Alpha eller Beta

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer petimeter sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alpha eller Beta

Hei. temperaturen ute stiger og mdf platene jeg har liggende begynner å bli utålmodige.8) Tenkte å tilfredstille dem ved å bygge 2 stk. kabinett i en slags "Econowave" variant. Har 2 foundtek båndiskanter av typen NEO 3.0 CD og lurer på å bestille Eminence 10" av enten typen Alpha eller Beta.
    Det blir ikke aktiv deling.
    Liker høytalere med fokus på basstromme og instrumenter. ER ikke ute etter "rumlebass".:twisted:

Hvem av disse er riktig valg? Ønsker å kjøpe elementer i Norge.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

---------------

Hmmm. anyone?

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være en partykiller, men jeg tror du bør finne et ferdigtygget prosjekt - spesielt hvis du ikke vil gå for aktiv deling (DSP). Å begynne med passive prosjekter blir fort komplisert hvis man ikke har erfaring, måleutstyr og kompetanse på målinger.

Det er alltid fristende å få utnyttet ting og tang man har liggende, men hvis man ikke lykkes, så har man fort enda mer ting og tang liggende etterpå...

I beste mening.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teddytusen har laget en Ecocnowave med Beta 12", kunne det vært et aktuelt prosjekt? http://avforum.no/forum/diy-do-yours...oppdatert.html
    Må vel ha en sub eller to i tillegg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Teddytusen har laget en Ecocnowave med Beta 12", kunne det vært et aktuelt prosjekt? http://avforum.no/forum/diy-do-yours...oppdatert.html
    Må vel ha en sub eller to i tillegg.
    Har hoppet i det igjen og bestilt 2 stk. Dayton PA255-8.:smile: Tenker meg et lukket kabinett på 50-70 ltr. minimalt med komponeter i delefilteret.:x jeg starter med en enkel spole i bassen og muligens en kondensator og en spole i diskanten. Diskanten er Foundtek NEo 3.0 CD og har en rimelig rett impedansekurve. Bassen er litt uryddig i mellomregisteret men jeg tenker at dette muligens kan rettes på i delefilteret etterhvert. Dypbass kan jeg jo bare glemme med dete elementet, men regner med dertil mer engasjemang og detaljert midbass. Av en eller annen grunn liker jeg en punchy bass bedre enn rumling av ubestemmelig karakter.

Ser at det er dristig med 2 veis system og 10" basselement men moro blir det nok anyway.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •