DIY forsterker - L25D by LJM - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 663
    Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Andsor hvilken kondiser og likeretter skal du bruke til PSUen?
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Ja da blir det vell til at jeg må lage en selv da! Blir nokk å lage en som blir helt lik din! (hermegås ) hehe

Er spent på resultat, har allerede fult av faner oppe med chassis og trafoer ebay og lignende, som ligger klare til bestilling. Skal bare vente til jeg ser resultatet ditt Og er meget spent!
    Venter bare på en likeretter så har jeg alt til PSU. Kortene ble sent for en god uke siden, så de er vel her om et par uker maks. Håper å få de til neste helg. Da vil det hele bli satt sammen i et provisorisk kabinett forhåpentligvis, gitt at jeg har tilstrekkelig med kabler og sånt. Rent funksjonelt blir det ikke noen endring i forhold til endelig forsterker i endelig kasse.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en link til likerettern du kjøpte?
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andsor hvilken kondiser og likeretter skal du bruke til PSUen?
    Jeg bruker 4 slike kondensatorer og en slik likeretter.

Newcomer bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da blir det vell til at jeg må lage en selv da! Blir nokk å lage en som blir helt lik din! (hermegås ) hehe

Er spent på resultat, har allerede fult av faner oppe med chassis og trafoer ebay og lignende, som ligger klare til bestilling. Skal bare vente til jeg ser resultatet ditt Og er meget spent!

@Bebop haha blir vell mektig med over 1200va på dette settet Men å overdrive er alltid artig!
    Nei nei, ikke 2 trafoer, men 2 slike Søk etter Good PSU for L15D L20D L25D på eBay Internasjonalt Marked - verdensomspennende handel med artikler i alle dine favorittkategorier. Alt kan leveres til ditt land.

Litt spent på spenninga jeg og. Selger sa det skulle gå bra med både 2x45 og 2x50v trafo.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går nok ikke bra med 2x50 dersom lyttene er 63v, det er jeg iallefall svært skaptisk til.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist man regner pris, så blir det jo billigere og gå for en slik Connexelectronic SMPS strømforsyning, så man slipper PSU i det hele tatt. Og den får man i 72v
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Det går nok ikke bra med 2x50 dersom lyttene er 63v, det er jeg iallefall svært skaptisk til.
    Stusser litt på den. Litt snedig at likerettern tåler 80v. Får prøve å la det stå til ;-) Hvis ikke får man bygge seg ny psu slik som du.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist man regner pris, så blir det jo billigere og gå for en slik Connexelectronic SMPS strømforsyning, så man slipper PSU i det hele tatt. Og den får man i 72v
    Den der så jo ikke dum ut. Slipper jo både trafo og psu kort med den der.
    Blir nok også billigere.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sende han en mail og spørre om hva han synes er en ideel SMPS for L25D, Da jeg ser han har vært litt aktiv i den orginale tråden. Og hva frakten blir
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare gå for en slik ja, billig og greit.

Halve poenget med denne forsterkeren er at den skal være enkel, og at folk uten erfaring skal kunne sette den sammen mer eller mindre på egenhånd, bare ved å se hva som har blitt gjort her. Oppfordrer derfor alle som har tenkt å bygge en slik om å ta masse bilder og dele erfaringer og tips!

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du noen forventer pris uten kabinett? og effekt?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett opp et raskt reknestykke i den første posten. Effekten vil være rundt 250w8r/kanal.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en smps fra Connexelectronic Products vill man klare uten chassis å presse prisen til rundt 1300!!!

Sparer mye bry og penger på å gå på en SMPS.. Blir jo plutselig veldig plug and play som andsor sier i post 1!
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan ville det blitt å satt sammen en 7kanaler? ca pris og hva trenger man da evt?

evt 8, med brokobling til center =)

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve forsterker modulene koster 344 kr m/mv og frakt. 2 st. så 8 st blir jo 1376,-

Så trenger man jo en ganske så kraftig strømforsyning. vet ikke hva som blir normalt å bruke her. Kan kanskje også gå for flere mindre enn en stor? vet ikke?

Så trenger du høytaler protection board. koster 66 kr for et brett til 2 kanaler så 264,- for nokk til 8 kanaler

Sånn kjapt regna på.. kanskje mer å tenke på men ikke noe jeg kommer på akkurat nå.
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve forsterker modulene koster 344 kr m/mv og frakt. 2 st. så 8 st blir jo 1376,-

Så trenger man jo en ganske så kraftig strømforsyning. vet ikke hva som blir normalt å bruke her. Kan kanskje også gå for flere mindre enn en stor? vet ikke?

Så trenger du høytaler protection board. koster 66 kr for et brett til 2 kanaler så 264,- for nokk til 8 kanaler

Sånn kjapt regna på.. kanskje mer å tenke på men ikke noe jeg kommer på akkurat nå.

det var jo meget billig egentlig, noe å tenke på istedet for mange dyrere eksterne forsterkere

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vell kanskje gått for flere mindre strømforsyning. Kanskje 4 st av de SMPS som jeg linket til lengre opp ligger på en 550 kr pr st med mva men utn frakt da! blir vell rundt en 2000 kr.

eller kanskje bare gå for en slik en Connexelectronic blir vell på en 1200 utn frakt 2000 watt strømforsyning!
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er også et alternativ til en PSU som tåler opp mot 100v. Connexelectronic
    Tenkte bare å legge inn en lenke vist det skulle komme noen nye inn i tråden som skal starte å bygge en L25D

Edit: Hadde kanskje vært tøft me noen VU meter på forsterkeren. 1 SD-318M Panel VU Meter 500uA 640Ω 115x53mm with lamp | eBay

Vill å bare nevne til flere som skal bygge forsterkere at denne siden har alt av tilbehør! Audio Catalog

Tror jeg har funnet meg et kabinett som jeg skal bruke! Lite og simpelt! Det som heter Al-299B Audio Catalog
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er også et alternativ til en PSU som tåler opp mot 100v. Connexelectronic
    Tenkte bare å legge inn en lenke vist det skulle komme noen nye inn i tråden som skal starte å bygge en L25D

Edit: Hadde kanskje vært tøft me noen VU meter på forsterkeren. 1 SD-318M Panel VU Meter 500uA 640Ω 115x53mm with lamp | eBay

Vill å bare nevne til flere som skal bygge forsterkere at denne siden har alt av tilbehør! Audio Catalog

Tror jeg har funnet meg et kabinett som jeg skal bruke! Lite og simpelt! Det som heter Al-299B Audio Catalog

Flere gode lenker og tips på vei her ser jeg.
    Ferdig bygget er vel og bra det! Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt både en SMPS og en lineær for å ha gjort begge deler her. Hadde i utgangspunktet tenkt å bruke en SMPS, men ombestemte meg. En lineær krever litt mer forståelse for å sette sammen. Slik blir man nesten tvunget til å lære litt basiskunnskaper innen elekronikkverden. Siden jeg ikke har tenkt å stoppe med dette ene elekroniske byggverket er det like greit å lære seg dette nå. Baby-steps.

Side 5 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •