DIY forsterker - L25D by LJM - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 34 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 663
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Fra orgianal tråden på Diyaudio.com

"the amp reaches hard clipping and protection mode is activated!"
    Takk for info.

Da sitter jeg igjen med følgende tanker.
    Siden jeg ikke har dette problemet med tafo så er det enten for små ladebanker/feil på min smps800r slik at den ikke kan levere nok.
    Jeg testet jo også med kun en kanal i drift men dog men dårlig kabling.

Skal snart få testet min smps800r med bra kabling internt og med kun e01stk l25 så da får jeg se om enten det er noe feil på min eller om samme problemet kommer igjen.

Hvor mange Volt kjørere dere andre på med smps? Selv har jeg +-72v tror jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok smps'n din (eller den typen generelt) som ikke leverer nok strøm ved behov. så forserkeren lider av strøm sult. da vil den gå i klipping.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiosan. har kvaliteten på kondensatorne som er på PSUen noe å gjøre med lydkvaliteten fra modulene? syns jeg L25dene mangler litt bunndrag. Så tenkte at det kanskje hadde gjort seg å bytte til noen Elna kondensatorer.

Gspott. Jeg leste i den orginale tråden til L25D på DIYaudio.com, hvor Chris fra connexelectronic anbefalte å ha en stykk kondensator mellom SMPS og L25D kortet.
    MY DESIGN L20D IRS2092+IRFI4020H 200W8R - Page 5 - diyAudio

Se på post 239 og 243.

Ja og vist du ser på sluttn av den tråden så har jeg delt bilder av min forsterker der. Og da ble jeg bedt om å bytte ut kondensatorne på PSuen da de mente at de var ubrukelig! og farlige!
    Kanskje man kan bytte den ut med disse! Må bare måle å se om str stemmer først 380LX103M080A052 Cornell Dubilier Electronics (CDE) | 338-2677-ND | DigiKey
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for info.
    Gi meg beskjed hvis du finner ut av hvilke type vi kan bytte til da så bestiller jeg det asap.
    Skal sjekke litt rundt kondensator, må se at jeg har plass også.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Audiosan. har kvaliteten på kondensatorne som er på PSUen noe å gjøre med lydkvaliteten fra modulene? syns jeg L25dene mangler litt bunndrag. Så tenkte at det kanskje hadde gjort seg å bytte til noen Elna kondensatorer.

Gspott. Jeg leste i den orginale tråden til L25D på DIYaudio.com, hvor Chris fra connexelectronic anbefalte å ha en stykk kondensator mellom SMPS og L25D kortet.
    MY DESIGN L20D IRS2092+IRFI4020H 200W8R - Page 5 - diyAudio

Se på post 239 og 243.

Ja og vist du ser på sluttn av den tråden så har jeg delt bilder av min forsterker der. Og da ble jeg bedt om å bytte ut kondensatorne på PSuen da de mente at de var ubrukelig! og farlige!
    Kanskje man kan bytte den ut med disse! Må bare måle å se om str stemmer først 380LX103M080A052 Cornell Dubilier Electronics (CDE) | 338-2677-ND | DigiKey
    hei. kvaliteten på kondensatorene har innvirkning på lyden ja.
    men å si at de som står der er ubrukelig og rett og slett farlig var velå overdrive vanvittig, noe mange på DIYaudio er kjente for.
    eneste som er farlig, er om kondensatorene er kopier. da kan jo innholdet være hva som helst og ikke tåle spenningen som står der.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir faktisk over 500 kr får å skifte ut alle 6 kondensatorne. Da kan man liksågreit kjøpe en helt ny PSU fra Connexelectronic eller ClasseDaudio.com som er med merke og ekte Kondiser... Hmm må vurdere dette litt!

Eller så kan man vurdere å kjøpe fra ebay.. å håpe at det ikke er fakes.. kondisene må være 3.5cm i diameter på maks. Man kan jo gamble på at dette er ekte vare! 1pcs ELNA LAO power supply capacitor 10000Uf/80V P-2 | eBay

Hva tror dere, satse på ebay? Kan da også bytte ut kondisene på forsterkermodulene med Elna!
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det MÅ ikke være Elna da men ettersom det trengs 80-100V kondensatorer så koster det nok litt.

her er et par å velge i:
    Aluminium Electrolytic Capacitors - Snap In | Mouser

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn da har jeg bestilt 6 stk av disse kondensatorne 1 pcs ELNA Audio Electrolytic Capacitors 80V 10000uF | eBay
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får si i fra hvis du merker noe forskjell her.
    Har ikke kjørt mine l25 noe hardt enda med dem nye psu´ene, men tviler på jeg merker noe som helst.

Selv kommer jeg nok til å bygge sammen 2x l25d mono med smps800r for å selge.
    Syntes personlig trafo gir mer/bedre lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må forresten spørre om en liten ting.

Alle her sier at l25'ene blir varme, men selv kan jeg spille i 30-40 min på fullt og da blir dem ca lunka. Dvs at mine rf82 er for små til dra ut masse strøm fra disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en klasse D forsterker blir ofte varmest når den står i idle

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Jeg må forresten spørre om en liten ting.

Alle her sier at l25'ene blir varme, men selv kan jeg spille i 30-40 min på fullt og da blir dem ca lunka. Dvs at mine rf82 er for små til dra ut masse strøm fra disse?
    Som jeg skrev tidligere blir dem veldig varme på veldig lave volum og ved idle.. Men når jeg drar litt på så blir dem kaldere faktisk.

Men for å ha det sag ble det en litn skuffelse på min side da selve modulene går i protect før jeg får dratt skikkelig etter på mine 683. Syns det er litt rart siden det er 250w i 8ohm. menmen.. Kan hende jeg bygger om til et kit fra ClasseDaudio.com

Edit: Jeg avbestlite de kondensatorne fra ebay, da jeg sjønte ut ifra prisen at det må være fakes.. De skal egentli være mye dyrere! Så ikke kjøp dem jeg linket til!
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor spenning har du fra trafoen, og hvor mange VA er den på? Faller spenningen ut fra likeretter/glatteren din mye når du øker volumet? Vet ike om du har noe å måle med, men det hadde vært greit å vite.
    Har du prøvd å koble ut den ene kanalen for å se om det fortsatt er slik da?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvor stor spenning har du fra trafoen, og hvor mange VA er den på? Faller spenningen ut fra likeretter/glatteren din mye når du øker volumet? Vet ike om du har noe å måle med, men det hadde vært greit å vite.
    Har du prøvd å koble ut den ene kanalen for å se om det fortsatt er slik da?
    målte på moderat volum og da holdte spenning seg stabil på 70-71vdc på begge modulene. Og stabil 49vac fra trafo. Men har ikke målt dette når den holder på å nå maks punktet sitt.. Kan gjøre det i morgen! Kan ikke teste det nå, tror ikke jeg ville ha blitt så populær i leil komplekset her da:P

Trenger jeg å koble ut den ene modulen av psuen? er det ikke bare å dra ut den ene signal kabelen eller høyttaler kabelen?
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder å dra ut signalkabelen, regner med at den ikke drar så mye effekt i idle.
    Du kan jo og måle rippelspenninngen ut når du drar på, om det er den blokken reagerer på. Skal ikke være mye rippel, men om det er juksekondensatorer i den strømforsyningen også kan det jo bli litt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke i morgen
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg målt alle volter som går ant å måle. og de holder seg stabil konstant! både på lavt og max volum. Volten er tilogmed tilstede når modulene går i protect. Så med andre ord det er IR2092 chipping som kutter og går i protect!

Stabil fra trafo: 2x51vac
    Etter PSU: 72vdc eller 144-146 Dette på Begge modulene.

Så med andre ord er ikke IR2092 chippen desginet for å drive store tungdrevene høyttalere eller tar jeg feil???? Eller det kanskje bare er LJM sitt desgin?
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan virke som om det er designet som må ta skylden der ja. B&W krever ofte litt effekt, så det kan hende de blir for krevende. Har du noen anelse om hvor høyt du spiller (dB) når det begynner å nærme seg at de gir seg? Sånn grovt regnet (ut fra følsomhet på 90dB) skal disse levere 113dB med 200W inn. Dette er en sannhet med utrolig mange modifikasjoner all den tid romforsterkning, frekvens, impedanskurve osv. vil gi mange faktorer i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om dette, samme greiene som l25?
    Connexelectronic

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt mindre og "pinglete" ut enn L25. Det er min ekspert-uttalelse.

Side 21 av 34 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •