DIY forsterker - L25D by LJM - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 34 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 663
    Newcomer bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    det kan være en liten jordsløyfe. eller at støyen kommer fra en kilde, og du ikke har merket den tidligere jeg kan godt komme meg en tur om du vil.
    Problem løst!
    Det var jordinga fra nettspenninga som lagde krøllet. Fjernet den som gikk til IEC kontakten.
    Men takk for tilbudet.

Angående at den kobler ut ved høyt volum som nevnt lengre opp her i tråden merket jeg også før resten av familyn kom hjem, den koblet ut bare i noen sekunder før den kom på igjen. På Johnny Cash - Rusty Cage.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd andre sanger og dratt på litt mye da? Har skjedd på alle høyttalere jeg har prøvd med.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Har du prøvd andre sanger og dratt på litt mye da? Har skjedd på alle høyttalere jeg har prøvd med.
    Ikke prøvd så mye mer, skal prøve litt mer i helga inni mellom jobb osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bebop
    Ikke prøvd så mye mer, skal prøve litt mer i helga inni mellom jobb osv.
    Fått prøvd noe mer?
    Tenkte selv å prøve med kun en modul drevet av min smps800r for å se, siden den da har en god del mer strøm å forynes med.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått prøvd noe mer?
    Tenkte selv å prøve med kun en modul drevet av min smps800r for å se, siden den da har en god del mer strøm å forynes med.
    Nei desverre, ble litt mer jobbing i helga enn planlagt. Vært kurant om du kunne prøvd det, jeg kjører en 625va 2x45v trafo å separat psu til hvert kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bebop
    Nei desverre, ble litt mer jobbing i helga enn planlagt. Vært kurant om du kunne prøvd det, jeg kjører en 625va 2x45v trafo å separat psu til hvert kort.
    Prøvde litt igjen i dag og jeg kan ikke dra på noe mer enn før, men jeg spilte på max ett hak unna at dem kutter som nevnt tidligere og det fungerte bra på en høyttaler en stund. Koblet så på begge kanalene/kortene igjen og dro på med samme volum og etter ca 1 min så kuttet det og da må jeg vente i ca 3-15 min før det skjer noe som helst med l25d og smps. Alt er stein dødt.

Om det var tilfeldig når jeg hadde begge koblet på igjen vet jeg nå ikke men tror ikke mine RF82 har mer å gå på med ytstyret jeg har.

Kan jo legge til at jeg spiller på -7-8 på min yamaha a3010 med l25d.

Blir spennende å høre hva andre med ringtrafo osv får til av disse kortene.
    Det er jo extremt billige effektblokker i vertfall uansett hva folk sier.

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kortene nevnbart varme?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Blir kortene nevnbart varme?
    Nei og det har dem egentlig aldri blitt.
    Nå vet ikke jeg hvor lenge jeg skal spille før dem burde bli varme med ca 15-30 min på Max så blir det da god lunk i dem, men jeg kan lett ta på dem osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er SMPS'n som går tom from krefter og slår inn sikkerhets systemer. ingen tvil.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    det er SMPS'n som går tom from krefter og slår inn sikkerhets systemer. ingen tvil.
    Men det forklarer ikke hvorfor Bepop sine kort kuttet også, og han bruker trafo.. hmmm..
    Kanskje for litn psu?
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har skjønt det så ligger det ikke noen protection circuits inne i selve modulene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes dette var rare saker?
    Bruker jeg for små kabler kanskje?

Ville forundret meg hvis man trenger 2x SMPS1000 eller noe slikt for å drive to kanaler?

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kabler er det dere bruker da, inni?
    1.5 el 2,5 OFC kobber singel core eller ikke?

Og hva brukere dere fra modulene til signal inngangen? Er egentlig denne jeg er usikker på. Kan man bruke noe slik som dette eller? 12ft Hi-fi end silver coated wire 0.8mm inner 54 strand | eBay

Bepop og andsor dere som har kjøpt kabinett på Vt4C.com, Ser de skriver dette på siden:
    How to remove the printing on chassis?
    Most printing on Aluminium surface on Chassis could be completely remove by High concentration Alcohol on 95% or higher.

Har dere lyst å prøve? haha Var ikke så gira å ha "Dun mei audio" på kabinettet :P
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv tror jeg at flere av kablene er 1,5mm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk på mandag enda ett sett med L25d kort og i dag fikk jeg dem psu´ene han samme karen selger.

Driver nå å lodder psu´ene og får se om det går bra siden jeg ikke har loddet skikkelig på ca 10 år minst.

Har jo en 500v ring trafo som dette skal mot samt speaker og power protection board så får se hvordan dette fungerer i stede for det andre jeg har med SMPS.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk på mandag enda ett sett med L25d kort og i dag fikk jeg dem psu´ene han samme karen selger.

Driver nå å lodder psu´ene og får se om det går bra siden jeg ikke har loddet skikkelig på ca 10 år minst.

Har jo en 500v ring trafo som dette skal mot samt speaker og power protection board så får se hvordan dette fungerer i stede for det andre jeg har med SMPS.
    Blir spennende å se om du hører noe forskjell i mellom linær vs. smps

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med formening om hvor små kabinett som egner seg ved bruk av ringkjerne på disse L25D?

Samt denne PSU-en?

Siden en 800VA SMPS feiler på to, blir vel en 400VA per stk også for lite. Blir spennende å se hvordan en 500VA funker, kanskje en må opp enda høyere per modul?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt fra 250VA pr modul funker bra. det er lyttebanken som er det viktige å se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Noen med formening om hvor små kabinett som egner seg ved bruk av ringkjerne på disse L25D?

Samt denne PSU-en?

Siden en 800VA SMPS feiler på to, blir vel en 400VA per stk også for lite. Blir spennende å se hvordan en 500VA funker, kanskje en må opp enda høyere per modul?
    Nå vet vi jo ikke om det er meg eller SMPS'en, men prøvde jo med kun en kanal og samme der. Bare det at med to kanaler så opplever jeg at effektforsterkeren må stå av en stund når den går i noe protect greier.

Vil det si at dem psu'ene du linker til kan erstatte dem han karen på ebay selger?
    Atlså en slik psu mot hver l25d?

Jeg selv har jo en 500va liggende som jeg enda ikke har fått tid til å sette sammen. Alt er ferdig loddet så er bare kobling egentlig.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prinsippet skulle vel den fungere bra. Volten er den samme. Den har større kapasitet, 60.000 vs 10.000, MEN den vil også føre med seg langt høyere varme. Da de blir nokså varme de store. Ser de er merket med 105 grader Celcius. Større kondensatorbanker krever jo også større strømforsyning enn en PSU på 10.000uF, men vil hjelpe på effektmodulen fra å gå matløs ved større peaks. Kan virke som at det skjer.

Jeg synes det er noen lunde snodig at 10.000uF er anbefalt av selger for L25D på 250W, iallefall om en skal gå for 2x250W.

Selv en Onkyo 307/8/9 har jo vel 2stk 8700uF eller noe i den duren på 340 watts strømforsyning og neppe mer enn 60W ut av forsterker. De større Onkyo kjører 2x 22.000uF for å takle tunge omstendigheter på 1160 watts strømforsyning. Høyeste målt ut av kanalene er 162W når kjørt i stereo. Disse er dog klasse A/B.

Pioneer sin LX75 er vel D-klasse og den kjører doble 10.000uF kondensatorer på en 370 watts strømforsyning. usikker på hvor mye som går ut av denne, bruker 70 watt i idle, men den låter som en liten asmatisk jente i forhold til Onkyoen min på mine høyttalere, så det er neppe mye ift de massive 250 wattene L25D skal levere.

EDIT:
    Heeeelt OT, men jeg fant noen monoblokker på Hi-FI stasjonen på 100W med 200.000uF lyttebanker. Uten tvil det meste jeg har sett av mikrofarad per watt, men så er jo den klasse A også da
    Vil anta at stromforsyning er passe stor og da den er i egen kabinet. . .

Side 14 av 34 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •