kutte bort en sirkel og erstatte med stoff. Men da forsvinner litt av poenget med prosjektet.

Skal få fikset ferdig et brakett til forsterkeren så bilder kommer etterhvert!

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At lyden ikke blir like klar som uten dekselet var vel å forvente, men da kommer jo spørsmålet om bruksarealet inn i bildet. Dette er vel ikke noe typisk hifi-høyttaler, men mer en raffinert radio/musikkavspiller-sak.

Dersom du hadde fått fingrene på noe med litt mindre hull, av sorten som geneva har foran sine elementer, så hadde kanskje det vært bedre? Det er en her på forumet som har laget noe slikt mener jeg å huske. Trordet var en tandberg kombinert med noe nymotens greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    At lyden ikke blir like klar som uten dekselet var vel å forvente, men da kommer jo spørsmålet om bruksarealet inn i bildet. Dette er vel ikke noe typisk hifi-høyttaler, men mer en raffinert radio/musikkavspiller-sak.

Dersom du hadde fått fingrene på noe med litt mindre hull, av sorten som geneva har foran sine elementer, så hadde kanskje det vært bedre? Det er en her på forumet som har laget noe slikt mener jeg å huske. Trordet var en tandberg kombinert med noe nymotens greier.
    Tja, ikke dumt det! Vurderer å drille ut hullene i dekslene litt større slik at det ikke blir så tett med plast. Får ta en vurdering på dette når alt av deksler og tettelister er på plass. Dette er tross alt noe jeg kan fikse ved et senere tidspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må'kke kaste sånt

Har du kasta knotter og innmat, eller kan du gi det til meg?

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jurgeeen
    Ellers forsvinner litt av diskanten pga høyttalerdekselet, men dette kan jeg nesten ikke gjøre noe med hvis jeg ikke da velger å kutte bort en sirkel og erstatte med stoff. Men da forsvinner litt av poenget med prosjektet.

Skal få fikset ferdig et brakett til forsterkeren så bilder kommer etterhvert!
    Er det mulig å bruke et bor og drille de små hullene større?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •