Diy forforsterker, trenger idèer. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takker

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet litt info ang Pass Labs B1. Her er jo en interesann LINK
    Pris 1000$ sammensatt...
    Da synest eg prisene fra denne artikkelen som viser kva ein trenger samt link til en butikk er litt vel lav? Ref post 1..
    Bruk av kjipere og billigere komponenter der kanskje?
    Dette vet kanskje audiosan, eller bygde du den ikkje sjølv?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Luckys
    Har funnet litt info ang Pass Labs B1. Her er jo en interesann LINK
    Pris 1000$ sammensatt...
    Da synest eg prisene fra denne artikkelen som viser kva ein trenger samt link til en butikk er litt vel lav? Ref post 1..
    Bruk av kjipere og billigere komponenter der kanskje?
    Dette vet kanskje audiosan, eller bygde du den ikkje sjølv?
    i et ferdig produkt så er det utvikling du betaler for. ikke så mye delene.
    nå har jeg ikke studert den linken og delene den linker til, men tror ikke det er billig "møkk" det linkes til.
    personlig har jeg ikke bygget B1 nei. enda

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet jo det, men reknet ikkje med att forskjellene fra diy og eit ferdigprodukt var så mye da alt er "open sorce" om den.

Uansett så har eg tenk litt, trenger jo eit godt multimeter når eg begynner, noen som har anbefalinger på kva som er bra? har eit, men det er billig og brukt til 230v, går nok an å bruke det også.. men tenker her er det mykje mindre verdier etc.

Sub pre out, denne har eg ikkje tenkt så mye over, men tenkte dette greit gikk an å ordne med ein minidps, og eit par brytere, da ein kan velge å bruke den, eller skippe med bryter.
    Vist dette i de hele går an, korleis skal en unngå att man bare bruker L eller R signalet? Ville det vert så enkelt som å bruke "+" fra L channel og" -" fra R channel?

Finnest sikkert betre løysinger på dette, skal se kva eg finner ut, men kom med innspill!

Luckys

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet jo det, men reknet ikkje med att forskjellene fra diy og eit ferdigprodukt var så mye da alt er "open sorce" om den.

Uansett så har eg tenk litt, trenger jo eit godt multimeter når eg begynner, noen som har anbefalinger på kva som er bra? har eit, men det er billig og brukt til 230v, går nok an å bruke det også.. men tenker her er det mykje mindre verdier etc.

Sub pre out, denne har eg ikkje tenkt så mye over, men tenkte dette greit gikk an å ordne med ein minidps, og eit par brytere, da ein kan velge å bruke den, eller skippe med bryter.
    Vist dette i de hele går an, korleis skal en unngå att man bare bruker L eller R signalet? Ville det vert så enkelt som å bruke "+" fra L channel og" -" fra R channel?

Finnest sikkert betre løysinger på dette, skal se kva eg finner ut, men kom med innspill!

Luckys
    for det første. jeg bruker 2 billige multimetere. funker fint det.
    for det andre. sub out har ingenting med preampen å gjøre
    har egen sub out jeg også. samt prosessor inngang. det har med kontroll enheten å gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det uten..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett mer på kva som finnest der ute, og er jo ikkje så mangen som ser ut til å vere så lette, dette blir jo mitt første bygg, forutenom en hypex effekt som jo kun hadde 2 forskjellige moduler, plug n play.

Har sett på muligheter innen fjernstyring, men det finnest jo så mykje forskjellig der ute, vet ikkje kva som er søppel og kva som er bra.
    Og muligheter for flere kanaler er vel i kit med fjernstyring?

Har enda ikkje bestemt meg helt for hvilken forforsterker eg kommer til å bygge enda, men trolig blir det B1 buffer.

Som dere ser så er eg stuck igjen, og kunne trengt hjelp av noen som har peiling eller gjort dette før.

Luckys

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett mer på kva som finnest der ute, og er jo ikkje så mangen som ser ut til å vere så lette, dette blir jo mitt første bygg, forutenom en hypex effekt som jo kun hadde 2 forskjellige moduler, plug n play.

Har sett på muligheter innen fjernstyring, men det finnest jo så mykje forskjellig der ute, vet ikkje kva som er søppel og kva som er bra.
    Og muligheter for flere kanaler er vel i kit med fjernstyring?

Har enda ikkje bestemt meg helt for hvilken forforsterker eg kommer til å bygge enda, men trolig blir det B1 buffer.

Som dere ser så er eg stuck igjen, og kunne trengt hjelp av noen som har peiling eller gjort dette før.

Luckys
    det finnes ingenting så enkelt som hypex. og tins som trigger er noe du selv må bygge inn. same med inngangs velger volumkontrol og slikt. om du skal ha kvalitet.
    alternativt, om du ikke hive deg ut i det. så kjøp ferdig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig lyst å prøve å bygge selv, går det rett vest så overlever eg det.
    Det eg tenkte på var mer spesfikt modulene til fjernstyring.
    Er jo flere på forumet som har laget forforsterkere, og rekner ikkje med att man nøyer seg uten fjernstyring.
    Er slike kit enkle og intigrere i en forforsterker som ikkje har det etc, TD: B1 buffer stage.

Eller vist noen vet om en pre som er eit kit eller noe som har alt dette, og ikkje er så veldig vanskelig å bygge så er dette av intresse. =)

Skal nok klare å fullføre det meste av bygging på en eller annen måte, spørsmålet er jo om det er eg som gjere det, er jo det eg håper på.

Luckys

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over noe eg har lest eit par ganger tidligere..
    Det og matche pre til resten av utstyret. Dette virker som det kun gjelder passive pre amp's, noen som vet kva eg snakker om å kan bekrefte / avkrefte att dette har noe for seg?

Ellers så har funne ut att eg ikkje trenger den ballansert, kan alltids bare modde hypex'n slik att den har xlr og rca kontakter. Virker ikkje som att det er så mange balanserte konsepter der ute, og de eg har sett koster en god del mer enn eg var forberedt på.

Noen som har testet kit fra diygene.com, eller kjenner til siden?

Edit: Ordene eg lette etter var "impedance matching", og etter det eg har kommet fram til så passer ikkje en B1 buffer så bra med hypex effekt. Vet ikkje kva dette har å seie, så håpet noen vil hjelpe med det.
    Luckys

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •