s4nd3r`s hjemme snekkra greier.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Madammen ønska seg massasje bord, så eg skjekka opp pris på det, og fann ut att det var himla dyrt. men kunne ikkje være noe problem og bygge sjøl.
    og som vanlig så ble det stort og tungt. er og elektrisk justering av opp og ned... fra 70cm til 1m, så helt perfekt..
    synn eg er dårlig på og trekke stoff. så det ble helt på trynet... men men, satser på det går seg til. stoffe er og ganske spessielt. husker ikkje hva det heter, men man kan lage motorsag bokse av det, er en slaks stålegering innveva i stoffet. og det var svin dyrt!! 1000kr metern. men fikk det billig, 500for 2m.

Nede.

Oppe.

Bryterpanel, opp og ned.

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en egen avdeling for møbler under DIY. Ser forøvrig profft ut.

Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den massage benken..

De løfte anordningene du har brukt til massage benken, har du kjøpt dem fra meg tro? Jeg solgte et par sånne for noen måneder siden.. samt noen presisjons lasere og div annet, var det du som kjøpte dem (finn.no) ??

Prosjektene dine ser meget bra ut

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okasin
    De løfte anordningene du har brukt til massage benken, har du kjøpt dem fra meg tro? Jeg solgte et par sånne for noen måneder siden.. samt noen presisjons lasere og div annet, var det du som kjøpte dem (finn.no) ??

Prosjektene dine ser meget bra ut
    hei. eg fikk alle post reolane frå det lokale postkontoret, mot att eg fjerna dem.
    så har 5 sånne underdela.. tengte dem var kjekke og ha.. løfter jo runt 200kg..
    så har nokk ikkje kjøpt dem fra deg nei..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje vert så mye bygging i det siste.. har nettop flytta.. og da oppsto ett problem, på veggen nedover på stua er ca 12m lang. og er 11 vindu der.. så dårlig plass til og henge opp noen tv.. så da ble det og bygge ett tvbord til den 50?? kg gamle tunge plasma tven...

Begynte med og sage opp 3 plater. 120cm X 57cm. tror eg det var.. (veldig simpelt verksted borde ble bygget på) :|

Så med hullsag (51mm) bårra opp masse hull..

Første prøve montering. rett og fint..

Bygget en simpel gigg til og kappe rør med, funket som bare det..

2" eksos rør fra biltema..

Helhets intrykk..

Fresa ut spor til biltema sin led list.. er 2 spor der, var litt for rask og frese ut spor før eg tengte meg om.. det ytterste sporet som skall brukes..

Så ble alt bare stress, måtte bare få montert det sammen. (fruen var lei av ikkje og ha tv)

Ble så rullemalet fort og gale, skall slipe ned i gjenn og prøve og få piano finish.... røra skall også lakkes..

Dei lange røra tven henger på, har eg sveist ett vinkeljærn under, og skrudd det fast i nederste plata... er ganske stabilt...

Noe kabelrot enda...

Så noe som ikkje har noe med lyd og bilde og gjør.
    men jentungen måtte ha ny seng. så da ble det bygget, den står klar for lakk nå.. typ rosa.. 8)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan du Sander.

Hvor holder du til..? Syns det så "Vestlandsk" ut på bildene.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det..
    Holder til på indre sunnmøre, med utsikt innover geirangerfjorden...

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy klasse på diy-prosjektene dine ihvertfall! Likte petter smartpatenten på massasjebordet. Kunne nesten satt i gang masseproduksjon av denne

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grandiosa?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker nabon.. blir vell lite med serie produksjon tror eg.. så bra ble ikkje det..

hehe.. er meget lei av grandiosa. dritt mat..

Har vert en tur til dreiebenken i dag, og dreia topper til toppen av røra.
    I mahogney.. :-D syns det ble en pen liten detalj... dem ble ikkje 100% like, orka ikkje og lage dreiemal for 2 topper. så ble dreia på augemål bare..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt meir OT..
    Ett prosjekt eg hadde i fjord sommer. syns disse ble tøffe. er vell det eg har snekkra sommen eg har fått mest skryt av.. 8)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det ufattelig mye kult

Stående applaus fra min side i alle fall :-)

Mer mer !

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvgjort er velgjort 8) Knallbra!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takker for det.. har jo litt meir off topic da....
    Da vi flytta inn, så måtte eg ha ett databord på 120cm x 120cm.. og dette var jo vansklig og finne. så da slengte eg sammen noen plater bare. ingen sjønnheit. men fungerer.. også med elektrisk justering opp og ned etter behov.. (dinosaur sjermene mine er klar for utskifting ja) og bilde er tatt før eg kjøpte strømpe og surra sammen kablene... så ser bedre ut no..

Så, fikk vi en god ide til kjellern, bygge tv/video rom.. men, dette ble plutslig tatt i bruk som barne rom. så er vell noen år til prosjektorn blir kjøpt og montert, men alt er klart for det.. er ikkje dobble gips vegger og lyd isolasjon her.. men ett veldig enkelt romm bare....

Stokken på gulmet er limt fast, fordi er rør med varmt vann i gulvet..

Utak for stikk kontakter under vindu, og utak for bak hayttaler..
    Ser såvitt utak for strømm og 50mm trekke rør for hdmi kabel oppi taket..

Hylle for forsterker og slike ting, alle trekkerøra for høyttaler og hdmi kabel er lakt i retning denne boksen..

Tv veggen, utak for stikk kontakter høyttaler forran, senter og subb..

Og så etter mange timer med banning og feilkapping av hulkile lister, så ble rommet omsider ferdigt.... tatt i bruk som barne rom som sakt..
    Gulvet er av typen skips gulv med mahogney farge..

Ble veldig fornøyd med vinduskarmene. kjøpte furu/gran? foringer og lakka med med mahogney og så klarlakk..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst og bygge ny subbkasse på stua. er veldig fornøyd med den eg har nå, men den er så utrulig stygg bare.. dårlig sammensatt, skeiv og fukt skada. mangler store biter på jørner og slikt. har tegna den opp i SketchUp, og kan gjærne sende fila om noen vil ha den.. og hjelpe meg å Ev lage en bedre versjon av den.
    platene som er brukt er 22mm spon, og subben er den dynabel subben med store røde magneter på. samme som denne vil eg tro? Hop Audio, Velkommen til vår nettbutikk : LIB-1212. 12 Subwoofer fra LIB. [LIB-1212] - kr.1.399,00

subben er kun brukt til og få veggene til og riste når vi ser film, og plage naboen vår når vi er samla en gjeng her og nyter alkohol..

viste ikkje heilt hvor eg skulle sette mål hen.
    Front plata som står ved siden av der...

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye stilig her.
    Du snakker litt om at du sliter med å få bra finish. Jeg ser at du bygger det meste av sponplater. Sponplatervervdet veldig vanskelig å få bra finish med - de er også litt lette inforhold til hva som er bra lydmessig.
    Foreslår at du forsøker å bygger den nye sub'en du skal til med i MDF, og at du spakler, pusser, grunner og pusser før du maler med for eks matt sort farge med en skikkelig rulle - så blir det nok bra greier av det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fy flate så mye kult

KUDOS

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, er ikkje noe lett og få fin finish med spon. helt klart..
    planen var og bruke kryssfiner på neste kassa, men, etter og ha brukt det på barnesenga nå, så har eg litt lyst og trekke meg fra det, da eg syns det ikkje ble noe serlig fin finish på det heller. fineren fliser seg så lett opp og mye sparkel må til. kansje bjørkfiner er bedre? var vell lauan finer eg kjøpte nå..
    så var tengt og bruke mdf på subbkassa ja. men, usikker på om dei har mdf i litt tykkelse i nærheita. har ikkje sett noe. kun i 12mm.. hadde sett for meg 19mm eller noe slikt.. usikker på hva forsjellige dimensjoner som er på markede..

noen som har en komentar på subbkassa eg har tenga opp? ser for meg portene kunne vert anneledes..

Ot,
    Men senga har fått første strøke med farge nå... må slipes helt ned i gjenn, og sparkles mer på somme plasser..
    3 år siden eg holt i en lakksprøyte sist og en kompressor som stoppa av den gikk seg varm og stå ute i vind gjor ikkje saken lettere med og prøve og få ting fint..
    men men,, lærer av sine feil...

Ble egentlig litt fornøyd med plateskøytene omtrent ikkje synes... og dette er bare første strøke.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finer er nok ganske utfordrende å arbeide med og er ikke det enkleste dersom du skal ha lakkert finish. Den har dog noen fordeler i og med at den er sterk.
    MDF finner du i de fleste tykkelser - mennhvor kommer litt an på hvor du bor.

Den sub tegninga forstod jeg ikke helt. Er det en bandpass konstruksjon du tenker å bygge?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell bandpass det heter på fint ja...
    på det øverste bilde av tegninga, har eg tegna opp en plate, som står ved siden av..
    den skall monteres i forkant av kassa, bare puttes inni og skrues fast.. så det er enkelt og komme til og montere/bytte element..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •