Nytt forumprosjekt!? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 392
    Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Helt på bølgelengde her også (dog uten at jeg har minste filla peiling på kvaliteten på disse elementene, men bestykningen er interessant)
    Det er jo bang for buck som på en måte går igjen i BEL og bør ha fokus i denne tråden også synes jeg. Det finnes duke for dem som ønske et så raffinert produkt, og miles for de som drar den helt ut. Dette er til de som ønsker inngangspartiet til denne typen høyttaler, men ikke vil ruinere seg på den eller på alt de må kjøpe for å drive den. (Tenker på flerkanals forsterker, aktiv deling osv. Dette kan jo selvsagt gjøres individuelt dersom ønskelig.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene hos Euripe-audio er medreknet 17-18%vat, dette trekkes fra og + norsk moms, så er jo ikkje snakk om så veldig mangen kronene ekstra, prisene på hypex hos de er ivertfall betre en dynabel.

Hadde håpet frontene kom på rundt 10K med delefilter komponenter.
    Men selfølgelig gode høytalere til prisen er jo det som virkelig får folk intereserte

Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Vil sannsynligvis ikke kunne bruke den komboen der da diskanten krever høy deling og bassen sprekker opp rundt 2,5khz. Hva tenker andre om kostnaden her? 6,5k er litt heftig til kun fronter dersom man skal utvide til 5.0? Det er jo 5k i bare diskanter, og det er uten frakt og mva.
    Leste at den kunne deles ved 2,5khz, men vet nå ikke hvor pålitielig denne infoen er.

EDIT: Altså diskanten.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne være med horngruppen. Og stiller mine hornresp kunnskaper tilgjengelig. 8)

Kan også simulere i bassbox, men det er sikkert ganske mange som kan det.

BTW:
    Dersom det er høy interesse kan jo Powerbuy være et godt sted å handle fra.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danielcjk
    Leste at den kunne deles ved 2,5khz, men vet nå ikke hvor pålitielig denne infoen er.

EDIT: Altså diskanten.
    Å dele den bassen der så høyt kan kanskje vise seg å være litt tricky, men jeg har ingen erfaringer med den i det hele tatt, så jeg skal ikke være skråsikker. Du vil få litt lavere følsomhet på diskanten dersom du deler ved 2,5khz. Da kan eventuelt filtrene overlappe littegrann for å kompensere for dette.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg vil gjerne være med horngruppen. Og stiller mine hornresp kunnskaper tilgjengelig. 8)

Kan også simulere i bassbox, men det er sikkert ganske mange som kan det.

BTW:
    Dersom det er høy interesse kan jo Powerbuy være et godt sted å handle fra.
    Et powerbuy er ikke dumt! Jeg har allerede kontaktet AvShop og spurt om Beyma-en, om det er mulig å ta inn et par eksemplarer av den slik at vi kan handle hos en norsk leverandør dersom det blir aktuelt å prøve denne modellen. Har også kontaktet dynabel og spurt om de har planer om å ta inn fountek diskanter. Fountek ser ut som interessante greier uansett om det er til dette prosjektet eller andre.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

12"

hvis en hadde brukt beyma 12", hadde ikke det blitt for likt in consert duke? med mindre det blir mtm(mtm = mid tweeter mid?)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger vel ikke utelukke Beyma selv om det er det som er brukt i Duke...? Er ikke samme element det er snakk om heller. Og det blir uansett ikke likt så lenge man ikke bruker samme AMT. Jeg ser heller ingen grunn til å sette opp MTM bare fordi det da blir ulikt Duke... Om man skal prøve å unngå at det ligner noe som er laget før, så har man et problem.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei klart ikke, bare mener at hvis det blir for likt velger kanskje folk det mest kjente og godt utprøvde. Kun en tanke fra min side.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    Nei klart ikke, bare mener at hvis det blir for likt velger kanskje folk det mest kjente og godt utprøvde. Kun en tanke fra min side.
    Det blir vel et priselement her også. Har man råd så går man rett på Duke/Miles, mens forumprosjektet bør være en økonomikonstruksjon, ellers er det nok mange som faller fra som interesserte.

En tanke: vil det være mulig å inngå en låneavtale med Dynabel for uttesting av elementer? Vedkommende bør kanskje bo i noenlunde nærhet til Dynabel så man slipper transportkostnader.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Man trenger vel ikke utelukke Beyma selv om det er det som er brukt i Duke...? Er ikke samme element det er snakk om heller. Og det blir uansett ikke likt så lenge man ikke bruker samme AMT. Jeg ser heller ingen grunn til å sette opp MTM bare fordi det da blir ulikt Duke... Om man skal prøve å unngå at det ligner noe som er laget før, så har man et problem.
    Let me hear an amen!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det blir vel et priselement her også. Har man råd så går man rett på Duke/Miles, mens forumprosjektet bør være en økonomikonstruksjon, ellers er det nok mange som faller fra som interesserte.

En tanke: vil det være mulig å inngå en låneavtale med Dynabel for uttesting av elementer? Vedkommende bør kanskje bo i noenlunde nærhet til Dynabel så man slipper transportkostnader.
    Dette var en fryktelig god ide! Eventuelt låneavtale med AvShop om låning av basser. (Så sant de gidder å ta inn det som er aktuelt) Jeg personlig er meget villig å være med på litt bygging i Hordalandsregionen, selv om verken AvShop eller Dynabel har noe i nærheten her. Har ubegrenset tilgang på MDF til en billig penge. Kunne komt godt med i en utforskingsprosess

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er et element fra Beyma jeg synes ser meget spennende ut. Eneste ulempen med bruk av det elementet er at du er meget avhengig av en sub til.

Elementet er Beyma 8CX300Nd.

Nytt forumprosjekt!?-14-02-png

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke giddet å simulere, men den kunne jo vært meget interessant for et 5.1-oppsett, da jeg ser for meg at denne ikke krever like store kasser. Hvilken prisantydning kan man ha pr element?

Men man mister litt av poenget med å kunne ha et sett fronter som duger til det meste og man slipper suben for å kunne trøkke på? Kan vel selvsagt ha en 2,5veis men får man elementet uten HF-delen?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns at 12" og 15" coaxene til Beyma er kjempespennende også jeg. Ingvar Ahlberg (som også har vært innom her, og i tillegg designet Gubben sine høyttalere) har jo laget Caveman-serien med disse.

http://profesional.beyma.com/ingles/pdf/12XA30Nd.pdf

No Frills Audio by P.C.B • News

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser litt gøy ut! Vil en slik være en rimelig erstatning for en/to basser kombiner med feks founteken? Prisnivået spiller jo inn her også.

AvShop skulle sjekke priser på Beymaen og kunne bestille inn om det var ønskelig, selv bare et par elementer til testing. Dynabel holder på med konstruksjoner med fountek-elementer og hadde mer eller mindre hele sortimentet inne. De selger ingenting videre enda da de fremdeles holder på å utvikle høyttalerene. Kan bli spennende å se hva dynabel får til da.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen sette opp kriterier for høyttaleren, er enklere å finne gode elementforslag vis det ligger en liste på konkrete krav.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel stemmes over når det har kommet noen forslag såvidt jeg har forstått.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det skal vel stemmes over når det har kommet noen forslag såvidt jeg har forstått.
    Kunne jo være greit å sette noen grunn kriterier... Fysisk størrelse, maks.pris, min. frekvens område. Det er noen parametre jeg tenker er greie å ha forhånds definert...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Kunne jo være greit å sette noen grunn kriterier... Fysisk størrelse, maks.pris, min. frekvens område. Det er noen parametre jeg tenker er greie å ha forhånds definert...
    Det er sikkert ikke gyldig for alle, men skal jeg slenge frem mine kriterier, er disse membranareal, f.eks. 2x12" + horn/WG-diskant. ~100 +/- liter (men ikke kritisk). ~3 KNOK pr høyttaler.

Side 3 av 20 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •