Magnus55 DIY tråd - Next up: PD.186 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 68 av 68
    Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skrudde opp volumet i 10 sekunder i stad. Hørte noe fra et annet rom i huset mellom alle "dunk-dunk-dunk"ene. Jammen hadde PA1880 subbene rivd ned en hel hylle fra veggen. Så det lå (ligger ennå.. ) masse saker og ting strødd utover hele gulvet. Så det er overhode ikke trøkket jeg savner i PA1880 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Skrudde opp volumet i 10 sekunder i stad. Hørte noe fra et annet rom i huset mellom alle "dunk-dunk-dunk"ene. Jammen hadde PA1880 subbene rivd ned en hel hylle fra veggen. Så det lå (ligger ennå.. ) masse saker og ting strødd utover hele gulvet. Så det er overhode ikke trøkket jeg savner i PA1880 8)
    grrrr. du vet. jeg måtte selge mine før jeg hadde fått prøvd de:P jeg hadde ikke plass. har virkelig tro på at disse virkelig kan slå fra seg

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Syns nå det hørtes ut som en god løsning jeg da? Neida. Litt av greia er at PA1880 låter litt for "romlete" til å spille all slags musikk, mens PD låter litt mer oppstrammet og kan fungere bedre til allsidig bruk. Så PA1880, om jeg fortsatt skal beholde dem, blir nok satt til sides inntil det skal holdes fest igjen
    Det tyder vel mer på feil kasse til subben?
    Det som er negativt med PA1880 er manko på slaglengde, eller's er den knall

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Det tyder vel mer på feil kasse til subben?
    Det som er negativt med PA1880 er manko på slaglengde, eller's er den knall
    Feil kasse kan jeg ikke akkurat svare på. Mulig det ikke er helt passende tuning, men får inntrykket av at det er mer snakk om hvordan de spiller i rommet. De låt ikke like romlete når jeg hadde de utendørs, men fortsatt ikke helt slik som PD låter. Har ikke hørt PD.186 før, så vet jo ikke helt om de er av samme ulla, men PD1550 som jeg har stående låter 10 ganger så bra på rock og sjangere med hurtige bassrytmer. Og slaglengden på PA1880 ser jeg ikke som noe problem. De slår langt, og flytter mye luft. Problemet hadde vel oppstått hadde kassa vært tuna lavere?

Når det gjelder kasser til PD.186 så er jeg veldig usikker. Litt lyst til å bygge horn eller noe slikt så de vil være supre i større rom eller utendørs dersom det skal holdes fest. Ostemannen har foreslått Cubu og Tham kasser, men han er jo en racer på å bygge kasser. Jeg er dessverre litt mer uerfaren og lurer veldig på hvor vanskelig det er å bygge disse, og hvor mye poeng det er i å bygge slike kasser fremfor typisk bassreflekskasser.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kravet til kassa endrer seg fra innendørs til utendørs. Se bare på hvor små kasser man trenger i en bil i forhold til hjemme.
    Når jeg ser på tidligere simmer i denne tråden så ser det ut som du har en liten heving rundt 40-50hz, noe som gjerne blir forsterket inne. Det kan forklare at dem er litt romlete. Større kasse og/eller litt lavere tuning kan kansje hjelpe litt på dette.
    Men når du allerede er oppe i 250+ liter så ville jeg vurdert T-TQWT, (også til PD.186 elementene) dog uten å ha hørt T-TQWT selv, bare basert på hva jeg leser rundt omkring.
    Her har du ferdige tegninger....
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...l-18-tqwt.html

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Kravet til kassa endrer seg fra innendørs til utendørs. Se bare på hvor små kasser man trenger i en bil i forhold til hjemme.
    Når jeg ser på tidligere simmer i denne tråden så ser det ut som du har en liten heving rundt 40-50hz, noe som gjerne blir forsterket inne. Det kan forklare at dem er litt romlete. Større kasse og/eller litt lavere tuning kan kansje hjelpe litt på dette.
    Men når du allerede er oppe i 250+ liter så ville jeg vurdert T-TQWT, (også til PD.186 elementene) dog uten å ha hørt T-TQWT selv, bare basert på hva jeg leser rundt omkring.
    Her har du ferdige tegninger....
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...l-18-tqwt.html
    Hmm. Interessant design. Men noe klønete i mitt tilfelle hvis jeg skal bruke begge parene med subber samtidig. Har ikke bredde nok til å kunne sette de side om side, så må stackes.

Har også før jeg leste svaret ditt egentlig bestemt meg for en vanlig bassrefleks løsning i første omgang. Ostemannen har sendt meg kappliste på kasse, hakket mindre enn de jeg har bygd tidligere her i tråden, men samme tuning. Planen er da å sett PA1880 elementene i de kommende litt mindre kassene (600x600x600, 37hz tuning) og PD i de andre. Tenkt å kjøpe enda en t.amp TA2400MK-X da jeg er meget godt fornøyd med den kontra prisen. Den er litt i minste laget for å drive begge subbene alene, men gjør en god nok jobb på PA1880. Og innendørs så trenger jeg jo ikke mer krefter uansett, evt så kan jeg velge å bruke bare PD og brokoble de.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo store nok til å stackes uten å bli for ustødig.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter lang ventetid er endelig elementene her!
    Første inntrykket av dem er at de virker litt mer tungdrevne, noe som stemmer med hva som står på papiret. Men skyldes nok litt at de må spilles inn først også. En annen forskjell jeg merker er at de er som jeg forventet, mer oppstrammet. Isteden for lange dunk, er det raske dunk. Noe som gjør det mye lettere å høre på Heavy-Metal osv. So far, godt fornøyd!

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •