Innspill til design av "DIY" komponenthylle

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspill til design av "DIY" komponenthylle

Hei

jeg er i kontakt med en baltisk møbelsnekker for å få laget meg en hylle for komponenter og filmer. Han har laget ulikt og likt for meg tidligere.

Konseptet er en hylle på 198 cm delt inn i 8 stk 21cm høye hyller.
    Hyllen lages av spon med eikefolie (ekte eik 1 mm)
    Hyller og skrog alt i 30 mm material.

Skapet skal stå på harde gummihjul slik at den kan rulles frem for god tilgang fra baksiden.

Alle hyllene har gode hull i bakkant for kabler og inspeksjon. Dersom en hylle skal brukes til filmcover kan hullet blendes med medfølgende plater, se bilder

En liten film av skissen er her: http://www.funksjonell.no/div/hylle.avi

Noen av dere som har innspill ift dimensjoner og spesielt høyder mellom hyller?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut. Forstod ikke helt det der med å tette noen av hyllene til "filmcover"?

Ellers ville jeg muligens ha valgt å sette annenhver hylle løs slik at du har mulighet til å sette inn flere hyller hvis komponentene er lave, eller øke avstanden hvis noen komponenter er høyere enn 21cm. De løse hyllene kan jo hvile på metallknotter slik som i for eks kjøkkenskap. Flere hullrekker i veggene vil da gi deg mulighet til å flytte hyllene opp eller ned, evt sette inn flere hyller.

Smart med hjul! Ville kanskje også satt på noen strømskinner/evt padder på baksiden slik at det går så få strømledninger som mulig til veggkontakter.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hunsbedt

Jeg har nå snakket med snekker og vi tar med oss ideen om å la noen av hyllene være flyttbare.

Strøm skal jeg ha, har også tenkt å montere en liten lampe eller to (led) i bakkant av hver hylle slik at jeg kan se baksiden på komponentene.

Har ikke fått pris ennå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •