PD.186 prosjekt - Høyttalere også? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 85
    Newcomer Danielcjk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg bruker akrylsparkel. Fåes på byggevarekjeder. Biltema sin er boss, og kan bare kastes i bosspannet.

Jeg pleier som regel å ha en "progressiv" pussing. DVS begynner med f.eks 80 for å ta vekk fliser og gjøre klar til sparkling. Sparkler og pusser med 80 eller 120. Går så opp til 120 eller 180 etter grunning. Så kanskje 240 eller 400 etter første strøk. Dette er litt avhengig av malemetode og maling. Bruker du f.eks spray så har du mye tynnere lag, og ikke sikkert du trenger å pusse så mye mellom hvert lag.
    Skal prøve med tilnærmingsmetoden din! Men boss er søppel, right? Bergensken er ikke helt på topp. :P

Men må utsette innkjøpene litt, dukket opp noen uventede ting som trenger sitt.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått bestilt miniDSP nå, og det fra Bergen Sound bestiller jeg til uka!

Ble en liten forsinkelse men håper dere tilgir meg. :P

Har også fått jobbet litt videre på kassa, men trenger skinne til skinnesaga, denne har forsvunnet. Vet ikke hvor kompatible de forskjellige skinnene er på sager av forskjellig merke.

Jeg bruker en Elu MH165 Type 2, den skjærer ikke så altfor rett, men er kansje bare jeg som har for lite erfaring med sagen? Men vil ikke ta noen veldig lange kutt uten noen slags "veilednings-skinne".

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de store linjalene fra biltema/clas og et par tvinger så har du veiledningsskinne.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    En av de store linjalene fra biltema/clas og et par tvinger så har du veiledningsskinne.
    Såpass enkelt ja. :P

Ja, men da plukker jeg opp det mens jeg kjøper håndoverfres og det som trengtes til miniDSP'en.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var element, speak-on kabler, speak-on terminaler, og RCA til XLR overganger bestilt fra Bergen Sound. Satser på at jeg får det til mandag.

Fik også limt og kuttet litt på kassa i dag, trengte ikke noen skinne til saga, litt øvelse var alt som skulle til, nå skjærer den rett som en strek.

Så også at AVforum fikk litt gratis PR via Aftenposten idag også: Forutser trender ved Ã¥ analysere innlegg i sosiale medier - Aftenposten

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -img_0183-jpg

Et esktremt dårlig bilde av kassa som nesten er ferdig, den er så godt som ferdig nå, trenger kun litt sparkel og fugemasse noen steder for å garantere at alt er helt tett. Skjørte også hull til elementet, gikk strålende med håndoversaga fra Biltema, imponert over at de har klart å sette sammen noe så bra for så lite som 400kr.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen anbefalinger på hva som burde brukes for å stuffe bassportene, tenkte meg skum først, slik som i XTZ og SVS subbene, men vet ikke helt om hva slags type skum som kreves. Så holder det med noen biter fra en skummadrass? Eller trengs det noe mere avansert?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skumgummi madrass funker fint, ser bare ikke like pent ut som grått

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Skumgummi madrass funker fint, ser bare ikke like pent ut som grått
    Må nok få litt maling på endene, gul skummadrass ser ikke så bra ut akkurat. Er i Tromsø for øyeblikket, så skal plukke med en billig skumgummi madrass på IKEA på vei hjem fra Gardemoen på fredag, prosjektet vil bli ferdigstilt da. Da blir det ikke noe mere mangel på bilder, skal få dratt den med ut i gården og ha en liten "photoshoot" med den. Trenger bare å sette inn element og terminaler, så er den "ferdig", lar den stå uten finish med det første, tenker jeg tar det til helga. Vil teste ut maling og grunning på en liten plankebit før jeg påfører noe på subben.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo trekke skumplast proppene med noe egnet stoff/kunstlær. Eventuelt lime med tekstil/kontakt lim, ivertfall i synlig ende.

Ser bra ut dette....8-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte ett par ullsokker i min svs klone

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stealt
    Kan jo trekke skumplast proppene med noe egnet stoff/kunstlær. Eventuelt lime med tekstil/kontakt lim, ivertfall i synlig ende.

Ser bra ut dette....8-)
    Kan jo trekke en gammel svart T-skojrte rundt den ene enden. :grin:
    Og det ser veldig bra ut, prosjektet har begynt å ta litt form nå!

eXa: Har du noen firkantede sokker jeg kan låne? 8)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, dem blir firkantede etter en stund trøkt sammen inni porten :P

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nede på 4SOUND idag i håp om å få kjøpt forsterkeren, men viste seg at den var bestillingsvare. Ikke noe de hadde i butikken, så må vente en 3 dagers tid. Er standard vindustetningslist som er greiest å ha rundt elementet for å gjøre det tett imellom element og kasse? Skruene til elementet er 8.5mm var det jeg klarte å måle meg frem til.
    Må også føye til at elementet er helt rått, veier et tonn og magneten er ikke noe mindre enn gigantisk. La oss nå håpe at det spiller så tight og responsivt som jeg vil ha det til å gjøre!

EDIT: Tok også et dårlig mobilbilde av elementet: -img_0184-jpg

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den sågodt som ferdigstilt. Er noen ujevne kanter og litt slikt. Men kan fikses med litt sparkling og mere pussing. Har også lagt ved noen bilder her. Er et ganske midlertidig oppsett. Så fort et nytt klesskap og TV anskaffes så fyker det nåværende jalla oppsettet. Så blir det et litt mere stue oppsett. Med ny komponent-hylle og et akustikk-kit fra Auralex. Kansje kvitte meg med den nåværende stasjonære PC'en med en MacBook 15". Får se hva det blir til, bygge nye fronter eller ny PC.

Angående subben, det Behringer mente med low-frequenzy-filter var at frekvensene under det gitte tallet forsvant, ikke frekvensene over. For meg som ikke har erfaring med annet enn hi-fi så kunne jeg ikke se nyttigheten med high-pass i forsterker. Men er tydeligvis nyttig til PA. Er også litt lekk på kassa på den ene siden. Når den ble hentet inn fra den kalde garasjen endret den litt på seg. Forsterkeren bråkte også ganske heftig. Skal gjøre en vifte-mod. Men vil ikke si noe annet enn at den trykker noe så helt sykt inntil miniDSP'en kommer, har jo ikke hørt noe annet enn sinus-toner uten EQ sålangt. Den trykker godt ned i frekvens-registret, den trykte godt ned til rundt 20-17hz, er helt sykt sålangt.

Må si at jeg er litt skuffet over AVshop, sto at det var en 1-2 ukers ventetid på miniDSP, har jo gått over 3 uker nå. Har jo klart å misse åpningstida med et titallsminutter sågodt hver dag som har gått, så har ikke fått snakket med dem enda. Frister ikke så veldig å sende mail, vil helst ta det over telefon.

EDIT: Var mørkt da den ble ferdigstilt så fikk ikke tatt noen bilder utendørs. Da kunne den jo virkelig skint! :

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette! Prøv å få noen hi-res bilder da?. Dersom du poster i tråden så er en størrelse på 800x600 passelig.

Ser ut som PD186 bare blir mer og mer brukt. 8) Konge element for en billig penge.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut dette! Prøv å få noen hi-res bilder da?. Dersom du poster i tråden så er en størrelse på 800x600 passelig.

Ser ut som PD186 bare blir mer og mer brukt. 8) Konge element for en billig penge.
    Skal få ordnet det med bildene snart, skal få lånt et speilrefleks og få hatt den lovede "photo-shoot'en". Kan ikke si annet enn at inntrykket sålangt er noe annet enn konge, men så er det jo den forbaskede miniDSP'en som aldri kommer. Har jo heller ikke fått noe annet enn ordrebekreftelse fra AVshop.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, etter å ha ringt AVshop 4-5 ganger så har jeg kommet meg frem til at de har rotet bort ordren min. Telefonen min fungerer jo heller ikke helt så detter du at samtaler hele tiden.

Men skal sende en mail og få pengene tilbake, makan til ræva service og surr skal du lete lenge etter. Skal aldri bestille noe mere fra AVshop og oppfordrer dere andre til å heller ikke gjøre det.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig synd da.

Tips:

Dersom du går til første posten og trykker edit. Deretter "advanced edit" så kan du endre trådtittel. Da er det lettere å ha en bedre trådtittel.

Skalere bildene ned til 800x600 / 600x800 er også greit. For å kunne scrolle gjennom sidene.

Kommet noe lengre på kassen?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig synd da.

Tips:

Dersom du går til første posten og trykker edit. Deretter "advanced edit" så kan du endre trådtittel. Da er det lettere å ha en bedre trådtittel.

Skalere bildene ned til 800x600 / 600x800 er også greit. For å kunne scrolle gjennom sidene.

Kommet noe lengre på kassen?
    Takk! Skal få ryddet litt i tråden nå, bildene er helt passe på min skjerm, sitter jo på 27" med 1440p, over dobbel oppløsning av en laptop. Så er ikke helt sammenlignbart.

Har stussa på det med å endre navn, hadde tenkt til å kontakte en Moderator om hjelp men trenger jo ikke det nå.

Har ikke kommet noe lengere på kassa nei. Vil ikke påføre noen finish før jeg vet hvordan den spiller og jeg vet jeg er fornøyd, for øyeblikket er den bare en skoeske på 70 kilo.

Hvordan er Behringer CX2310 i bruk? Og hvordan er det med lyden på den?

Har enda ikke klart å finne noe som tilfredstiller på linje med miniDSP, har dere noen forslag?

Kan eventuelt bestille miniDSP fra USA, men da har jeg jo ikke norsk garanti og kjøpslov.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •