s4nd3r`s hjemme snekkra greier..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

s4nd3r`s hjemme snekkra greier..

Her er noen av tinga eg har bygd det siste åra.. (mobil bilder)
    Kommer fra sunnmøre (nynorsk) og eg har lese og skrive vansker, btw...

Garasje stero. (ikkje færdig)

DvD hylle. (må lage en større en nå, eller oppgradere med en hylle)

Subb kasse til konebilen..

Så, siste subb kassa eg snekkra sammen. 12" dette var en prototype, alt er bare bygd med auge mål. har planer om og bygge en ny kasse med 15" eller 18".

var litt rot med ledninger. er bedre nå..

Og etter eg bytta ut den subb kassa sto der. så ble forsterkaren hus løs. og med ei jente på 9mnd krypende på gulvet, så var det litt skummelt..
    Så da snekkra eg sammen ett lite hus. fort gjort.

Kjøpte meg ps3, laga hylle til den..

Juletrefot på 16kg..

Ny hylle til Ps3 spilla.

Det neste prosjektet eg tror eg vil bjynde på er nye høyttalere på stua.
    Vil lage noen look like "orion" skjekka opp priser på dei. og dei var dyre.
    så vil bygge noe som ligner som ikkje blir så dyrt. men havner fort på 6 7 tusen. bare i elementer.. mens orion forsto eg det sånn det havna på 20k totalt per kasse... og det har eg ikkje råd til.. men, dette er bare under vurdering annå..
    prototype mal..

Noe ris så langt?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe ris, men heller en god klapp på skulderen. DIY er gøy, men tidkrevende, og har du sansen så anbefaler jeg deg trådene til Hunsbedt, RuneW, BEF ogAndsor! Ha en fin dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Ikke noe ris, men heller en god klapp på skulderen. DIY er gøy, men tidkrevende, og har du sansen så anbefaler jeg deg trådene til Hunsbedt, RuneW, BEF ogAndsor! Ha en fin dag!
    Der var mye intrisang lesing ja.. sittet i 12 timer og lest og lest nå. og sett på bilder.. mye inspirerendes. planlegger og bygge hus om noen år. så dette er mye intrisang lesning..
    Den stjernehimmelen til "Hunsbedt" var jo bare helt nydlig.. en sånn en skall eg bygge meg, har lenge lurt på hvordan eg skulle få det til, har tenkt dioder, men det blir fort mye arbeid ut av. har aldri tenkt tanken med og bruke fiber.

Newcomer kRisi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye kult og nyttig du har fått lagd gjennom åra! Stå på Likte PS3 spillhylla!

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s4nd3r
    Det neste prosjektet eg tror eg vil bjynde på er nye høyttalere på stua.
    Vil lage noen look like "orion" skjekka opp priser på dei. og dei var dyre.
    så vil bygge noe som ligner som ikkje blir så dyrt. men havner fort på 6 7 tusen. bare i elementer.. mens orion forsto eg det sånn det havna på 20k totalt per kasse... og det har eg ikkje råd til.. men, dette er bare under vurdering annå..
    prototype mal..

Noe ris så langt?
    Artige prosjekter. Orion er alt annet enn lett å klone. Dersom du har tro på Linkwitz, hva med et par Pluto istedet? Burde komme på 5-6000 inkl. de innebygde forsterkerne.

Forresten kom jeg over en Orion byggetråd nylig, som er noe av det mer imponerende av DIY jeg har sett: Orion active concept will be born soon!!!
    Man får jo lyst på en CNC-fres av sånt...

Her er min egen Orion-byggetråd, i tilfelle det har interesse: coolbiz bygger LinkwitzLab Orion

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikkje missforstå meg, skall lage en slaks billig kina kopi. med litt små justeringer på.. likte utsene på den, så får eg sjå om noen år om eg heller bygger en ekte en..

Har sett prosjekte ditt ja.. og det var min nr1 av dei fineste eg har sett, intill du linka den i alu, hehe... den var bøs..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok foresten litt bilder her en dag, litt bedre kvalitet.. er så mye lettere og bare ta bilde med mobilen, enn og leite framm foto apparatet..

Ikkje studer flekkene inni kassa så mye, det er ikkje mitt verk.
    Fikk ikkje den så blank som eg ville ha den, men det er ikkje rart, den er rulle måla, så det ble egentlig ikkje så værst. men blir med lakk neste gang.

Hjertet.. (hadde først en ground zero subb, men dynabelen var det meir futt i, så eg bytta)

Så er det Front. Dei bygde eg for minst 10 år sia. og dei har jo fungert greit..
    Dei har en tendens og bikke ganske lett, og er trekt med høytaler stoff fra biltema, umulig og holde reint.. Kassene er bygd av ett vanlig plast rør. 28cm/11", skrå kappa 45Gr. og utskjert 22mm spon plate på topp og i bunn, som er limt fast. Er ett front system fra bil som er montert som sikkert alle ser, ikkje serlig optimalt akkoratt.

Så gode gamle tandberganne. Fått go medfart og dei 10 -15 siste åra. men fungerer ennå. er vell snart på tide og bytte dem ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bjynte på ett nytt prosjekt i dag. har fresa ut 48 rundinger. eller 8 av dem er 4kanta. Det skall bli en massiv hylle. litt vansklig og forklare hvordan den skall bli.
    Fikk ikkje gjort så mye i kveld, men håper den blir færdig til helga..
    Er 4 rundinger på kvar side..

Kjøpte meg ett fresebord på Clas olson. 599 tror eg det kosta? har ikkje fått testa det enda, skall skru det fast i ei plate så det blir meir stabilt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt 2" eksos rør på biltema, og kappa det i stykker

4X90cm
    4X20cm
    4x10cm
    8x7cm

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje så mye nytt, har vært opptatt med forskjellig den siste tiden.
    Men fikk montert ferdig fresbordet i kveld, og det ser ut til og fungere bra, apsolutt vært pengane det kosta.. har prøvefrest litt, og ble bra det.
    Kappa til ei plate, og lagde til 2 mahogney lister som eg limte/skrudde fast.
    Har flytta av og på brytern, syns den ble i veien der den sku stå orginalt, mitt på fresebordet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si det med eksosrøra var genialt!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glennooo
    Må si det med eksosrøra var genialt!
    nja, det vill eg ikkje kalle det.. er jo ikkje en ny oppfinnelse, ikea insprirert..
    blir og drage alt sammen med 4x 8mm gjenge stag. (bilde kommer)
    driver og lurer på hva fresprofil eg skall bruke til og frese runt hyllene.. blir ikkje enig med meg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn delevis færdig..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monterings bilder..
    Planen vidre er og kappe ut litt av det nederste røret, og lage til en hylle til, til en efekt forsterker.

Helhets bilde..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett før jul i 2011. så pussa eg opp litt av kjøkkene, la klikk gulv, og spikra på nye veggplater, og under anledningen så bygde eg meir arbeids plass på kjøkkene. en ny kjøkken benk, og kappa opp noen benk plater eg fikk av min svigerfar, men var ikkje nokk plater, så eg laminerte i hope en skjær fjøl av bjørk. er og en slaks tunell under benken, og den er mye brukt som garsje og gjemme plass av ungene.. (ikkje heil ferdig på bildene, er og rotete på grunn av opp pussinga) kappet av 1,5cm for mye på bjørk plata, det iriterer meg. pluss den har slått seg så eg må lage ny uansett.. noe av grunne til den har slått seg er nokk fordi eg olja den inn etter den vart montert, så den er kun oljet på ei side og ikkje på begge. og det kan vere klima forandringer, laminerte ute på snekkerverkstede i -6 -1 grader, og tok den med inn i varmen 25 - 30 gr. (fyrer hadrt med bjørk, liker det gott og varmt..)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens gjøre mål... Har bjynt på MINI orion..
    Syns disse høgtaleranne er spessielle og stilige. men alt for dyre til min lommebok og kjøpe...

Står i gjenn litt pussing på dem, fresemalen eg laga ble ikkje heilt bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var front platene nesten færdig. litt små puss i gjenn. men det gjør eg når eg skall montere. Må bestille element nå, og håpe dem passer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da her eg fått gjort litt. Ble ikkje fornøgd med finishen. Er så mye småfeil som iriterer meg. Ble ganske knotete om smått og bygge,
    planen var heller ikkje og bruke skruer og skru fast sideplatene, skulle bruke tre tapper, men dårlig planlegging og tilrettelegging, så ble det som det ble..
    og mine lakkekunskaper er heller ikkje bra, og kombinert med en dårlig lakkplass med dårlig lys så hjelper det ikkje noe på.
    men men, blir bedre neste gang... (tar lærdom av sine feil)
    Her og brukt mitt dårlige mobilkamra, da syns ikkje feila så godt.. skall ta bedre bilder når dei er ferdig montert med elementer.
    "før klarlakk"

"etter klarlakk"

Noen som ser den groveste feilen? ble meget sur når eg oppdaga hva eg hadde gjort, men var forseint og gjør noe med det... dei skall heldig vis ikkje stå i lag, så blir vansklig og sjå om man ikkje veit om det.

Noen komentar?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baffelen til høyre?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er noe galt med den til høyre ja.. den til venstre ble riktig montert sideplatene på. men glemte hode når eg monterte platene på den til høyre... oppdaga det etter eg hadde monterte den og dreiv og tørka bort overfladig lim.. så da forsent og gjør noe med det..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •