DIY forsterker - L25D by LJM - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 34 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 663
    Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjørte RK med min L25D den lille tiden jeg brukte den. Onkyoen kom ikke opp med noen feil :P
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar.

.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil jeg tro at en såpass seriøs produsent som Klipsch har god kontroll på dette.
    Jeg skriver også lenger oppe i tråden at dette ikke var aktuelt med Rotel RB-985 som jeg hadde tidligere.

Har rimelig god kontroll på hva som skjer dersom en eller flere høyttalere kobles feil, og vil normalt finne ut av dette kjapt. Men her virker det som om det har skjedd noe merkelig, men jeg skal prøve å kjøre en ny runde med romkorreksjon i løpet av uka eller neste helg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer TANDBERGEREN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke bra dette å stole så utrolig på slike automatiserte Romoppsettsdingser.
    Klarer man det ikke med de aller fineste HiFi-instrumentene man har tilgang på, så kan man like gjerne la være å bruke slikt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ørene du tenker på?

For meg er vel romkorreksjon mest for å få riktig avstand til høyttalere, og en initialiserende EQ. Blir allttid gjort noen forandringer i etterkant for å tilfredsstille ørene.

Men i forhold til å justere fase/avstand for sub i forhold til fronter så hengir jeg meg til Radioshacken min, selv om musikk ofte blir spilt uten sub
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat.

.

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    Mange høyttaler produsenter som infinity har bra høyttalere hvis du velger noen høye modeller som er lit dyre! rimeligere modeller er ikke alltid alt for bra.
    Infiniti foreksempel får man lite for pengene! Akuratt som jamo
    proson patos som har bra høyttalere men da må man som regel opp i pris nesten 10.000 å oppover å opp i en høy modell. di modellene folk flest har er ikke alltid alt for bra! Alle merker lager både bra å ikke så bra høyttalere. Høyttalere kan verra overprisa og ikke så bra som prisen skulle til si!Ikke bli lurt av et fint utseende med fine kaser med aluminiums dom diskant, horn diskant å farga fin membran på elementene.

Skulle jeg ha kjøpt bra høyttalere så hadde jeg kjøpt en av disse!
    ELAC.
    Hifi/hjemmekino (Produktliste) [dynaBel AS]
    Passelig off topic, synes du ikke?

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt off topic.......

Har idag mottat Både elna 22 og 10uf kondisene. og nichion 330uf kondisene. Og 6N1P tubene til tube buffrern Da er det ikke mye jeg mangler før jeg kan sette igang å oppgradere

Andsor har du solgt din L25D?
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Andsor har du solgt din L25D?
    Nei, har ikke det. Har koblet dem opp, og har dem stående, men slik oppsettet er idag så blir det verken plass eller bruk for dem. Har ikke behov for dem verken i ht-oppsettet eller stereo. Jeg vil ikke risikere å ta knekken på Tabaq pga jeg koblet om en kabel eller var uoppmerkson mtp volum når jeg startet opp feks, og i kinoen trengs det ikke noe mer krefter foreløpig.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått alt av deler! Tilogme min nye loddestasjon! Så da er det ikke lenge før jeg begynner å bytte ut komponenter!

Min nye Ersa RDS80
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den loddestasjonen så lekker ut

Hva slags loddetinn bruker dere når dere holder på? Går det i blyfritt, med bly, sølv eller noe annet eksotisk?

Bruker selv standard loddetinn, men med bly, selv om det strengt tatt ikke er helt legitimt. Har også en rull med litt sølv i, kanskje den blir brukt på de to neste blokkene. Har fått to blokker til, så nå blir det bi-amp av RF-82 også.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Loddetin 63/37 blanding med Resin kjerne! Er vell kjent som en av de bedre blandingene!
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har PM.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hypex yter nok hva de lover ja. med forbehold om at forsynings spenningen er høy nok. og at det ikke mangler på strøm fra PSU'en. dette er et meget simpelt regnestykke. tviler på at du får hypexen din til å klippe/kutte under lovt effekt om du ligger på +/-43V og har 11A+ å gi hver modul. og impedance er rundt 4ohm eller mere. ohms lov motsier det.
    sure forsterkeren derimot. den brenner vel opp meste av komponenter om den skal levere 3 siffret tall med effekt.

og du må ikke sammenligne antall transistorer på en klasse A/B mot en klasse D. det blir som å sammenligne hestekrefter på en bil, mot en motorsykkel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

komentar

.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SKROTKALLE
    hypex leverer sine eggende transformatorer å SMPS som ikke er på 11 amper!
    Jeg bruker 2 stk 400w ring kjerne transformatorer med 2x 20,000uf kondensatorer på vær forsterker.
    Hypex ucd180 som er oppgitt til 180watt får jeg bare til å yter 100w i 40hz 4 ohm belastning.
    Da mater jeg forsterkeren med nok volt! Får heller ikke en eldre billig 80wat seas 8 tommer bas til å skurre, vrenge!

SURE 2x300watt har jeg matet med SMPS 48volt 10amp men den yter ikke mere en 110watt i 40hz 4 ohm last å den skal klare 300watt er det oppgitt å min seas 80 watt 8 tommer har overhode ingen problemer for det er forsterkeren som gir seg først. Sure class-d forsterkeren brenner ikk op

Jeg tror heller ikke man kan stole på oppgitt watt alltid! Spesielt ikke på rimelige forsterker kort fra ebay China

hypex er den forsterkeren jeg har hat med best lyd!

jeg sammenligner ikke Class-AB med Class-D! Jeg sa bare at L25D fra LJM konstruktøren har samme antall transistorer som hypex ucd180!

Nå har jeg bestilt meg en L20 v9.2 forsterker jeg skall bygge! Den har 8 transistorer å er konstruert av LJM. Jeg skall bruke 2 stk. 10 amper SMPS strøm forkynninger å 10,000uf kondensatorer!
    Blir artig det!

L20 Two Dual Channel Amplifier Board with Angle Aluminum 200W8R 65V FR4 | eBay
    L20 er klasse A/B. ikke klasse D. så kan ikke sammenligne utgangstrinnet på L20 med hypex og L25. og om det er den +/-48V 10A smps'en du skal bruke, så vil du aldri oppnå i nærheten av 200W ved 8ohm. det kreves +/-65V.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nesten tro at hele DIY forumet her har blitt en stor hypex tråd. Klarer jo å få inn hypex diskusjon i alle trådene jo...
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har man fått litt stash! Fått lodda tube buffrern idag! Fy Fan var sykt deili å lodde med en skikkelig loddebolt! Har alltid brukt disse fra jula/biltema!.. Men denne stasjonen fra Ersa var saker!! Legger ved noen bilder! Imorgen skal jeg starte å skifte ut komponenter på L25 korta.
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kjøpte du lodde stasjonen, og hva måtte du gi for den?

Side 27 av 34 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •