PD.186 prosjekt - Høyttalere også? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 85 av 85
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Danielcjk
    Har sett litt mere rundt idag, men er fortsatt Miles som interesserer meg mest. Mye membran og høy følsomhet.

Men er usikker på om de kommer til å passe rommet noe bra, er snakk om 30kvm og skråtak. Lytteposisjon er rundt 2 meter ifra høyttalerne. Er redd for at det bli til bare noe bass-ræl. Og ikke morsom hi-fi. Det å plassere bassport i bunn tror jeg kan ha noe for seg. Eventuelt hylleport.

Noen som har noen formeninger om Miles? Og hva havner de på prismessig? Har kommet frem til 18k selv. Men tror ikke dette er helt riktig.

Takker for all feedback, må bare få dette ut av veien før jeg lager en byggetråd.
    Prismessig havner de nok på litt mer enn 18k. Det er 17k bare i element. Skal man følge "oppskriften" så skal man bruke 30mm mdf. Heromkring må man nok ut med 1,5k for to plater. Mulig billigere der du bor. Delefilter kommer i tillegg. Ferdig montert kostet det meg litt over 2k. Billigere om du lodder selv. Dempematerial og finish må du også ha. Viss du regner rundt 20-21k alt etter finish så er du ikke langt unna.

Jeg har hatt anlegg i rom med skråtak, og jeg oppfattet ikke det som spesielt negativt. Det anbefales fra 2m lytteavstand så det bør gå greit. Bare husk, de er svææære.

Edit: Miles har blitt litt dyrere etter at prisen på neodymium magneter gikk opp. 15P80Nd koster nå 600,- mer pr stk enn før jul. TPL-150 har vel også gått opp en hundrelapp eller to.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ouf, da blir det litt dyrer enn forventet. Men de kommer vel til å spille rumpa av ELAC'ene jeg har sett på? Har halvannen uke på meg til å velge. Så har god tid.

Men da går nesten hele konfirmasjons potten på høyttalere, som jeg helst ville unngå. Men sålenge det blir resultater, så skal jeg se hva jeg klarer. Kan jo strekke det ut over litt tid. Men tror faktisk jeg skal klare å lodde delefilter selv. Har loddebolt og alt jeg trenger, men har ikke gjort stort annet enn litt enkel lodding på bilstereo og viftemod av EP4000. Men skal være gjørbart. Blir det for dyrt så går jeg bare heller for Duke. Men de jo ikke nærheten av like råe. Men da blir Econowave eller et Pi bygg mere aktuelt.

Skal få undersøkt litt mere senere, men er veldig vanskelig å finne frem i DIY jungelen. :-D

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke bekymre deg for at Duke ikke skal være råe nok. De går ikke like dypt, men det har du heller ikke bruk for som har pd.186.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Du trenger ikke bekymre deg for at Duke ikke skal være råe nok. De går ikke like dypt, men det har du heller ikke bruk for som har pd.186.
    Det er sant, to 12" holder i massevis. Spesielt med tanke på subben jeg har også. Hadde bare vært så morsomt med to 15", må trykke noe veldig oppover i mid-bassen.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt vanskelig å få kloa i de ELAC 330.3'ene, ene elementet hadde gått i stykker så måtte vente på et nytt fra Dynabel. De er veldig vanskelige å få tak på, og når de først dukker opp må de jo også være fine. Og på 3-måneder eller så er dette paret det eneste jeg har funnet. Og det å få ordnet det er ikke bare bare når selger jobber på sjøen.

Så trekker mere og mere mot DIY nå, ettersom at selger drar til sjøs og jeg kan stå ovenfor enda 3 uker med venting.

Men klarer ikke å finne noe som tilfredstiller annet enn inConcert Miles. Duke finner jeg nesten ingenting om heller. Er ikke like populære som inConcert tydeligvis.

Og jeg klarer ikke å finne noe bygg som virkelig appelerer. Annet enn kansje et bygg med Accuton drivere. Men spørs om ikke det blir fort for dyrt.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •