DIY forsterker - L25D by LJM - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 34 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 663
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig enig.
    Syntes alle hos connex virker veldig dårlige/enkle. Ser noen skal jo klare 600W på 76v+ men har fortsatt mine tvil :/

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett på dem fra connex. Men har også liten tro på at disse klarer 600w, Du får nokk like mye kraft om ikke mere fra en 250w-350w klasse ab. Er også en limit på hvor mye IRs2092 klarer før den går i "klippe modus" og går i protect. Etter mye etterforskning om hvorfor L25D kutter så har jeg funnet ut at IRS2092 ikke egner seg til tunge belastninger under 4ohm. Da sier det bare stopp. Men det har også noe med designet å gjøre, så noen klarer litt mere enn andre.
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg rota meg til å testa oppsettet mitt bestående av miniDSP Balanced med miniDIGI (fiber rett fra PC), L25D og PSU fra Connex

Testa å kjøre en vifte på AUX-utgangen, det gikk jo som smurt!

Bortsett fra noe bakgrunnsstøy så synes jeg oppsettet fungerer meget bra. Jeg har jo bare kastet det sammen og brukt lampettledninger over hele linja, så har ikke brukt noe tid på å sjekke over ting. Har heller ikke subben tilkoblet for øyeblikket så får litt uvandt lydbilde.. Men synes de spiller godt (nok) - de driver Klipsch RF62.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakgrunnsstøyen din må komme av at du bruker dårlige kabler ta å bytt dem ut med 2.5mm. Kjøpte mine på clash olson til 99 før 5 meter

Jeg har null støy fra mine høyttalere.

Men grattis med en L25 forsterker

Edit: Bråker ikke vifta noe jævli? kanskje sette på en regulator fra zalman??
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdig!

Da sier jeg meg ferdig med denne forsterkeren. Har fått inn Speakerprotection board. Bytta invedige kabler med Van den Hul. Fått blå led på fronten

Kan hende den blir solgt, da den ikke kunne hammle opp mot Emotiva Xpa 2 på noen måte Ikke at jeg noen gang trodde at den kom til å gjøre det heller Men her er de nyeste bildene av en ferdig forsterker.

Vedlegg 92626

Vedlegg 92627

Vedlegg 92628

Vedlegg 92629

Vedlegg 92630

Vedlegg 92631

Vedlegg 92632

Vedlegg 92633

Vedlegg 92634

Vedlegg 92635
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din ser elegant ut! Bra jobb du har gjort der.

Vifta bråker ikke nevneverdig, vet ikke hva den er oppgitt til, men er ikke så høyt turtall. Dessuten bråker PC, Behringer-ampen, PS3 mm mer enn den uansett

Jeg skal gjøre om litt på oppsettet mitt litt senere når jeg får tid. Tester det bare litt nå. Synes de har nok power, men RF62 er forholdsvis lettdrevne høyttalere da.

Har XPA2 mer power? Lavere forvregning?

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sinnsyk forskjell mellom l25 å emotiva.. kan egentlig ikke sammenlignes en gang. å xpa 2 har myeee mere power. L25D er ikke laget for store høyttalere etter min mening
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så veldig pent ut det der da.
    Hva er XPA2 så mye bedre på, alt? Dem koster jo tross alt over dobbelt i pris ca så annet ville jo vert rart.

EDIT: Hadde ikke oppdatert posten her så svaret står jo ett hakk over , sorry

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotivaen slå den på alle områder: Bass. Klarhet i mellomtonen. og oppløshetn i diskanten. PLuss at du merker at den har mye mere headroom.

Bassen blir litt borte i L25D. Men dette er egentlig typisk for klasse D.
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, du får prøve å brokoble 2 L25 da Jeg hadde egentlig en plan om det, men jeg har ikke bruk for det hvis jeg skal bruke dem til å drive frontene i allefall!

Men jeg fant forresten noe greier her. Side 7 i dette dokumentet viser power for XPA2 med forvregning:
    http://emotiva.com/resources/media/xpa2/xpa2_8ohm.pdf

og dette bildet viser samme for L25:
    http://6.taoxiaobao.net/2011/06/star...25D/l25d-2.jpg

Ser ganske likt ut "på papiret", men står ikke så mye info om hvordan testen er gjennomført på L25 - ant. er det et noe "pent" resultat.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På papiret skal L25D være en "super" forsterker uten forvrengning. Og det vet jeg. Og den skal ha kraftige 250watt i 8ohm. Men like vell så slår "hard Clipping mode" inn på Chippen og modulene slår seg av. Og dette skjer pga at den begynner å forvrenge/klippe. Er ikke alti teori stemmer med praksis

så 250watt?? hmm.. litt usikker der jeg

Alt i alt så er lyden lys og fin på L25, mangler litt detaljer i både toppen og midten.. og mangler mye bass. Men skal få testa denna på flere høyttalere nå fremover så kommer med tilbake meld da.

Edit: Å brokoble 2 L25 er ikke anbefalt av han som laget dem. Husker ikke i farta hvorfor.. Men vill funke jævli dårlig står noe om det i den orginale tråden på diy audio
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier er at classe D er billige og leverer greit til en fornuftig pris men mangler en del.

Hva med en av disse til hver kanal da? Har du noen tro på at disse classe A/B sakene er bedre:
    Connexelectronic

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Så det du sier er at classe D er billige og leverer greit til en fornuftig pris men mangler en del.

Hva med en av disse til hver kanal da? Har du noen tro på at disse classe A/B sakene er bedre:
    Connexelectronic
    Jepp Men vet at det finnes noe bra classe D også. Hypex Ncore feks. men koster en del da.

Den Klasse AB forsterkeren du linker til der skal visst være veldig bra! Da jeg pratet med han som driver Connex på mail så spurte jeg han om hvilken forsterkerkit han mente var best i butikken hans. Da var det den som du linker til der. "500W LME49810"

Så ja de har jeg troen på skal være mye bedre! Og kanskje bedre en emotivaen visst bygd riktig med kvalitets komponenter Nå er ikke emotivaen noe av det beste jeg har hørt, men til prisen så er den bra

Jeg og en kompis skal bygge en AussieAmp HPA-NXv500 nå snart(kanskje etter sommern) Som han skal drive sine B&W Cm9 med. Disse forsterker kittene fra Aussieamp skal visst være bedre enn mange High end forsterkere til 50 000. Har sett en review hvor de syntest at denne Nxv-500 var bedre enn Classë forsterker til 60 000!! Visst dere titter på testimonials på siden hans ser dere hva de som allerede har laget dem mener!
    High End Audio MOSFET Amplifiers
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ManagHead
    Ok, du får prøve å brokoble 2 L25 da Jeg hadde egentlig en plan om det, men jeg har ikke bruk for det hvis jeg skal bruke dem til å drive frontene i allefall!

Men jeg fant forresten noe greier her. Side 7 i dette dokumentet viser power for XPA2 med forvregning:
    http://emotiva.com/resources/media/xpa2/xpa2_8ohm.pdf

og dette bildet viser samme for L25:
    http://6.taoxiaobao.net/2011/06/star...25D/l25d-2.jpg

Ser ganske likt ut "på papiret", men står ikke så mye info om hvordan testen er gjennomført på L25 - ant. er det et noe "pent" resultat.
    Som det blir nevnt her så har jeg også lest at å brokoble L25 kan du glemme.

Men jeg mener å la inn noe info om at L15 kan brokobles.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mener jeg leste noen plass at man kunne brokoble L15. Men man må være forsiktig når høyttalerne kommer under 6ohm.. Visst jeg husket riktig!
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Må takke for en flott tråd med mye interessante innlegg og mye informasjon.
    Har lenge hatt lyst til å bygge forsterker, og har i den forbindelse rota mye på Ebay. Kom der over dette L25D kittet. Bestilte 4 sånne og tenkte att dette blir interessant. Deretter kom jeg over denne tråden på AVForum når jeg begynte å tenke på PSU. Var ganske bestemt på å bruke ett linjert PSU, men ser noen har brukt SMPS også med mer og mindre hell.

I utgangspunktet lurte jeg på å begynne med 4 forsterkermoduler og en miniDSP, sånn att aktiv deling ble ett faktum i stua. Men ønsker også å ha mulighet til å bygge ut til 6 forsterker moduler. Noen som har noen erfaringer med PSU til ett sånt prosjekt?

Takk igjen for ett flott initiativ og en fin tråd med en god tone!

-ErikS

EDIT: autokorrektur på iP.. er ikke bare bare.

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSU til seks kanaler blir enten en ***** av en PSU, eller flere mindre. Hvorvidt det vil lønne seg med den ene eller den andre og lydmessige fordeler og ulemper vet jeg ikke noe om. Dersom plass er vitalt så er en stor sikkert en fordel sånn sett, mindre kabling blir det også.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en 500watt trafo å en psu på 2 moduler og 2 moduler??

så med 6 L25 3x500watt trafo å 3 Psu??
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raske svar dere.
    Har tenkt på to alternativer.
    Enten en stor trafo med en likeretter og en kondensator bank pr to moduler, eller som du beskriver over tre trafoer, med en likeretter og en kondesator bank pr modul.

Det er dessverre så mange år siden jeg hadde noe med analogteknikk å gjøre, så lurer på om noen har prøvd eller kan fortelle meg att jeg kan eller ikke kan sette to ringkjærnetrafoer over hverandre (ikke direkte selvfølgelig)?

Må ha en strategi for å spare plass. Denne WAF-faktoren er noe rare greir

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vell sette to trafoer over hverandre med feks plexiglass i mellom. Mener jeg så en som gjorde det i et Hypex bygg. Skal man ha mange trafoer så kan man sette dem på høykant. Slik som du ser her.
    Class D Amp Photo Gallery - Page 11 - diyAudio
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Side 22 av 34 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •