HJELP!! Sonosub element og forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Captain Kirk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP!! Sonosub element og forsterker

Hei.
    Jeg er helt fersk i gamet,dette er mitt andre innlegg.
    Jeg lurer på og lage meg to sonosuber til min kommende kino og trenger hjelp til valg av element og forsterker
    Rommet mitt blir ca.28-30kvm og det blir 7kanals klipsch hele veien. har kjøpt Rf 82 og Rc-62 mkII og er på jakt etter rs52 eller 62...
    Jeg har sett på disse elementene til sono http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=88036&cat=27
    er de duganes?...eller noen andre anbefalinger? Hvilken er gode?...

Lurer oså fælt på dette med forsterker til disse...hvilken løsning er best? Forsterker på hver av subene eller en til begge....skal ha teknisk rom så det siste er å foretrekke.
    Hvilken rimelig forsterker/forsterkere er å anbefale?.må ikke koste så altfor mye da jeg må kjøpe allt til hele kinoen samt bygge garasje med loft til å ha den i:-D

Jeg har lest mange tråder her på forumet om sonosub så selve byggingen skal gå greit men har for lite kunnskap om det tekniske med element/Hz/watt osv
    Blir derfor veldig glad for litt hjelp og veiledning i galskapen:-D

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TC-2000 er jo et knall element, men har ikke program på denne PC'en for å simulere (er på jobb)

Om du har en eller 2 forsterkere til subbene velger du helt selv, men om du velger å bruke en, altså ikke en ekstern, og ikke 2 plateamper, så kjøp en 2 kanals, slik at du har en for hver sub, og du kan kjøre forskjellig romkorreksjon på dem. Det å ha 2 subber, plassert forskjellig i rommet, og prøve å kalibrere dem med kun 1 kanal kan være meget vanskelig.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvor

Sitat Opprinnelig postet av Captain Kirk
    Hei.
    Jeg er helt fersk i gamet,dette er mitt andre innlegg.
    Jeg lurer på og lage meg to sonosuber til min kommende kino og trenger hjelp til valg av element og forsterker
    Rommet mitt blir ca.28-30kvm og det blir 7kanals klipsch hele veien. har kjøpt Rf 82 og Rc-62 mkII og er på jakt etter rs52 eller 62...
    Jeg har sett på disse elementene til sono http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=88036&cat=27
    er de duganes?...eller noen andre anbefalinger? Hvilken er gode?...

Lurer oså fælt på dette med forsterker til disse...hvilken løsning er best? Forsterker på hver av subene eller en til begge....skal ha teknisk rom så det siste er å foretrekke.
    Hvilken rimelig forsterker/forsterkere er å anbefale?.må ikke koste så altfor mye da jeg må kjøpe allt til hele kinoen samt bygge garasje med loft til å ha den i:-D

Jeg har lest mange tråder her på forumet om sonosub så selve byggingen skal gå greit men har for lite kunnskap om det tekniske med element/Hz/watt osv
    Blir derfor veldig glad for litt hjelp og veiledning i galskapen:-D

hvor i norge bor du?

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    hvor i norge bor du?
    Jeg bor i bergen.
    Hva tenkte du på?:-)

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    TC-2000 er jo et knall element, men har ikke program på denne PC'en for å simulere (er på jobb)

Om du har en eller 2 forsterkere til subbene velger du helt selv, men om du velger å bruke en, altså ikke en ekstern, og ikke 2 plateamper, så kjøp en 2 kanals, slik at du har en for hver sub, og du kan kjøre forskjellig romkorreksjon på dem. Det å ha 2 subber, plassert forskjellig i rommet, og prøve å kalibrere dem med kun 1 kanal kan være meget vanskelig.
    Hei.
    Takk for kjapt svar.
    Går nok for forsterker i teknisk rom og lurer på om du har noen forslag til egnet forsterker/forsterkere??...pris/merke??
    Jeg tenker å kjøpe brukt,helst ikke så altfor dyrt

Hvis jeg bygger med tc-2000 element og pa-forsterker på 2x500 eller 1000watt og minidsp, hvilken svs sub vil disse tilsvare? Greit å vite om det svarer seg og bygge selv.
    Har desverre lite peiling og prøver å lære meg allt samtidig:-(

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du skal gå for aktive filtre fra MiniDSP f.eks er en middels kraftig PA-forsterker godt nok. Dersom plate-amp så må du nok kanskje opp på Hypex DS4.0/8.0, O.audio500 eller lignende for å matche ytelsene. Vær obs på at med aktive filtre som også har EQ, så stiller du litt sterkere med tanke på mulighetene innen både EQ/kalibrerings-biten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte to svs 12.2 element av han som skal selge tc elementene. hyggelig kar. ouadio har hatt bash 500 i 220-240 v versjon out of stock i hvertfall 2 mnd til informasjon

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    kjøpte to svs 12.2 element av han som skal selge tc elementene. hyggelig kar. ouadio har hatt bash 500 i 220-240 v versjon out of stock i hvertfall 2 mnd til informasjon
    Hvordan er svs 12.2 i forhold til tc-2000?
    Er svs mye billigere?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er svs 12.2 i forhold til tc-2000?
    Er svs mye billigere?

har ikke prøvd noen av subbene selv så kan ikke hjelpe deg der. venter ppå at oaudio skal få inn forsterker men det har de ikke før om noen mnd sa de. kunne ikke si nioe dato. svs elementene får du jo bare kjøpt brukt om det er noen som har oppgradert sin svs subb

Medlem siden
    Apr 2012
    Sted
    Bergen
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    har ikke prøvd noen av subbene selv så kan ikke hjelpe deg der. venter ppå at oaudio skal få inn forsterker men det har de ikke før om noen mnd sa de. kunne ikke si nioe dato. svs elementene får du jo bare kjøpt brukt om det er noen som har oppgradert sin svs subb
    Kjøpte to stk TC-2000 12" igår så da blir det to stk sonosub på meg om en stund ...Tenker jeg går for 2x1000/1200watt pa forsterker og minidsp...Det blir det ryddigste og fineste.
    Noen som har forslag til pa-forsterker?...prisklasse ca.2500,-...Er det best å kjøpe brukt eller nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte to stk TC-2000 12" igår så da blir det to stk sonosub på meg om en stund ...Tenker jeg går for 2x1000/1200watt pa forsterker og minidsp...Det blir det ryddigste og fineste.
    Noen som har forslag til pa-forsterker?...prisklasse ca.2500,-...Er det best å kjøpe brukt eller nytt?
    viss jeg hadde vært deg så hadde jeg spytta litt mere en 2500 i forsterker.hadde gått får crown forsterker,da trenger du ikke å tenke på mini dsp.i crown er dette innebygd.gå inn på avshop og les mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •