Denon POA-6600 går i protection

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon POA-6600 går i protection

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mye dill-dall for min lille hjerne

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Protection på POA pleier på å bety defekte utgangstransistorer. Og når de har gått føyken har de vanligvis tatt med seg noen flere småkomponenter.

Problemet for disse forsterkerne er at de ikke tåler veldig lav impedans eller kortslutning overhodet fordi de rett og slett er for treige til å gå i protect.

Protect betyr med andre ord defekt!

En bekjent av meg var "ekspert" på disse forsterkerne så jeg har kjøpt 3 defekte som han har fikset, og alle hadde samme problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet her er at det skjer random. og når den går i protect så måles DC offsett til +84V. noe som tilsier at negativ spenning forsvinner. og det er ikke i PSUen vistnok. utgangene kan det heller ikke være,da problemet kommer og går.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Protection på POA pleier på å bety defekte utgangstransistorer. Og når de har gått føyken har de vanligvis tatt med seg noen flere småkomponenter.

Problemet for disse forsterkerne er at de ikke tåler veldig lav impedans eller kortslutning overhodet fordi de rett og slett er for treige til å gå i protect.

Protect betyr med andre ord defekt!

En bekjent av meg var "ekspert" på disse forsterkerne så jeg har kjøpt 3 defekte som han har fikset, og alle hadde samme problemet.
    Så det ble byttet utgangstransistorer og en masse annet med andre ord på alle tre, funker desse i dag eller har det dukket opp flere problem i ettertid?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    problemet her er at det skjer random. og når den går i protect så måles DC offsett til +84V. noe som tilsier at negativ spenning forsvinner. og det er ikke i PSUen vistnok. utgangene kan det heller ikke være,da problemet kommer og går.
    Det skjedde random i starten, på slutten og nå går den direkte i protect permanent.
    Den har jo ikke tatt knekken på høytalerene, noe jeg syns er merkelig. Var til daglig brukt på CV 1215 som fortsatt lever i beste velgående.
    Jeg måler nøyaktig -82 VDC ut fra utgang fra forsterker.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En "masse annet" var vel å ta hardt i :-D
    Husker bare det bl.a. var noen små transistorer i tillegg til utgangene.
    På en av dem måtte softstarten også skiftes.
    2 av dem vet jeg fungerer fremdeles, alle 3 er solgt.

Men er det random er nok dette noe annet ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chieng
    Det skjedde random i starten, på slutten og nå går den direkte i protect permanent.
    Den har jo ikke tatt knekken på høytalerene, noe jeg syns er merkelig. Var til daglig brukt på CV 1215 som fortsatt lever i beste velgående.
    Jeg måler nøyaktig -82 VDC ut fra utgang fra forsterker.
    -82V? trodde de var +VDC jeg.
    og nå er det permanent? kan tyde på et brudd en plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke spenninger måler du over R601 og R602? skal være 505mV og -611mV.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    hvilke spenninger måler du over R601 og R602? skal være 505mV og -611mV.
    Måler nesten ingenting over desse. R601:1,5mv. R602:15mv

Tenkte å lodde over utgangstransistorene loddingene, burde vel se det visst desse var dårlige.
    Takk så langt til alle svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måler nesten ingenting over desse. R601:1,5mv. R602:15mv

Tenkte å lodde over utgangstransistorene loddingene, burde vel se det visst desse var dårlige.
    Takk så langt til alle svar!
    okei. det tyder på ingen + spenning. og det stemmer med DC offsetten på -82V. 1.5mV er sansynligvis 0mV. og den lave spenningen over R602 er grunnet sikrings krets. den drar ned bias om ene spenningen blir borte.
    derfor lever fremdeles høytaleren

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være brudd i temperatursikring/r hvis denne har det!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stigln
    Kan være brudd i temperatursikring/r hvis denne har det!
    Vil det da føre til at den går i protect og en får-84VDC over utgang?

Har akkurat bestillt forsterker moduler fra Aussyamp +++for å erstatte desse

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det da føre til at den går i protect og en får-84VDC over utgang?

Har akkurat bestillt forsterker moduler fra Aussyamp +++for å erstatte desse
    Dette er jeg usikker på men hadde noenlunde samme problemet med en forsterker jeg hadde! Hvis det er tempsikringene så er de billige!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Newcomer rhypno sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon Poa-2200

Hei.Noen som vet hvordan en som byttet til seg en av mine POA-2200 og var i mitt hjem å testet den i en time på alt hvor den fungerte kjempebra så koblet fra å pakket den i en skikkelig eske.Nå 1,5uke etter på p.g.a.flytting(påstår han)nylig pakket den opp.Koblet opp det han har med DALI høyt.ere og høyre kanal kortsluttet med litt røyK.Inni hadde gått en av de to sikringene,men andre kanal og alle lamper lyser ok når sikringer var tatt ut.Men bare en var gått og en kondensator på en liten printplate var svart/gått så væske kom ut.Vil hjelpe ham da jeg har hatt denne som han fikk i 7år og har POA-2200+1par.POA-4400 som jeg aldri har hatt noen problemer med og ikke sprengt en sikring på noen i de 25år DENON har vært i mitt hjem.Så hvis noen her har erfaring med dette problemet og bare en av to sikringer er gått+en kondensator på høyre kanal må vel være utgangen som gikk.Dalens elektronikk og Hi-Fi Klubben mente det var enten h.høyt.er eller at den hadde stått kald i en bil og ikke blitt husvarm før det ble spilt på så da fikk ett sjokk?Bruker alltid selv når jeg henter noe nytt å la det stå en halv time så komponentene får varmet seg opp tilfelle kondens har lagt seg på noe inni.Mvh.Tor

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon Poa-2200

Hei.Fint om noen vet om en deleforsterker som ikke har ødelagte utganger eller delene som trengs så denne gutten får ordnet DENON POA-2200 da det ser ut som bare en sikring og en kondensator på høyre kanal gikk da han koblet opp uten at den hadde stått en stund inne så ikke kondens samlet seg inni etter den var lagret i en kald fuktig bil eller rom?Er første gangen jeg har opplevd noe av mitt har gått istykker for når jeg selger/bytter forlanger helst at de hører og sjekker varene noe han gjorde i over en time og har fungert uten noen tegn på svakheter i over 7år lik min andre POA-2200+1par.POA-4400 på over 25år DENON har vært merket i mitt hus.Så derfor vil hjelpe ham da dette var noe jeg aldri har opplevd og vil ha ryktet mitt som en ærlig selger/kjøper.Mvh.Tor

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skriv komponent plasseringen som man kan lese fra print kortet så kan vi finne ut årsaken til at de har gått eller hva mer kan ha blitt defekt

om det blir bare en rail spenning -85v i utgangee så er det bare at utg. transistorene til negative spenningen som er korstluttet... eller at rail + ikke kommer til de komplementare utgangene

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    om det blir bare en rail spenning -85v i utgangee så er det bare at utg. transistorene til negative spenningen som er korstluttet... eller at rail + ikke kommer til de komplementare utgangene
    Man leter sannsynligvis etter ett brudd, en dårlig lodding eller en dårlig kontakt.... Forresten er mulighetene MANGE
    Jo, men det sitter jo ett rele i serie med pluss minus ;
    Kontaktene til RL501 sitter i serie med motstandene R527 og R528.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Denon Poa-2200

Hei.Takker for all hjelp og er da tydelig han må ha kortsluttet noe eeller har hendt noe når den ble flyttet/lagret,så herfra får ta over selv å få fikset utgangen.Har en POA-2200 OG 1par.POA-4400,men på over 20år jg har brukt DENON som hovedmerke aldri har klart å ødelegge noe inne utenom gått sikring p.g.a.oppkobling hvor høyt.ledninger kom i kontakt med hverandre.Men det var på eldre intregerte som hadde DAC innebygd,men har sprengt noen diskanter på mine SEAS byggesett 503 så har vel noe med at mitt bare er brukt på DENON forforsterker+recivere for aner ikke hva som ble brukt som forforsterker å sto på fullt volumet på cd-inngangen?Men er ikke det største problemet å få ordnet dette da høyre kanal blir brukt av ham nå og må ha vært at den sto lagret kaldt for så bli slått på før den ble husvarm for virket superbra når han var å testet selv om volumet da ble skrudd opp på grensen til hva som er fornuftig.Men bruker 4 INFINITY KAPPA som er kjent for å være vanskelig å drive,men aldri vært noe problem her.Mvh.Tor

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon Poa-2200

[QUOTE=matador]skriv komponent plasseringen som man kan lese fra print kortet så kan vi finne ut årsaken til at de har gått eller hva mer kan ha blitt defekt

om det blir bare en rail spenning -85v i utgangee så er det bare at utg. transistorene til negative spenningen som er korstluttet... eller at rail + ikke kommer til de komplementare utgangene [/QUOTE

Hei.Om MATADOR kan sende meg sin e-post adresse eller mobilnummer kan gi den videre til ham og har en PIONEER M90+en annen PIONEER REFERENCE intrg.forsterker som kan enten ofres eller repareres da begge virker,men på M90 ikke får lyd og den intregerte bare på cd-direct.Mvh.Tor

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •