DIY forsterker - L25D by LJM - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 34 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 663
    Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker da fikk jeg svaret jeg ville ha

Sitter enda å funderer om jeg skal gå for SMPS eller trafo, klarer ikke helt å bestemme meg. Har lest litt rundt og noen sier det er "finere" lyd vist man bruker trafo. Men hvem vet!

EDIT: Har også bestilt DAC eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices

Eneste som er, er at det er en gammel USB chip, skal se om jeg kan få byttet USB kortet til et med TE7022
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det fortsatt ike noe nytt, ingen softstart enda. Begynner å bli bekymra for at den har kommet bort i posten. Gi det noen dager til...
    Har du Andsor kommet noe lenger?

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke gjort noe mer enn å lodde sammen alt som har kommet i posten, dvs forsterkermodulene og den ene PSUen. Har ikke fått fingeren ut og bestilt diverse dill som sikringsholdere og diverse så ikke noe mer er gjort. Venter og ser hva som kommer med kabinettet og fortsetter derfra.

Blir bare fanteri utav det om jeg skal finne på noe lurt som en midlertidig løsning. Dersom det bare skal gjøres en gang istedet for to, så er det jo halvparten så stor sjanse for at det går galt!

Har blitt litt diskutert her men jeg velger å ikke gå for en softstart på min i utgangspunktet. Det er vel akkurat i grenseland for om det trengs eller ei. Det får man vente å se på. Dersom det går en sikring hver gang den slåes på så skriker det softstart..

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andsor vill ikke dette kunne fungere som en 12v trigger??
    2 Relay Board for your AVR, PIC Project - 12V | eBay
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bebop
    Her er det fortsatt ike noe nytt, ingen softstart enda. Begynner å bli bekymra for at den har kommet bort i posten. Gi det noen dager til...
    Har du Andsor kommet noe lenger?
    heisann. har du lyst te å få prøvd forsterkeren da?
    kan ta med mæ en softstart opp te dæ så du får prøvd.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra det jeg forstår bør det fungere ja. Så lenge den får 12v inn så slipper den strøm gjennom.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Ut fra det jeg forstår bør det fungere ja. Så lenge den får 12v inn så slipper den strøm gjennom.
    Jepp det trur æ å! så æ bestelte 2 stykk nu! Så æ får nu testa
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk kabinettet i går, men venter fortsatt på smps'en som jeg misstenker snart har rotet seg bort.

Men venter jo også på en trafo/psu/L25D kit til så kanskje jeg får prøvd med trafo før smps

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    heisann. har du lyst te å få prøvd forsterkeren da?
    kan ta med mæ en softstart opp te dæ så du får prøvd.
    Hvis det ikke kommer i løpet av de neste dagene så hadde det vært absolutt interessant, sender på deg en PM hvis det blir aktuelt :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gspott
    Jeg fikk kabinettet i går, men venter fortsatt på smps'en som jeg misstenker snart har rotet seg bort.

Men venter jo også på en trafo/psu/L25D kit til så kanskje jeg får prøvd med trafo før smps
    trafoen ble sendt for 2 dager siden. så den er vel fremme på mandag eller i morgen

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble d vist trafo på meg også fant meg en brukt til 400.- 2x48v 600va! Hva tror dere om å heller bruke denne psuen istede for den som dere har? Den har en god del mere Uf.6PCS Precision power supply regulator 10000UF/80V PSU Fiter board | eBay
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert grei PSU det der ja. Avhengig av om tollen finner på noen sprell, så er det sikkert billigere og enklere enn å kjøpe komponenter for å sette sammen selv med tilsvarende spesifikasjoner.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Sikkert grei PSU det der ja. Avhengig av om tollen finner på noen sprell, så er det sikkert billigere og enklere enn å kjøpe komponenter for å sette sammen selv med tilsvarende spesifikasjoner.
    Men har lurt litt på dette med UF, det er vell slik at mer er bedre.. men må da finnes en grense for når for mye blir dårlig eller? vist du skjønner hva jeg mener?
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan sikkert Audiosan fortelle mer om, men det som er viktig å tenke på er også hvor kjapt den kan lades opp og bli kvitt strømmen igjen. Rett og slett hvor hurtig den er. Så er det også slik at dersom du har for lite så vil du få mer ripple. Men det er en øvre grense for hvor mye som er nødvendig. Det kan man vel si er når ripple er så lavt som mulig er. Men jeg tror ikke det skader å smelle på enda mer, og det er sikkert de som klarer å høre forskjell på 100 000uF og 200 000uF på en 100w forsterker.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. står ikke noe på den Psu jeg linket til om. Men på den dere har kjøpt står dette:
    Power Plate + - Power IRAC: ripple current is + - 12.648A 105C 120 HZ
    ESR: equivalent series resistance of 0.0079 ohms. 20C °
    Current is about four times the normal 80V10000 UF capacitor.

Vist du ser den siste setninga. Sier at den leverer mer strøm enn 80v 10000 uf capacitor.
    Når det kommer til UF så er det 12200 på den dere har, og 60000 på den jeg linket til. Nei jeg vet ikke. Satser på at Audiosan, ser dette og kommer med et bra svar :P
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motstanden i den har jo også innvirkning. Det er klart at 60k er bedre enn 12k. Hadde dette vært en 20w forsterker så hadde det nok ikke betydd stort, fordi den ville sikkert ikke hatt stor nok peak-effekt til å tømme ladebanken, mens i vårt tilfelle er det sikkert fordelaktiv med en større ladebank enn dette. Nå vet jeg ikke hvor mye diodene på den der tåler, så det bør kanskje sjekkes, men ellers kan det se ut som den er bedre enn den som har blitt diskutert sålangt i tråden.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette på det akkurat samme Kitet, bare annen selger
    High Quality Power Regulator Board best for DIY Audio Project

6 pcs x 10000uF/80V Japan RUBYCON Capacitor
    4 pcs x 20A40 High-Speed Rectifier Diode (Made in Japan)
    2 pcs x 0.1uF/250V Audio Capacitor
    DIY Prosjekter:
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det snart tid for å koble til her. Softstarten har kommet og satt i. Bestemte meg for å måle litt først før jeg kobler til l25d kortene, det tror jeg var bra, for mellom + og - på psuen får jeg 120+++ volt, mens jeg mellom + og gnd får 67-68 volt, hva har det seg at jeg måler så høyt. det må da være feil. Måler det samme på begge psuene...

Forslag? Har brukt bilde nedenfor som skjema:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kommet noen vei, men har målt mer å funnet ut litt.

Ut på ladebanken mellom + og - har jeg 135 volt DC, mellom + og gnd har jeg ca 67 volt DC,

Trafoen er koblet slik at viklingene er i serie, dette for å få center tap, men dette gjør jo også at spenninga blir noen og 90 volt AC mellom ytterpunktene og 47-48 volt AC mellom center tap og hver av de forskjellige ytterpunktene.
    Trenger man center tap når man har 2 separate likerettere med hver sine ladebanker?

EDIT: Kommet litt videre, koblet ene sekundærviklinga til den ene psu'en, alltså uten center tap, nå måler jeg fine 67 volt ut fra psuen, dette har jeg mer tro på er riktig, noen med innvendinger? Center tapen er vel strengt tatt bare et 0 punkt/jording....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bebop
    Ikke kommet noen vei, men har målt mer å funnet ut litt.

Ut på ladebanken mellom + og - har jeg 135 volt DC, mellom + og gnd har jeg ca 67 volt DC,

Trafoen er koblet slik at viklingene er i serie, dette for å få center tap, men dette gjør jo også at spenninga blir noen og 90 volt AC mellom ytterpunktene og 47-48 volt AC mellom center tap og hver av de forskjellige ytterpunktene.
    Trenger man center tap når man har 2 separate likerettere med hver sine ladebanker?

EDIT: Kommet litt videre, koblet ene sekundærviklinga til den ene psu'en, alltså uten center tap, nå måler jeg fine 67 volt ut fra psuen, dette har jeg mer tro på er riktig, noen med innvendinger? Center tapen er vel strengt tatt bare et 0 punkt/jording....
    du har korrekt spenning. 67V mellom + og gnd. -67V mellom gnd og -.
    dette utgjør 134V mellom + og -. og er helt korrekt.
    og ja. du trenger sentertap. du har en likeretter pr PSU ikke sant?

Side 11 av 34 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •