DIY forsterker - L25D by LJM - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 34 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 663
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Dette kan sikkert Audiosan fortelle mer om, men det som er viktig å tenke på er også hvor kjapt den kan lades opp og bli kvitt strømmen igjen. Rett og slett hvor hurtig den er. Så er det også slik at dersom du har for lite så vil du få mer ripple. Men det er en øvre grense for hvor mye som er nødvendig. Det kan man vel si er når ripple er så lavt som mulig er. Men jeg tror ikke det skader å smelle på enda mer, og det er sikkert de som klarer å høre forskjell på 100 000uF og 200 000uF på en 100w forsterker.
    dette emne er egentlig et helt kurs i seg selv klasse D trenger ikke all verdens kapasitet. men støy kan være et tema. 2x10.000uF av litt kvalitet pr kanal er mere enn nok. kan om ønskelig i tillegg bruke 2x2.2uF bypass kondensatorer på slutten.

Newcomer bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    du har korrekt spenning. 67V mellom + og gnd. -67V mellom gnd og -.
    dette utgjør 134V mellom + og -. og er helt korrekt.
    og ja. du trenger sentertap. du har en likeretter pr PSU ikke sant?
    Ja det stemmer at jeg har en likeretter pr psu. Da ser alt ut til å stemme så da skal jeg kjøre i gang når hodepina har gitt seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp. leger ved koblingskjema og målepunkter med rett verdi.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp. leger ved koblingskjema og målepunkter med rett verdi.
    Takk for det, nå har jeg fått lys eller i hværtfall halveis. Lyd bare i den ene, fordi den andre ble det svidd 3 motstander på, loddet akkurat likedan som den andre.
    Har også en hummelyd i høyttaleren, det har jeg funnet ut er i forbindelse med linjeinngangen for når jeg rører litt på den så blir det sterkere og svakere, Hvilken kabel bruker man fra linjeinngangen og til kortet? jeg har bare brukt noe uskjerma greier jeg fant, kan kanskje være den`?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, jeg sier som Dj Dan: "Ikkje braaaa"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow. hva har skjedd der? vært store mengder strøm der.
    støyen kan være ei dårlig lodding.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow. hva har skjedd der? vært store mengder strøm der.
    støyen kan være ei dårlig lodding.
    Har ingen aning. Har sammenlignet med det andre kortet og det er helt likt loddet og alle komponenter er på samme plass. Blir det enda lengre før jeg får tatt i bruk. Må bestille nytt på ebay. Men da blir det med express.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilde fra baksiden av kortet var litt mørkt, men kan se ut som en kortslutning i den ytterste transistoren som har forårsaket det.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilde fra baksiden av kortet var litt mørkt, men kan se ut som en kortslutning i den ytterste transistoren som har forårsaket det.
    Det kan nok stemme d ja. Er den ytterste transistoren som har hatt det litt hett. Irriterende.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt sett bestilt
    Denne gangen med express og ferdig loddet.
    Nå får jeg faktisk mulighet til å lage en 3 kanaler...

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bepop har du fådd bort hummingen du fikk? eller skal du vente til du får de nye modulene før du begynner å fikkle igjen?

Edit: Leste litt på den orginale tråden til LJM om disse. Og han anbefaler at vist de skal være lenge under tung last å ha en vifte på vær av kjøleribbene! han linket til denne og gi den 5V for silent operation! Micro Cooling Fan 12V 25mm 25X25X10mm 2 Wire Plug | eBay
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Bepop har du fådd bort hummingen du fikk? eller skal du vente til du får de nye modulene før du begynner å fikkle igjen?

Edit: Leste litt på den orginale tråden til LJM om disse. Og han anbefaler at vist de skal være lenge under tung last å ha en vifte på vær av kjøleribbene! han linket til denne og gi den 5V for silent operation! Micro Cooling Fan 12V 25mm 25X25X10mm 2 Wire Plug | eBay
    Har ikke forsket noe mer på det, ble liksom en liten strek i regninga :roll:
    Skal prøve å bytte kabeltampen som får fra rca og ned til kortet når jeg får de andre, har bare brukt tynne ledere fra PT-kabel.
    Vifte ja, tror ikke det blir nødvendig med det første. Får heller prøve å belaste å skjekke temp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv endelig fått brukt to kvelder på å dandere det sammen uten å festet det i kabinettet.

Det var veldig lett å koble dette etter jeg hadde googlet og sjekket hvordan andre koblet dette.

Jeg sliter også med litt ulyd ala susing men får se på det etterhvert.
    Koblet opp mot mine trofaste Audio Pro Black Pearl V3 for å teste å det ble da skikkelig lyd i dem må jeg si

Jeg merket ikke stor forskjell fra min yamaha rx-a3010 og til denne, men har dog bare kjørt på en Klipsch rf82mk2 og ikke to enda.

Men er det virkelig greit å bruke tynne kabler rundt om? Syntes liksom dem blir litt tynne når man ser hva folk legger opp til høyttalerne sine og koster flesk.

Oppsettet mitt er:
    SMPS 800W
    2x L25D moduler
    1x Kabinett A2001B-B fra vt4c.com

Enkelt å greit samt at det er plass til ett sett til inni der.
    Altså 2x SMPS 800W 4XL25D moduler(4 kanaler) men det får tiden vis om jeg trenger.
    Har snart komplett en effektforsterker med 1x SMPS 800W og 2x L25D moduler som sagt og 1x trafo, 2x L25D moduler, 2X PSU, 2x speaker protection, 1x PSU/Strøm protection mener jeg å huske.

Egentlig har jeg ikke behov for mer enn 3 kanaler (front, senter) siden min a3010 har mer enn nok krafft til mine FX-4 :twisted:

Håper dere andre kan legge ut litt bilder siden det må være mange av disse l25d byggene rundt om.

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Har selv endelig fått brukt to kvelder på å dandere det sammen uten å festet det i kabinettet.

Det var veldig lett å koble dette etter jeg hadde googlet og sjekket hvordan andre koblet dette.

Jeg sliter også med litt ulyd ala susing men får se på det etterhvert.
    Koblet opp mot mine trofaste Audio Pro Black Pearl V3 for å teste å det ble da skikkelig lyd i dem må jeg si

Jeg merket ikke stor forskjell fra min yamaha rx-a3010 og til denne, men har dog bare kjørt på en Klipsch rf82mk2 og ikke to enda.

Men er det virkelig greit å bruke tynne kabler rundt om? Syntes liksom dem blir litt tynne når man ser hva folk legger opp til høyttalerne sine og koster flesk.

Oppsettet mitt er:
    SMPS 800W
    2x L25D moduler
    1x Kabinett A2001B-B fra vt4c.com

Enkelt å greit samt at det er plass til ett sett til inni der.
    Altså 2x SMPS 800W 4XL25D moduler(4 kanaler) men det får tiden vis om jeg trenger.
    Har snart komplett en effektforsterker med 1x SMPS 800W og 2x L25D moduler som sagt og 1x trafo, 2x L25D moduler, 2X PSU, 2x speaker protection, 1x PSU/Strøm protection mener jeg å huske.

Egentlig har jeg ikke behov for mer enn 3 kanaler (front, senter) siden min a3010 har mer enn nok krafft til mine FX-4 :twisted:

Håper dere andre kan legge ut litt bilder siden det må være mange av disse l25d byggene rundt om.

Hva er inntrykket av forsterkeren? Er de krasse i toppen, er det mye headroom osv? Satser på kabinettet mitt er her snart, og kommer til å legg ut bilder så det holder. Men du må gjerne legge ut bilder av ditt oppsett!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Hva er inntrykket av forsterkeren? Er de krasse i toppen, er det mye headroom osv? Satser på kabinettet mitt er her snart, og kommer til å legg ut bilder så det holder. Men du må gjerne legge ut bilder av ditt oppsett!
    Hva skal jeg si, prisen er alt for lav til at jeg forventer kvalitet og mine el/bygge kunnskaper er ca lik 1-2 når det kommer til slikt som dette.
    Derfor vil jeg si at mye av inntrykket kan være hvordan jeg kabler dette opp osv.
    Når det kommer til headroom er jeg ikke mannen å spørre siden jeg knapt vet hva ordet betyr

Her er ett bilde av slik som jeg har montert alt opp pr dags dato og beklager at alle ledningene er røde(+) men det var det jeg hadde i farta.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill nå ikke si at prisen er for lav. Da nesten alle disse Classe D byggesettene er relativt billige. Hadde blitt enda billigere vist man hadde kjøpt alle delene separat å laget dem fra scratch!
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jørgensolvik
    Vill nå ikke si at prisen er for lav. Da nesten alle disse Classe D byggesettene er relativt billige. Hadde blitt enda billigere vist man hadde kjøpt alle delene separat å laget dem fra scratch!
    ja vel. Jeg mener fortsatt at det er veldig billig og forlanger da ikke at kvaliteten er 100%.

SMPS kostet jo ca 120dollar
    L25D ca 50dollar
    kabinettet ca 80dollar
    + div så blir jo det under 2000kr tatt i fra mitt hode.
    Hva får man for 2k på effekt fronten nytt/brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag testet mitt oppsett på noen Proson reality 69 eller hva nå dem heter med 2x 10" osv samt en HK AVR 255.
    Jeg syntes l25d´ene kutter litt for fort slik at man ikke får tynet ut det man har, men ellers ble vist lyden en del bedre syntes nå han som var eier av anlegget kontra HK´en.

Må også legge til at støyen forsvant med hans phono kabler så er nok bare minne kabler som var tynne/dritt/billige og 10M som gjorde støyen.

Alt i alt er jeg kjempe fornøyd, men hadde håpet på litt mere krutt når dem liksom skal være 250W i 8ohm, men er nok jeg som foreløpig har prøvd dem på små høyttalere. Får prøve dem på rf82´ene en av dagene.

Gleder meg til neste pakke kommer så jeg kan få satt sammen effekt nr to.

EDIT: Jeg leste noe rundt det en annen plass også, men husker ikke hva svaret var.
    Hvordan vil dere si at 3x l25d på 1x SMPS800R fungerer? Vil i teorien jeg kunne dra max ut av effektene?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    post 156 i denne tråden :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    post 156 i denne tråden :wink:
    Ser man det, bra det er noen som er våkne

Noen som har kjennskap til om Klipsch RF82 og RC62 "trenger" mer enn disse 250W´ene?
    Jeg vet jo at alle ht liker masse watt, men en plass går jo en grense for hvor mye man egentlig trenger for å kunne dra så å si max ut av dem.

Side 12 av 34 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •