DIY Stereo TriTrix MTM LT. WinISD?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg lurer litt på et slikt sett, men da bestille kun kabinettene, ferdige crossover, og elementer fra parts-express Har aldri bygd høytalere før, så tenkte å gjøre det så enkelt som mulig. Kanskje noen av dere kunne sagt noe om hva slags elementer jeg bør går for, og hva slags crossover jeg trenger? Hva er forskjellen på 2 og 3 veis, og hva slags spesifiskasjoner må jeg se etter? Jeg tenkte å bruke høytalerne som fronthøytalere til et surroundanlegg etterhvert. Jeg har en HK AVR260 reciever, så de bør være forholdsvis lettspilte ihvertfall. Hvordan var fraktkostnadene? Beklager mange dumme spørsmål, men er litt rookie

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du da TriTrix? Det enkleste er å bestille hele pakken, får også god samlet rabatt. Delefilteret er ikke ferdig montert, men alle delene er klare. De har noen andre kit hvor delefiltrene er komplette, men dette er også komplette kit hvor både kasse, elementer og delefilter følger med.

Partsexpress tilbys skipningn via DHL var det vel, eller du kan ta det via Jetcarrier, som også da fikser innfortolling og moms for deg. Da kan du ta det via sjø eller fly. Jeg valgte sjøfrakt siden det er rimeligst. Tar litt tid, men verdt å vente på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var tritrix jeg mente ja. Tenkte å gjøre det så enkelt som mulig, derfor ferdig monterte crossover/delefilter. Men har ikke helt skjønt forskjellen på 2 og 3 veis delefilter?

Takk for hjelpen!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke loddet noe siden barneskolen selv, men ut i fra videoen (samt bilder) på nettsiden har jeg bestemt meg for at det skal nok gå bra.

Dette under ser lekende lett ut, eneste bekymringen han under her hadde var avtanden mellom jordingskabalen (den sorte i midten) fra coilene. Litt større avstand samt tips om å drille noen hull på hver siden av coilene og bruke strips i tillegg til lim for sikkerhetsskyld fikk han, så da vet jeg hva jeg skal kopiere

Litt håpløst forklart sikkert, men
    2-veis delefilter har et delingspunkt (f.eks. 3000Hz). Slik at man får et øvre og en nedre frekvensspekter for tilkobling av diskant som tar alt over 3000Hz og bassmelomtone(r) som tar alt under 3000Hz.

3-veis har to slike delinger (f.eks. 375Hz og 3000Hz). Slik at man får et øvre, midtre og nedre frekvensspekter. Fint om man vil bruke 3 separate elementtyper som diskant for å ta alt over 3000Hz, (bass)mellomtone til å ta det mellom 3000Hz og 375Hz og bass(mellomtoner) til å ta det under 375Hz.

Tritrix er to-veis, men jeg vet ikke hvilken frekvens de deles på. Muligens rundt 2500 eller 3000Hz basert på hva som er best for elementene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, det hørtes jo fornuftig ut ihvertfall. Takk for hjelpen, får se hva det bli til etterhvert. Den loddingen skal nok jeg få til, men det kommer helt sikkert ikke til å se fint ut

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •