Hypex effektforsterker, begynt montering i kabinett. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 97 av 97
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    http://www.hypex.nl/docs/SMPS400_datasheet.pdf Side 7 og 8.. (J7 chassi grnd) Er dette eg har gått ut ifra, og dette er også det eneste eg har gjort, ingenting via signal grnd..
    Men det er vel neppe nødvendig vist eg har gjort det slik som eg har. Kan du beskrive brumsløyfer, er dette noko man merker markant vist ein har det?

Eller skulle eg gjort det slik som eg har, bare fjerne gjording via lysnettet, og bruke signal grnd?

Luckys

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du jammen rett i, man SKAL IKKE jorde. Jeg jorder aldri så jeg tenkte ikke så nøye over det

Hvis dette er et 2U chassis fra Modushop så er det plass til en UcD400 på høykant. Jeg fikk det da til jeg ....

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Luckys
    http://www.hypex.nl/docs/SMPS400_datasheet.pdf Side 7 og 8.. (J7 chassi grnd) Er dette eg har gått ut ifra, og dette er også det eneste eg har gjort, ingenting via signal grnd..
    Men det er vel neppe nødvendig vist eg har gjort det slik som eg har. Kan du beskrive brumsløyfer, er dette noko man merker markant vist ein har det?

Eller skulle eg gjort det slik som eg har, bare fjerne gjording via lysnettet, og bruke signal grnd?

Luckys
    Ref. ditt tidligere utsagn: Har gjordet chassiet via strøm kontakten.

Det er ikke det samme som å gjorde chassi via J7.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Det har du jammen rett i, man SKAL IKKE jorde. Jeg jorder aldri så jeg tenkte ikke så nøye over det

Hvis dette er et 2U chassis fra Modushop så er det plass til en UcD400 på høykant. Jeg fikk det da til jeg ....
    Ser vi missforstår hverandre litt. Dine står også på høykant. Mine står med kjøleribben montert i bunnplaten. Det er slik du har montert jeg skal endre til nå :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde litt problemer med å formulere dette på ein bra måte, stresset litt også, det gjere jo ikkje ting betre.

Har brukt J7 på smps, og samme måte på ucd modulene, så har eg gjordet chassi til lysnettet.
    Spørsmålet er vel om de mener ein skal bruke lysnettet eller vi signal ground..

Håper dette vart betre formulert, og ikkje minst mulig å forstå.

Tangen: Ser ut til å vere samme kabinett, men kjøpte ikkje fra modu da eg ikkje klarte å bestille fra nettbutikken.. Hugser ikkje kor eg bestilte fra, men vart faktisk billigere.

Utvendig mål skal vere 8cm, UCD400 har mål:82mm x 75mm (LxB)

Tangen, Hvilken strømforsyning bruker du? Ser ut til å vere en SMPS400A400 til 2 moduler, og en SMPS 180 til 2 UCD 180 moduler? Blir ikkje det litt lite da?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Luckys
    Hadde litt problemer med å formulere dette på ein bra måte, stresset litt også, det gjere jo ikkje ting betre.

Har brukt J7 på smps, og samme måte på ucd modulene, så har eg gjordet chassi til lysnettet.
    Spørsmålet er vel om de mener ein skal bruke lysnettet eller vi signal ground..

Håper dette vart betre formulert, og ikkje minst mulig å forstå.

Tangen: Ser ut til å vere samme kabinett, men kjøpte ikkje fra modu da eg ikkje klarte å bestille fra nettbutikken.. Hugser ikkje kor eg bestilte fra, men vart faktisk billigere.

Utvendig mål skal vere 8cm, UCD400 har mål:82mm x 75mm (LxB)

Tangen, Hvilken strømforsyning bruker du? Ser ut til å vere en SMPS400A400 til 2 moduler, og en SMPS 180 til 2 UCD 180 moduler? Blir ikkje det litt lite da?
    Igjen. Les side 7 nøye. Eller les siste posten min på forrige side. Du skal IKKE jorde chassie til lysnettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vist eg fjerner gjording'en til lysnettet, så er alt ok?, Eller må eg skifte ut metall spacerene også?
    Kva med gjorde kabinettet og signal grnd?

Takker får svar, og caps lock siden eg ikkje såg det første gangen..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metallspacere har ingen effekt på UcD'en, fordi det er ikke noe kontaktpunkt for jord på selve modulens skruehull.

På SMPS'en er det ett skruehull som anbefales jordet, men dette er ikke noe jordingspunkt det heller.

Som sagt flere ganger før - dra en jording mellom signaljord og chassis, f.eks mellom skjermen ved inngangskontakten og chassis.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På SMPS'en er det ett skruehull som anbefales jordet, men dette er ikke noe jordingspunkt det heller.
    Hvorfor er det slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fjernet gjording til strømnettet, men har ikkje orket å ta fram loddebolten.. Merket ikkje forskjell i de hele tatt..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Session
    Hvorfor er det slik?
    Det spørsmålet tror jeg du må rette til Hypex som har designet dette her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørsmålet tror jeg du må rette til Hypex som har designet dette her.
    Slik som eg har tolket det etter å ha lest igjennom hypex's egen dokumentasjon, så virker det jo som man kan gjorde SMPS på den måten, men ucd kun "klasse 2" dvs dobbel isolasjon, eller 6mm luft.

Men vist dere aldri har hatt problem uten gjording så er vel dette ikkje nødvendig, ser jo mangen recivere som kun har ugjordet kabler til lysnett også, ivertfall billige. Dyrere utstyr vet eg ikkje kva har, da eg kun har eigd ein billig før eg så hypex modulene.

Men som tangen skrev tidligere, gjorde chassis til signal ground.. blir jo litt vanskelig med dette kabinettet da det er farget? Vil ikkje det hindre att TD: vist man gjorder bunn platen, så vil man ikkje ha gjordet de andre platene (side. top og front)?

Eller er det ikkje slik att den "fargingen" som er gjort hindrer dette? Kanskje eit dumt spørsmål.. skulle hatt eit litt avansert voltmeter å sjekker sjølv.

Luckys.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har samme problem som meg.. Dette med trigger! Jeg har bestilt en slik som dette fra ebay, og en 3,5mm jack hun kontakt som 12v skal kobles på.
    eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices

Eneste minuset er vell at man trenger en tretrinns knapp for å velge om forsterkeren skal stå i trigger modus, eller slå seg på manuelt med kappen. Kanskje litt dårlig forklart men tror du skjønner hva jeg mener!

Kanppen har da ON/OFF/TRIGGER
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med trigger virker ikkje så utbredt innen diy, har jo søkt mange timer etter dette, men finner jo bare folk som tror det har kommer frem til noko som funker, men idè'n blir jo slaktet etter 2-3 poster..

Så er glad du postet! Er litt usikker på denne knappen/ bryteren.
    Trenger man den i det hele tatt vist man alltid har 12v trigger å koble til?
    Har du en link til ein slik knapp / bryter, er jo litt surt å vente flere uker for å finne ut en har bestilt feil produkt. Skal lete litt mer, så får se om eg finner en slik.

Takker!
    Luckys

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill være nødvendig med en tre trinns bryter eller to separate. Slik at vist man ikke har 12v tilgjengelig får man fortsatt på forsterkeren.. Er bare å søke på google eller ebay på "on off on switch" Finner man mest sannsynelig på biltema, chlas eller jula også. Men vill ikke være noe problem å gå for to sepparate brytere heller.
    Jeg har nå bestlt 2 slike 12v rele, og skal få testet dette, kan komme med tilbakemeldning når jeg har fått gjort det

EDIT: Er litt lesing på nettet viser det seg at dette ikke trenger å være så vanskelig alikevell! Denne softstarteren fra ConnexElectronic har 12v trigger! Connexelectronic
    Står dårligt forklart på siden, men les her, under overskrifta "softstart" Da skjønner du hvordan den funker! fiftea 3

Her har du to forskjellige muligheter!! Problem solved
    Sonos Faber Venere 3.0 - Sonos Faber Cremona senter - Onkyo Tx-nr809 - Emotiva XPA-2 - Holton NXV-300r2(under produksjon)
    DIY Prosjekter:
    LJM L25D stereo forsterker med tube bufferer.
    Holton NXV-300R2
    Wolfson 8740 DAC

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En trigger er jo ikke så vanskelig og lage selv da.... En hel softstart er jo unødvendig, får det er vel innebygd i SMPS`ene til Hypex? Eneste minuset er at du må ha en 12v supply (eller 24v.. whatever rele du bruker..) Miksa sammen ett par kjappe eksempel, trenger ikke mere en 2 komponenter hvis du lager den enkleste..
    R3 skal være 2k og ikke 12k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12v får man jo fra forforsterker, så da trenger man bare ein 3.5mm mono kontakt i effekt forsterker.
    Det eg hadde håpet var å kun bruke en slik kabel, og kontakt. Eller 2.5mm vist forforsterker bruker det etc.
    En slik bryter må eg tenke litt på, tror eg nå er med på kva du snakker om, men man trenger vel kun enkelt rele, og ikkje eit dobbelt slik som vart innledet med? Da eg vil att begge effekt trinna skal starte samtidig? Mulig det kun er mine kunnskaper om elektro som er litt for lave..
    Skal sette meg ned å lage en skisse å se om alt stemmer før eg bestiller noko, men hadde vert jævli kjekt å få en fungerende trigger. Akuratt nå har eg fint lite tid, mykje som skjer, så blir nok ikkje med det første, kommer tilbake når eg har kommet fram til noko, så kan nokon se over får sikkerhets skuld. Takker igjen.

Luckys

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •