Hjelp til valg av sub'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av sub'er

Hei! Er ute etter en nye sub'er til hjemmekinon/hifin!

Lurer rett og slett på hva dere anbefaler av elementer!
    Har ca 1000wrms i 4 ohm å rutte med! Mulig jeg oppgrader senere!

Pris: Hmm... Max ti laken

Den skal brukes sammen med blandt annet xls215.... Så jeg vil gjerne ha noe som er villig til å gå dypt da xls'ne bare er oppgitt til å gå ned til 38hz om jeg ikke tar helt feil??

Er ute etter noen elementer som liker seg nedi 20hz en plass!
    Har mulighet til å ha stooooor kasse da jeg kan innfelle den i veggen om nødvendig (altså bygge ny vegg rund kassa)

Hadde en liten tanke om å kjøpe 6 peerlees xxls12" men er usikker.. Er ute etter bang for the buck men veit ikke helt om de subbene er rå nok for meg?
    Rommet er heller ikke så stort ca3,5x 3,5 eller 4m

Håper på gode forslag og masse hjelp fra de med peiling her inne!

Takker på forhånd mvh Daniel s.h

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

XXLS er gode greier det, men dersom du har mer eller mindre ubegrenset plass vil jeg anbefale noe mer i linjene PA. Sjekk teddytusen sitt bygg med precision device 18". De spiller kanskje ikke like dypt som store smultring-suber (lang xmaks, såkalt longthrow), men spiller desto høyere. Du vil ikke ha problemer med å spille ned til 20hz med et oppsett slik som teddy, men under dette vil det kanskje være mer begrenset fordi du vil nå xmax relativt kjapt etter dette. Med litt eq vil du kunne spille mer enn dypt nok vil jeg tro!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med og selge av forsterkern og se på svs pb 13 utra etc :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Hei

XXLS er gode greier det, men dersom du har mer eller mindre ubegrenset plass vil jeg anbefale noe mer i linjene PA. Sjekk teddytusen sitt bygg med precision device 18". De spiller kanskje ikke like dypt som store smultring-suber (lang xmaks, såkalt longthrow), men spiller desto høyere. Du vil ikke ha problemer med å spille ned til 20hz med et oppsett slik som teddy, men under dette vil det kanskje være mer begrenset fordi du vil nå xmax relativt kjapt etter dette. Med litt eq vil du kunne spille mer enn dypt nok vil jeg tro!

Har tenkt PA tanken, men blir nok ikke noe av men takk for innspill! Kom gjerne med flere gode tanker!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hva med og selge av forsterkern og se på svs pb 13 utra etc :P
    1 13" mot eventuelt 6 12" så er vel det svaret i seg selv...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så god greie på det, men det er noen beist av noen elementer til "gode" priser på Parts Express: the #1 source for audio, video & speaker building components

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny plan! Skal bygge nytt rom!

Tenkte da tanken på en rør sub i vært Hjørne av rommet!? Er dette noe å satse på?

Med tanke på størrelseN på rørene jeg får tak i kan jeg bare ha 12" så da har jeg jeg ca. 2500kr per sub å bruke.... Kom med innspill!!

Mvh Daniel s.h

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt med flere suber, men da må du nesten ha mulighet for å justere fase og slikt induviduelt for hver sub for å få best mulig effekt utav de. Er det 2500x4 som er budsjettet ditt, og er forsterker og byggekostnader med i dette budsjettet? (Antar rommet ditt har fire hjørner).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Ikke dumt med flere suber, men da må du nesten ha mulighet for å justere fase og slikt induviduelt for hver sub for å få best mulig effekt utav de. Er det 2500x4 som er budsjettet ditt, og er forsterker og byggekostnader med i dette budsjettet? (Antar rommet ditt har fire hjørner).
    Har foreløpig en sub forsterker på 1000wrms i 4 ohm... Men kan fort hende det blir en til! For da kan jeg ha en til subbene foran og en til de bak! da har jeg ihvertfall muligheten til å justere fasen foran og bak inviduelt!

Byggekostnader kommer i tillegg! Og ja fire hjørner skal nok lage en liten tråd om rommet ettervert også!

Nye rommet blir ca 3,5x3,8 m

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •