DIY forsterker - L25D by LJM - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 34 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 663
    Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klipsch er relativt lettdrevene høyttalere, de er heller mer kresen på hvilken lydsignatur forsterkeren har.

Men likte ikke det du sa at de kuttet! Hvordan hørte du at dem kuttet? For vist dem kutter på et par proson høyttalere er disse ganske ubrukelig på mine B&W 683 som trenger MAsse med kraft!
    Men får vente å se til du har testa på RF82 Venter spent
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må legge til at jeg faktisk kan like HK på Klipsch så lydsignaturen får jeg se på ettervert

Dem kuttet lyden i ca 0,X sec og kom tilbake og hvis man ikke skrudde ned ett hakk eller noe så kuttet dem 0,X sec igjen.
    Dette var bare når vi egentlig ville dytte på med krafft og heller høre når elementet sviktet.
    Mulig det er meg, men tror man har litt mer å gå på hvis man kunne tynet ut det siste som fantes i dem. Men jeg er redd det bare er snakk om å tyne ut noen små rester altså

Har du ikke fått satt sammen noe selv enda?

Men ser nå at jeg sannsynligvis kjøper ENDA ett sett så jeg får en effekt med 3 kanaler og en med 2+ reserve.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe sånt vil kun skje enten om PSU'en ikke holder tritt, eller det er noe galt.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei gspott jeg har kun gått til inkjøp av trafo og psu. Jeg har avventet å kjøpe modulene, på grunn av at jeg ville vente til andsor å bepop har fått testet forsterkeren. Da tenker jeg på lydkvalitet og eventuelle svakheter. Jeg har b&w 683 så trenger en forsterker som er detaljerik og med masse headroom og mye krefter i bunnen!!
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    noe sånt vil kun skje enten om PSU'en ikke holder tritt, eller det er noe galt.
    Så du mener at det ikke ligger noe protection i dem?
    Det har skjedd på alle høyttalere jeg har testet dette på når jeg nærmer meg grensa for hva elementene klarer.
    Dvs Black diamond Black pearl med 4" eller noe slik, 2x10" proson og en RF82 ht.

Mulig jeg må feilsøke litt på hva som er galt da.
    Kan ikke helt se hva som er greia siden det gjelder begge kanaler, men selvfølgelig kan det være smps´en som sliter? Ville dog vert rart siden den skal kunne produsere en god del mer enn 500W som dette skal trekke i teorien.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Nei gspott jeg har kun gått til inkjøp av trafo og psu. Jeg har avventet å kjøpe modulene, på grunn av at jeg ville vente til andsor å bepop har fått testet forsterkeren. Da tenker jeg på lydkvalitet og eventuelle svakheter. Jeg har b&w 683 så trenger en forsterker som er detaljerik og med masse headroom og mye krefter i bunnen!!
    Da må du ikke høre på det vaset jeg kommer med da jeg er grønn som en agurk i forhold og ikke noe av det du lurer på kan jeg svare for egentlig.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh men uansett hvor grønn du tror du er så teller din mening og Men likte ikke det med kuttinga, håper at det er en liten feil og ikke selve modulene men ja en smps500 skal være nokk. Men har du ikke en trafo å du kan teste med?
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Så du mener at det ikke ligger noe protection i dem?
    Det har skjedd på alle høyttalere jeg har testet dette på når jeg nærmer meg grensa for hva elementene klarer.
    Dvs Black diamond Black pearl med 4" eller noe slik, 2x10" proson og en RF82 ht.

Mulig jeg må feilsøke litt på hva som er galt da.
    Kan ikke helt se hva som er greia siden det gjelder begge kanaler, men selvfølgelig kan det være smps´en som sliter? Ville dog vert rart siden den skal kunne produsere en god del mer enn 500W som dette skal trekke i teorien.
    jo det kan være det. å da er det noe galt. (i produsentens data)
    i følge specs, så skal denne kunne blåse prosonene til de evige jaktmarker

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gspott, hvordan har du koblet minuspolen til høyttalerne(PGND?) , fra L25D og ut fra kabinett? Har prøvd å se litt på bildet du la ut, vanskelig å se, men det ser ut til at PGND er koblet både til SMPSen og ut til høyttalerne. Stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaibz
    gspott, hvordan har du koblet minuspolen til høyttalerne(PGND?) , fra L25D og ut fra kabinett? Har prøvd å se litt på bildet du la ut, vanskelig å se, men det ser ut til at PGND er koblet både til SMPSen og ut til høyttalerne. Stemmer det?
    Hvis du ser på bildene av en annen kar i tråden her så ser du hvordan man kobler det. Det var der jeg måtte kikke gitt

minus på høyttalerne er koblet til minus eller hva det heter på psu/smps.

legger ved bilde jeg tenkte på.

Har i dag testet dette litt mer og den kutter når jeg drar godt på og presser elementene tett opp mot sine grenser og på mine klispch må den stå av i flere min før den fungerer igjen å jeg kan skru på.
    Må si at for meg så har jeg ikke merket noe big deal kontra a3010´en, men som sagt lengre opp her så misstenkes det at det er noe galt siden jeg ikke "klarer" å ta knekken på mine ht

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir skrevet mye fornuftig på DIYAudio. Link til en som forklarer litt om psuen til disse kortene. Det krevst ganske heftige strømreserver for å kunne fore modulene med effekten de trenger når de peaker. God lesning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte bare noen få min å leste litt der.
    Det han sier at at SMPS'ene fra connex ikke leverer nok og står oppgitt med litt skryte watt?

Therefore, you really need a supply capable of delivering 2X Ipeak_load for the two channels, 13.5A for 2 X 182W into 8 Ohms, or 27A for 2 X 364W into 4 Ohms. 13.5A peak x 60VDC = 810W peak for maximized 8 Ohm operation and twice this for maximized 4 Ohms operation.
    Sånn jeg leser det slik som hans teori er så burde jeg personlig invistere i enten en smps1000 eller evt bare kjøre på med 2x smps800r for å ha en mulighet til å mate dem med nok strøm.
    For jeg er helt sikker på at mine RF82 fint kunne trengt å pushes enda noen hakk på forsterkeren.

Jeg kan jo selv ikke regne men har en SMPS800R 72V. Ser jo også nå at min 72V har lavere W og lavere A i forhold til alle dem andre, men det er sikkert logisk for dem som skjønner det.

Jeg som leser feil eller krever disse MONSTER strøm?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en som har brukt SMPS800R, sammen med L25D og protection board.
    Help a newb wire L25D - diyAudio

Ser ut til at både SMPS GND og Speaker negative skal kobles i lag på PGND på L25D kortet.

Jeg håper at strømforsyningen er stor nok, siden jeg har bestillt samme type 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaibz
    Her er en som har brukt SMPS800R, sammen med L25D og protection board.
    Help a newb wire L25D - diyAudio

Ser ut til at både SMPS GND og Speaker negative skal kobles i lag på PGND på L25D kortet.

Jeg håper at strømforsyningen er stor nok, siden jeg har bestillt samme type 8)
    hmm.. ikke helt slik som jeg har det. Siden jeg har bare forgrenet all GND fra SMPS ut til speaker og board.
    Ser ikke helt hva som er forskjellen siden ledingene blir koblet sammen anyway?

Men hvis du leser over her så virker det til at SMPS800R kan bli litt for liten når du begynner å dra ut max av 2x L25d boards

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Blir skrevet mye fornuftig på DIYAudio. Link til en som forklarer litt om psuen til disse kortene. Det krevst ganske heftige strømreserver for å kunne fore modulene med effekten de trenger når de peaker. God lesning.
    Må ta forbehold, men såvidt jeg kan se er han på jordet av 3 grunner.

1. Kondensatorbank. Når du spiller av en sinustone vil kondensatorbanken lades ut når du er på toppen, og lades opp igjen når utsignalet er null. Sånn at med "stor nok" ladebank på inngangen trenger aldri forsterkeren å tilføres mer effekt enn det som går ut i SNITT.

2. Musikk har høy crest factor. Si at peak ligger på kanskje 3 ganger gjennomsnittlig effekt. Samme konklusjon som over.

3. Hvis jeg ikke husker feil er maks strøm ca 9A for L25, derfor kan den ikke yte så mye som han sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen en forklaring på når det kommer til Volt på SMPS'ene? Trodde mere var bedre, men ser at peak på min 800R Peaker på 7A og en på 50V peaker på 10A.
    Jeg er dum når det kommer til slikt som dette så må beklage.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P = U x I

P = Effekt (Watt)
    U = Spenning (Volt)
    I = Ampere (Strøm)

SMPSen leverer peak på ca 1000W (differansen mellom sinustoppene og bunnene), altså differansen mellom -/+ 500W

+/-72V x 7A = +/-504W
    +/-50V x 10A = +/-500W

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Det oppklarte jo en del.
    Dvs om jeg kjøper en 72V eller 50V/40V/30V så spiller dette liten rolle i effekt, men hva har dette å si i praksis?

Newcomer bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjørt i gang min. Vil si den spiller over all forventning, men tror ikke den er noe kraftigere enn mine Nad 214.
    Har fortsatt en humming. Har prøvd forskjellige signalkabler, forskjellige ledningstumper inne i kassa fra kortet til Rca. Og til og med loddet meg direkte på signalkabelen direkte fra kortet. Er forresten ingen humming når ingen signalkabel er koblet til. Loddingene er skjekket, er loddet av selgeren selv disse siste 2 kortene.
    Vet liksom ikke hva mer jeg skal prøve på nå så forslag mottas med stor takk. Gidder ikke svi av mange kroner på nye signalkabler hvis det er noe annet jeg kan gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bebop
    Da har jeg kjørt i gang min. Vil si den spiller over all forventning, men tror ikke den er noe kraftigere enn mine Nad 214.
    Har fortsatt en humming. Har prøvd forskjellige signalkabler, forskjellige ledningstumper inne i kassa fra kortet til Rca. Og til og med loddet meg direkte på signalkabelen direkte fra kortet. Er forresten ingen humming når ingen signalkabel er koblet til. Loddingene er skjekket, er loddet av selgeren selv disse siste 2 kortene.
    Vet liksom ikke hva mer jeg skal prøve på nå så forslag mottas med stor takk. Gidder ikke svi av mange kroner på nye signalkabler hvis det er noe annet jeg kan gjøre.
    det kan være en liten jordsløyfe. eller at støyen kommer fra en kilde, og du ikke har merket den tidligere jeg kan godt komme meg en tur om du vil.

Side 13 av 34 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •