DIY forsterker - L25D by LJM - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 34 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 663
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, da får jeg bestille ett nytt sett med psu så jeg har en sjans til å dra max ut av alle komponentene.

Hvis noen har en trafo til salgs så si i fra da jeg muligens vil ha en.

Noen som har sett ett kabinett som kan brukes med en smps800r+1x l25d?
    Altså ett mono effekt kabinett av noe slag som ikke er så stort?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siliconray begynner å få bra utvalg

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med GDCH-09-3 fra Shuguang,Shuguang treasure,Fullmusic,Guiguang tubes,amplifier chassis,tube sockets,capacitor,resistors,coil meters,toggle switches,tag boards,transformer covers,various parts for tube guitar amps diy <meta name="keywords" content="tube sockets,shugua

Er det jeg bruker til Dacen min... Kjempe kabinett! Har bilder av det i Dac tråden min http://avforum.no/forum/diy-do-yours...dac-kit-2.html

Man må bare passe på å lage litt lufting

Audiosan har du noen peiling på hva man kan bruke for å gi 12v AC til SPeakerprotection board? Den skal ha 12v 0v GND.
    Kan man bruke noe som dette? Antek - AN-0212

Hadde jo håpet at den skulle ha DC så jeg kunne bruke innmaten til en Pc lader.. Altså en SMPS, så man slapp å kjøpe noe mer.

Link til speaker protection board eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det bestilt to slike psu´er som trolig yter enda litt mer i mitt oppsett som nevnt litt tidligere her samt phono og ht tilkoblinger.

Venter på svar angående GDCH-09-3 kabinettet som nevnt rett over her samt litt annet stæsj for å lage to mono blokker evt kun en effekt til senter.

Jeg mangler jo egentlig en smps til for å lage to effekt blokker så jeg kommer nok til å bestille en smps500r eller en til lik som jeg har som er smps800r å putter dem i hvert sitt kabinett som to mono.

Men ting koster jo penger, så ser effekt blokk nr to litt an enda.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat bestilt et sett L25D og regner kanskje med å bestille et sett eller to senere også.
    Problemstillingen blir strømforsyning til dette... Hva vil være smartest?
    Heller litt mot 500VA trafo og to kondensatorbanker a 6x10000uF som det linkes til over her, men i utgangspunktet ville jeg trodd SMPS var lurere, men ser at f.eks. SMPS800R leverer nominelt 5,5A og max 7A.
    SMPS500R leverer nomAinelt 7A og max 8,5.

Noen som har noen synspunkter?

Edit: Ser at den versjonen av 500R som leverer 7A bare leverer +72V og ikke +/-72V. Så da er den uaktuell uansett.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har akkurat bestilt et sett L25D og regner kanskje med å bestille et sett eller to senere også.
    Problemstillingen blir strømforsyning til dette... Hva vil være smartest?
    Heller litt mot 500VA trafo og to kondensatorbanker a 6x10000uF som det linkes til over her, men i utgangspunktet ville jeg trodd SMPS var lurere, men ser at f.eks. SMPS800R leverer nominelt 5,5A og max 7A.
    SMPS500R leverer nomAinelt 7A og max 8,5.

Noen som har noen synspunkter?
    Har selv gått til innkjøpt av 6x10000uF psuene men kjører en 500VA trafo mot dem andre psuene selger selger på ebay og er meget fornøyd tror jeg.
    Jeg har også sett at smps500R leverer på papiret mer enn 800R men har selv ingen formening om hva det vil si.

smps er jo det letteste, men jeg mener å syntes at trafo ga meg mer detaljer men mulig litt mindre punch, men har ikke prøvd dem side om side.

Skal du kjøre 500R pr kanal da evt eller?

Flott at det er flere som prøver seg på dette og kommer med tilbakemeldinger.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg lander på 500R så blir det i tilfelle en per kanal.
    Men jeg ser jo hvilke erfaringer du har gjort, og ut fra det er 500VA trafo osv. muligens det mest fornuftige valget.

Det at du synes du fikk mindre bass kan kanskje ha noe med kontroll å gjøre også. Hører flere synes at de får mindre bass med bedre forsterkere, noe som kanskje heller skyldes at de har mer kontroll og blir strammere. Uansett blir ikke det noe stor sak, da jeg kjører alle høyttalere som small og bruker sub(er) i tillegg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan jo være, men merket ikke så veldig stor forskjell fra min yamaha RX-A3010 til denne. Det skiller ca 100W når jeg får dem nye psu'ene som muligens yter litt mer.

Hvilke kabinett skal du kjøre dette i ?
    Du får poste litt når du får satt sammen ditt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabinett har jeg ikke tenkt på enda, men sysler litt med tanken på å kanskje snekre noe i eik for å matche TV-benken der de skal stå. Med nødvendig lufting selvsagt. Kan og hende jeg finner et gammelt kabinett som blir flikket litt på, akkurat det er høyt oppe og langt fram akkurat nå.
    Slik det ser ut nå blir nok dette et langtidsprosjekt, men skal komme med bilder etc. etterhvert som det skjer ting.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har handlet trafo herfra?
    http://www.rapidonline.com/Electrica...-0-50v-88-3840

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er ikke Antekinc billigere? https://www.antekinc.com/

Kan også sjekke norske Farnell. Eller europeaudio
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Har kiket på Farnell, men de vil ikke selge til meg som privatperson, så da må jeg enten gå gjennom jobben evt. "låne" firmaet til noen. Dessutn tror jeg kanskje jeg kommer billigere ut av det fra Antek.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang transformatorer har noratel http://noratel.no/ært veldig imøtekommende MTP sære viklinger av transformatorer. Balndt annet kan man endre kjernen til større, eller man kan velge en tykkere tråd eller begge deler(større ytelse). Videre vikler de på forespørsel lavere eller transformatorer med mindre diameter (høyere).
    Transformatorene kan sees i byggetrådene jeg har lagt ut i UCD trådene mine.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er likeretter/kondiser bestilt.
    Ble denne 6PCS Precision power supply regulator 10000UF/80V PSU Fiter board|eBay

Så er det bare å få tak i en trafo... Skulle gjerne ha bestilt hos Farnell eller RS-online, få snakke litt pent med kollegaen som har firma på si kanskje

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøper man ikke større trafo enn 500VA ? Er ikke mer bedre?

jørgensolvik: Har ikke kikket noe på målene men regner med 1x smps+1x l25d er eneste løsning?
    Vi snakker ikke trafo i disse?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Jo mere jo bedre, men så spørs det hvor mye man "må" ha.
    Har snakket med kollegaen som har firma, så jeg bestiller med hans org. nr. hos Farnell. Bestiller tre stk 500VA, slik at jeg har mulighet for en 500VA trafo på hver kanal i frontrekka om det blir flere kit. Og så blir det antakelig en litt større f.eks. 625VA, for to kanaler bak senere.

Men for å få to monotrinn så mangler jeg en kondisbank, kanskje en skal bestille det og snart. Ble litt mer enn jeg hadde tenkt dette.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott

jørgensolvik: Har ikke kikket noe på målene men regner med 1x smps+1x l25d er eneste løsning?
    Vi snakker ikke trafo i disse?
    Japp det skal være plass til en L25 å en SMPS pr kabinett ! ikke mer
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker meg et par gode bilder av komplette, ferdigbygde sett. Trenger spesielt fargekodene på de små motstandene siden jeg ikke klarer å se det ut i fra bildene på nett.

Settet mitt brukte intet mindre enn 3 mnd fra HK til Norge :S

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KapteinKrok83

Har litt tid på meg for å bestille trafo da ser jeg ...
    Er litt usikker på om jeg skal gå for 2x45V eller 2x50V. Begynner å helle mot 2x45V for litt ekstra strøm, og det er ikke rare effekten en mister, men en får en litt mer strømsterk amp.

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KapteinKrok83
    Ønsker meg et par gode bilder av komplette, ferdigbygde sett. Trenger spesielt fargekodene på de små motstandene siden jeg ikke klarer å se det ut i fra bildene på nett.

Hva med et multimeter?

3 mnd ja.. Jeg fikk mitt etter rundt to uker.

EDIT: Innimellom skole og diverse så har det vært dårlig med fremskritt hos meg, men nå i helgen skjer det litt. Kabinettet ligger hjemme og venter, ny loddestasjon og diverse annet knask. Kommer med fortløpende oppdateringer.

Side 17 av 34 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •