DIY forsterker - L25D by LJM - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 34 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 663
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tid er vel mangelvare rundt omkring ja.
    Gi oss gjerne et hint når du får prøvd dem på andre høyttalere da
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig skal jeg det! SKal få litt fortgang i dette prosjektet, da jeg ser at jeg har fått en pakke fra Aussieamplifiers som ligger på postkontoret! Skal lage en skikkelig monoblokk til Senterhøytaleren min ( Sonus faber Cremona M).

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm da har jeg fått Jordet Rca bedre slik at den høyfrekvente duringen er borte. Men har fortsatt en lav "trafo lignende" during i bassen....................... Må vell kanskje lage meg "Star Grounding" hvor alt er jordet på samme plass??( da mener jeg psu, channel 1 og 2 og rca å tube buffrer)

Noen som kanskje har litt mere peiling enn meg og har litt input?

Edit:
    Er det mulig at tubene står får nært trafo?

Edit 2: Akkurat nå er jord slik. Mains er jordet rett ned i chassis. speaker protect er jordet i chassis og Rca er jordet i chassis. Men burde ikke psu og bretta også jordes i chassis? (Bretta er kun jordet i psu)

Edit 3: Nu e det nu sånn at RCA egentli ska insuleres fra chassis... Så må kanskje prøv star ground te alle komponentan å fjern RCA chassis ground??
    Sist endret av jørgensolvik; 01-07-2014 kl 02:10

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY forsterker - L25D by LJM-2014-01-08-00-58-09-jpg

Et lite bilde, Fikk jordet Psu og Mains slik dere ser og da forsvant den høyfrekvente duringen som bare ble vekke med RCA chassis ground igår. Har enda litt trafo støy i bassen når det ikke er koblet noe i input. Men om jeg pauser mitt i sang med ipad koblet til så er det så og si helt stilt...

Noen ideer?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du ble kvitt den høyfrekvente støyen, men synd med nettstøyen du ikke blir kvitt. Har vel egentlig ikke noen gode ideer om hva du kan gjøre, bortsett fra å prøve forskjellige måter å jorde på.
    Spørsmålet er hvor mye energi du skal legge i dette om du er kvitt støyen med kilde tilkoblet.

Jeg har ikke ført jord fra stikkontakten inn i forsterkerne i det hele tatt, og har svært lite støy, men så hører jeg ikke helt bra...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten update!!!

Humminga fra trafoen som er der kun når ingen inputs er kobla i er det ikke mulig å få bort, har prøvd alle forskjellige metoder Jording. men den blir borte så lenge RCA er koblet i. Så fikk jeg en liten case her!.

Har på test benken brukt en ipad som lydkilde til ampen, og det funka. Så sku æ koble den te onkyoen å da kom det SYKT me hissing å støy. Prøvde å å sett en dac mella ampen å pcen altså Optisk te dac analog te ampen å da funka det på samme måte som me ipaden! (alt ok me ingen støy)

Så nån som har nån kloke ord koffer den ikje funka me onkyoen??

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Onkyoen jordet? Kan være en jordsløyfe av noe slag.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyoen har ikke jord i Mains nei.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha når jeg fjerna Mains Grounding på ampen ble støyen borte når jeg brukes onkyoen! Ser ikke ut at Onkyoen liker at noe er jordet i mains!.

Fikk nå testa på Sonus fabrene! Steike før en lyd jeg har fått nå! Er en Solid oppgradering fra orginalt! Så Bytt ut kondisene på bretta å fyr inn en tube buffrer!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et klart råd

Nesten så en får begynne å varme loddebolten igjen da ... Blir mye arbeid det, har 6stk L25D og to stk. L15D, fire stereotrinn.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til hvordan kondiser jeg oppgraderte! https://www.google.no/url?sa=t&rct=j...59568121,d.Yms

Er også mulig å oppgradere/forbedre tubebuffrern om du vill det:
    Link til buffrer jeg har brukt http://www.ebay.com/itm/Class-tube-b...item3381f061f7
    Og link til en som har oppgradert tubebuffrern http://myoldvintagehifi.blogspot.no/...be-buffer.html

Det jeg å har en liten plan om er å fjerne input kondisen som er på korte å heller brukes en Soniccap direkte på inputen! På L25D korta!
    Sist endret av jørgensolvik; 01-18-2014 kl 18:55

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du fikk bukt med støyen også Glemte det i stad.

Sitter her og grubler og lurer på om det kunne vært en ide å bygge en del buffere inn i et kabinett. Blir en estra runde med kabler, men noe mer fleksibelt med tanke på senere bruk. Får tenke litt videre, men noen voldsom investering blir det ikke uansett da

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være en tanke ja! eneste ekstra kostnaden blir jo det kabinette du skal bygge den inn i. Jeg syns det var greit å få alt i ett.

Så idag har jeg testa ampen på/ mot Sonos faber venere og emotivas xpa-2. Nå klarer den fint å spille på høyde med emotivaen, eller den har en annen type lyd, litt mere fyldig og vintage enn emotivaen. Litt sånn rå lyd. vanskelig å forklare!

Etter på stakk jeg ned til naboen å testa den på/ mot B&W Cm9 og Hegel HD20 dac og Nad C275. Her synes jeg at L25D var en klar vinner med en mye fyldigere og råere mellomtone, var en del mere frempå på vocalene. Naboen måtte tenke litt ekstra men var enig i at den hadde en type vintage lyd han likte! Og likte godt at den var mere frempå!

(Ble avspilt fra Sonos med flac filer.)

Så alt i alt dette har blitt en knall forsterker! Men er enda noen småting jeg skal forbedre! Blir liksom aldri ferdig med denne :P Blir lagt litt på siden nå da jeg skal starte med Monoblokka til sentern min nå.

PS:
    Tubene trenger også ca 150 timer før de er innspilt. Så er spent på om lyden blir bedre etterpå.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut det du sier, spørsmålet er om det er bufferen eller bytte av kondensatorer som gir løft i lyden. Fyldig/vintage vil jeg kanskje tilskrive rørbufferen?
    Bruker selv disse på Klipsch RF-82, bi-amp, noe som i utgangspunktet ikke skal være helt bra med tanke på horn/klasse-D. Bruker Yamaha RX-A810 når jeg ser film og Cambridge 752BD som kilde når jeg hører musikk fra CD eller Flac.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Nokk at kondensatorne har mye å si på selve oppløftet fra den kjedelige lyden. Men tror å at tubene er det som gir den vintage råe lyden.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du virker fornøyd

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg sitter å funderer på er om vi vill oppnå noe med å bytte ut PSUen som vi bruker. Det er jo bare billig sjit, etter det jeg leser og har hørt fra andre er det PSU som egentli "spiller". Kanskje bedre lydkvalitet med en sjikkeli psu?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende at kondensatorer med bedre kvallitet vil gjøre noe med lyden.
    Kanskje dette kan være noe, selv om det bare er halve kapasitansen? http://lcaudio.dk/index.php?page=73

Jeg bruker en 500VA trafo og spenningsforsyning på 60 000uF per høytaler, og synes selv at det hjalp når jeg gikk fra en til to trafo/spenningsforsyning.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt to slike kunne kanskje vært noe ja.

Han selger også en PSU på COnnexelectronic http://connexelectronic.com/product_...products_id/72 Han har jo relativt god kvalitet på delene han selger. Kanskje å noe å tenke på.

Side 32 av 34 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •