bodyshaker og forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bodyshaker og forsterker

Hei!

Har en Cerwin Vega CLSC12 Sub, som jeg ikke bruker lenger etter at jeg kjøpte en SVS PC12NSD. Tenkte at det er jo synd å la den stå ubrukt. Så jeg lurte på å slakte den vil den 250w plate ampen som står i den være kurant til å drive 2 stk 15" montert under hver sin recliner? evt 2 stk 12", da kunne jeg jo brukt det elementet jeg har og kjøpt ett billig 12" element til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selg den heller, og kjøp de billige rumperisterne som er på ljudia. Kjøpte 2 stk selv til ca 200,- pr stk og de funker faktisk. Gir en bra ristefunksjon i sofaen så de er egentlig grisebillige, løp og kjøp, de gir deg en bra opplevelse billig.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt en sånn selv, og har en clark synthesis transducer også, begge deler fungerer jo fint. men har sett så mye lovord om å bruke basselementer i stoler og sofaer at jeg fikk litt lyst til å prøve

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På dynabel kan du jo få en system audio 15" for free air til rett over 1K, den kan sikkert fungere bra da forsøk 1 stk først og så bestem deg for om det er bra nok .

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en link til de? finner de ikke på dynabel sine sider..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De het Radion 15 FA, ser at de ikke er der lenger men kansje MX15 går, det er nok arvtageren til Radion serien.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke bruke en shaker som er beregnet for det? med et element under sofaen kan du skape fasefeil og ødelegge lydbildet.

de selger 4pack til 6-800 kr på ljudia så det er ikke mye i tap

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, shakere ala ljudia sine, eller transducere som clark sine er absolutt vurdert, har jo en clark i den ene reclineren min nå. Men ser jo det er enkelte på forumet her som sverger til elementer istedet, så det var bare derfor jeg var inne på tanken, siden jeg allikevel har den ubrukte CV suben stående og støve ned

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som sverger til elementer? Og har dem testet clark/buttkicker og kommet frem til at dem foretrekker elementer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feks Flageborg skryter jo av virkningen, er bare å søke på bodyshaker på forumet så er det masse treff på det. Men det er sikkert en smakssak også. Det er vel mest nysgjerrighet for mitt vedkommende, får se om jeg gidder å kjøpe en mdf plate og ta stikksaga fatt.

Hadde forøvrig en basshaker fra ljudia som jeg skrudde fast under kontorstolen, koblet på en gammel 60w subforsterker, igjen koblet på en splitt til lydkortet på pc`n. BF3 fikk en annen dimensjon da Hele stolen ristet som besatt når man satt i en tank og fyrte av Dessverre så snubla jeg i høyttaler ledningen og knakk av hele HT terminalen på shakeren....har ikke fått byttet ut den enda.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg vet at Flageborg har elementer i sofaen sin, men sverger han til det framfor skikkelige shakere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende at jeg bruker litt sterke ord når jeg sier sverger til det altså Men utifra alle innleggene jeg har lest, så virker det som noen foretrekker elementer fremfor shakere, men det er vel som med det meste annet, en smakssak tipper jeg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet shakere og har selvsagt ikke noe å sammenligne med slik sett, men jeg har ett 15" element montert rett under sweetspot i sofaen drevet av en 150 W subforsterker. Og den setter hele sofaen i bevegelse, jeg synes det fungerer veldig bra. Effekten er selvsagt størst i sweetspot, men begge plassene på hver side rister ganske bra også.

Har du forsterker og elementer liggende så er det bare å prøve. Fasefeil som er nevnt over her har jeg ikke merket noe til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg har ikke testet shakere og har selvsagt ikke noe å sammenligne med slik sett, men jeg har ett 15" element montert rett under sweetspot i sofaen drevet av en 150 W subforsterker. Og den setter hele sofaen i bevegelse, jeg synes det fungerer veldig bra. Effekten er selvsagt størst i sweetspot, men begge plassene på hver side rister ganske bra også.

Har du forsterker og elementer liggende så er det bare å prøve. Fasefeil som er nevnt over her har jeg ikke merket noe til.
    Det blir vel til at jeg tester ja, har ikke så mye å tape på det, den CV suben får jeg så lite for at jeg gidder ikke å selge den, da er det bedre å få brukt forsterkeren til ett eller annet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men litt på siden av opprinnelig spørsmål, men forsåvidt i nærheten av emne..

Jeg har en SVS PC12NSD, hva ville gitt best resultat, kjøpt en PC12NSD til slik at jeg har 2 slike suber, eller byttet ut den jeg har til en PC13-Ultra?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er litt ego hadde jeg gått for en ultra, men lettere å få god lyd til flere med 2 eller flere sub-kilder. Om du har et normalt rom med mange noder kan det fort lønne seg med 2stk uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe er jo litt ego, men investeringsmessig så blir det jo noen tusen lapper billigere å gå for en pc12nsd til, enn å bytte ut den jeg har med en ultra, og hvis det i tillegg kan bli bedre med 2 pc12nsd så er jo det å foretrekke.

Det blir for fremtidig kinorom i nytt hus, det blir på 19 rektangulære m2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •