Solviken Tester ut Ebay DAC kit! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pakke :)

Jess! idag fikk jeg Dac kortet!! Men får ikke testa det før jeg får strømforsyningen. Ser nu ganske bra ut, veldig bra loddet!
    Men jeg legger ved noen bilder

Vedlegg 89368

Vedlegg 89369

Vedlegg 89370

Vedlegg 89371

Vedlegg 89372

Vedlegg 89373

EDIT: Vist dere ser på bilde Nr 4. er det to ledige rader, på hvær sin side av WM8741. Med plass til ett eller annet. Noen som har en ide om hva? Er samme connectors som Opamp bruker men de er ikke så lang! hmm
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut hva de ledige plassene på Dacen var. Det er får å oppgradere med en Wm8741 Chip til. Noen som vet om dette har noe for seg?
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt være at en annen chip vil være bedre.

Det er mer sannsynlig at en bedre analog del vil forbedre resultatet i større grad. Du kan f.eks. skifte opamper og kondensatorer, alternativt koble deg forbi det analoge trinnet og sette inn et helt eget diskret trinn.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å paralellkoble 2 Wm8741 er det denne virkningen man vill få "Paralelling DACs with voltage output (this case) might improve the THD level with some 0...6dB, usually 3dB (noise will be the same)."

@yggdrasil, har tenkt på det med å bytte opamper, det som står i nå er en
    AD t613, OP275G heter den. Har du noen forslag på andre opamper som kan være bedre??
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har liten erfaring med opamp, og ingen tips mht hva som er bra.

Prøv å finne ut hvilke kondensatorer som er i signalveien. Det står i alle fall 4 mellom dac og første opamp. Videre vil du finne minst 2 i low-pass filteret.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så idag fikk jeg enda en pakke i posten, Tenor TA7022 kortet, som skal erstatte det orginale. Nå har jeg nestn alt, mangler noen småting å kabinettet!
    Vedlegg 89681

Vedlegg 89682

Vedlegg 89683

Vedlegg 89684

Skal da fjerne Spdif, og koble denne på de to pinnene på Dacen. Brettet skal heller ikke få strøm fra usb, men en 5-13v DC intern. Vet ikke 100% va slags strømforsyning jeg skal bruke til dette da
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg kabinettet! Dette ble jeg veldig fornøyd med! Legger ved noen bilder. Men får dessverre ikke koblet opp dacen før etter påske, da jeg skal reise bort hele påske uken Men etter påske da blir det testing av dac

Kabinetet ble kjøpt på Shuguang,Shuguang treasure,Fullmusic,Guiguang tubes,amplifier chassis,tube sockets,capacitor,resistors,coil meters,toggle switches,tag boards,transformer covers,various parts for tube guitar amps diy <meta name="keywords" content="tube sockets,shugua Og heter GDCH-09-3 og måler Dimension:245*145*70mm TIL 12,5 DOLLAR!

Tok bilde av det menns jeg hadde det i racket, så dere kan sammenligne størrelse.
    Vedlegg 89834

Vedlegg 89835

Vedlegg 89836

Vedlegg 89837

Vedlegg 89838

Har også godt til inkjøp av to ekstra Op amper for å teste de forskjellige lydsignaturene, de burde vell være her rett over påske
    - LM4562
    - Dual mono AD825AR

EDIT: Har også fådd et par 12v rele, så skal også ha 12v trigger på denne!!
    eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pssst AD797

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg begynt å tilpasse kabinettet! Satser på å ha dacen klar i løpet av morgen dagen kommer tilbake med bilder når jeg er ferdig
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice :-) blir inntressant og høyre tilbakemeldinger på lyden

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!

Så dette tok litt lengre tid enn det jeg hadde trodd! I tillegg har jeg hatt mye Skolearbeid å jobb! Men begynner å bli ferdig nå! Har bare å lodde å lage hull for USB kortet igjen!

Bak platen ble ikke helt Prima! Var vanskelig å lage hullene å få dem nøyaktig og pen siden RCA inngangene sitter fast på kortet! Hadde jeg vist dette hadde jeg nokk fjernet dem fra kortet og brukt løse! Hadde blitt mye penere.. Har bestilt men vet ikke om dem vill passe med de hullene jeg har laget allerede!

Har testa den litt bare for å sjekke om det ble lyd, tok i USB kortet så fra coax ut på Usb kortet og inn på Coax på WM8741 Dacen og det ble lyd! Etter et par sanger må jeg si dette høres lovende ut! Skal teste sjikkelig med FLAC filer når den er 100% ferdig!

Legger ved noen dårlige mobil bilder bare sånn i farten! Og bare får å ha det sagt det skal ikke være noen SUkkerbiter når jeg er ferdig! Skal nokk klare å få Dacen ferdig iløpet av onsdagen! Da legger jeg ut HD bilder!

Vedlegg 90651

Vedlegg 90652

Vedlegg 90653
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant med folk som skrur selv, men enig at det ikke ble særlig pent - hva har du lagd hull med - tenna 8).

Du kan sikkert skaffe noen rundfil/flatfil og lage de pene (skikkelig runde eller firkanten men glatte flater) og lakkere de maskineret overflatene svart, så kan det bli riktig fint alikevel. Du trenger jo alikevel litt plass til kabler.

Tror og det finnes noen plastforinger for slik gjennomføring som du kan sette på og dekke over de stygge overflatene i hullene. Søk på nett !

Lykke til videre !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja Ble ik særlig pent!. SKal se om jeg ikke finner noen plastforinger.. Mener å ha sett det noen plasser!

Jeg brukte helt nyinkjøpte Makita Metallborer, skarpe som fan. Men før en rar grunn ble aluminiumet taggete i kantene!
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig! Legger ut Bilder i morgen! og hvordan den låter!
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Ferdig! Legger ut Bilder i morgen! og hvordan den låter!
    Hvordan gikk det med bildene, og hvordan låter det?:-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AHh beklager!!! har vært bortreist og ikke hatt tid til å legge ut bilder! Men hadde en lytte seanse idag på både B&W 683 og CM9. Fra Popcorn c200, HTPC, Squeezebox og en Denon dvd (1920)

På dem alle sammen ble lyden bedre enn med HDMI. Ble mer detaljer og mer oppløst med dacen!! Ble meget positivt overrasket!

Bilder ja! SKal se om jeg ikke får tatt noen senere
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Og takk for att du deler ditt verk med oss andre!

Ble selv så inspirert av dette att det er ett slik DAC-kort og en R-core trafo på vei "ass we speak"

Ser du har kosa deg litt med USB-interfacet. Hvordan ble dette og har du gjort noen flere oppgraderinger/modder på denne siden sist?

Vet ikke helt om jeg skal bruke denne som USB-lydkort, men det blir vel enn USB-oppgradering på meg også!

Kan poste bilder når bygget starter om dette er interessangt?

Og ett spørsmål til mens jeg er i gang... Er du fortsatt fornøyd med denne etter litt OP-Amp kos osv?

Blei mye spørring og graving detta. Håper du holder ut med det

M.v.h. ErikS

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neie har ikke selv fått brukt dacen så alt for mye da den har blitt "kidnappet" av en kompiss

Men jeg bytta Usb kortet fordi det som sto på brettet var utdatert. Tok en litn test på det gammle og det var merkbart mer bakgrunnsstøy på det. Som ble helt borte med tenor kortet!

Har testet med et par op amper, sånn smått. Må nesten teste litt mere før jeg kan uttale meg mer om det. Men op amper koster LITE så ekke noe problem å kjøpe mange forskjellige på Ebay å teste

Er veldig fornøyd med denne! har en ganske fin og nøytral lyd

JA post bilder Hadde vært arti å se hvordan din blir og hvordan den låter

Om det skulle være noe du lurer på så bare spørr
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått DAC`en og trafo i posten.

Siden jeg aldri har hverken eid en DAC, eller hørt en DAC må jeg jo si att jeg gleda meg som en unge, og att jeg heller ikke ante hva jeg kunne forvente.

Pakka ble henta, og brakt hjem for opp-pakking og titting.
    Skuffelsen ble ble derfor ganske stor da jeg fikk se kortet jeg hadde fått.

Syntes vel ikke akkurat att det var dette jeg kunne forvente, men men...
    Koblet trafoen på kortet og skuffelsene sto deretter i kø.
    Kortet støyet mye, selv uten noe koblet inn på inngangene, og også ved lavt volum.

Så her måtte noe gjøres. Satt meg med tinnpumpe, loddelisse, loddebolt og god tid, så var det bare å begynne å kose seg.

Etter noen timer med "restaurering" ble loddetinnet på alle loddepunkter møysommelig fjernet, og loddet på nytt... Vasket kortet med aceton for syns skyld.

Da jeg prøvde DAC`en på nytt var det noe ganske annet som møtte ørene.

All støy var borte!!

Sonos avspilleren ble koblet til, og må jo si jeg var imponert over hva dette kortet klarte!

Jeg har aldri hørt en DAC før, men jeg må si att dette virker...

Så nå er det bare å vente på kasse, og litt annet snæx. Kommer tilbake med mer bilder og oppdatering når progresjonen atter gjenoppstår...

- ErikS

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fan det korte så helt jævli ut!!! Mitt så ganske bra ut. Måtte fikse to loddinger som var løse, det var det eneste. Bra du ble imponert over lyden

Min dac står nu i tvbenken og blir ikke brukt akkurat nå. Vet ikke helt va jeg skal bruke den til :P
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •