Hypex effektforsterker, begynt montering i kabinett. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 97
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ser ut som at det blir et par ucd 400 moduler til mine ikon 7 da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikkje du kommer til å angre, mm audio har eit par monoblokker av ucd serien, ucd400 koster rundt 6000 (per monoblock, slik er har oppfattet det) dette er hos europe audio, så en sparer en del på å bygge selv, sjølv om man "mister" trigger muligheten..
    Hypex sa de hadde det på deres ferdige effektforsterkere, men har enda ikkje sett på de, synest det er kjipt å ikkje ha trigger mulighet.

Har brukt mangen timer på å google å lese på trigger muligheter til hypex smps + ucd, men virker som få eller ingen har klart å lage noko som fungerer.

Men vist noen av dere på forumet vet om noko så send en pm eller post her
    Er det noen som har erfaring med dynabel 2.5s? Ser de er testet hos lyd og bilde, de sa att ein trenger gode forsterkere, sjølv ikkje hegel h200 kunne gjengi de fulle potensialet, men hjemmekino har jo skrytt de opp i skyene, da komplett (2.5s, 2s og 2c. (5.0))

Luckys

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er takhøyde for forslaget mitt, kommer jo tross alt fra biltema, men skit au: Grenkontakt master-slave - Biltema

Kunne noe slikt løst problemet ditt? Sett at du kobler pre'n på den som master.
    Du får ev. spraye den sort og Skrive 'MONSTER' på den, så låter den sikkert mye bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, hadde jo selfølgelig fungert det der! Men blir ikkje så høy kvalitets faktor på den stakkers effektforsterkeren min.

men får min del passer ikkje det, da eg bruker en dac / hodetelefon forsterker som forforsterker, så kvar gang eg bruker hodetelefonene kommer effektforsterkeren på, sparer jo ikkje mye strøm da. Men samtidig hadde jo trigger mest sansynlig hatt det samme problemet. Men når eg går til forforsterker eller prosessor så hadde det nok fungert bra.
    Takk for tipset!

Luckys

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte ikke nye ncore isteden?

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Luckys
    Tror nok ikkje du kommer til å angre, mm audio har eit par monoblokker av ucd serien, ucd400 koster rundt 6000 (per monoblock, slik er har oppfattet det) dette er hos europe audio, så en sparer en del på å bygge selv, sjølv om man "mister" trigger muligheten..
    Hypex sa de hadde det på deres ferdige effektforsterkere, men har enda ikkje sett på de, synest det er kjipt å ikkje ha trigger mulighet.

Har brukt mangen timer på å google å lese på trigger muligheter til hypex smps + ucd, men virker som få eller ingen har klart å lage noko som fungerer.

Men vist noen av dere på forumet vet om noko så send en pm eller post her
    Er det noen som har erfaring med dynabel 2.5s? Ser de er testet hos lyd og bilde, de sa att ein trenger gode forsterkere, sjølv ikkje hegel h200 kunne gjengi de fulle potensialet, men hjemmekino har jo skrytt de opp i skyene, da komplett (2.5s, 2s og 2c. (5.0))

Luckys
    Har riktig nok bare hørt 2.5s i lytterommet til Dynabel, men der synes jeg det
    spilte fint og stort, bassen imponerte også. Med hypex effekt trinnet som du har vil det sikkert bli veldig bra! den har helt enormt god kontroll på basselementene (spesielt med SMPS).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Vet ikke om det er takhøyde for forslaget mitt, kommer jo tross alt fra biltema, men skit au: Grenkontakt master-slave - Biltema

Kunne noe slikt løst problemet ditt? Sett at du kobler pre'n på den som master.
    Du får ev. spraye den sort og Skrive 'MONSTER' på den, så låter den sikkert mye bedre
    vet ikke om jeg ville brukt noe sånt. slave utgangene tåler begrenset strøm mengde. her er det kun master som kan trekke mye strøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok eit par 2.5s etter kvart. Må vere mulig å lage ein trigger funksjon til slike diy effektforsterkere, virker jo så det er mangen som har laget selv, eg er vel ikkje den eneste som savner dette?

Her er ivertfall hypex's ferdige monoblokk LINK Ser jo bra ut, og denne har 12v trigger..
    Edit; Fixet link.

Etter litt leting etter info om 12v trigger, så har eg funnet ut att de fleste bruker mono 3.5mm jack eller 2.5mm.
    Har sett en del som bruker en on/off knapp på effekttrinnene sine (diy eff) dette er jo bare en slags styre strøm? Så hadde det ikkje vert mulig å skaffe ein 3.5mm kontakt, og eit relee som passer til oppgaven?
    Har lite erfaringer innen elektro så kommer nok merkelig uttrykk ol. Beklager får det.

Edit2: kva med eit 12v/230v relè, altså dette får 12v fra trigger utgang, og effektforsterkeren blir skrudd på som om man ikkje har bryter og gir den strøm? (eller er det ikkje slik 12v trigger fungerer, kun eit 12v signal ved start?)

Luckys

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok eit par 2.5s etter kvart. Må vere mulig å lage ein trigger funksjon til slike diy effektforsterkere, virker jo så det er mangen som har laget selv, eg er vel ikkje den eneste som savner dette?

Her er ivertfall hypex's ferdige monoblokk LINK Ser jo bra ut, og denne har 12v trigger..
    Edit; Fixet link.

Etter litt leting etter info om 12v trigger, så har eg funnet ut att de fleste bruker mono 3.5mm jack eller 2.5mm.
    Har sett en del som bruker en on/off knapp på effekttrinnene sine (diy eff) dette er jo bare en slags styre strøm? Så hadde det ikkje vert mulig å skaffe ein 3.5mm kontakt, og eit relee som passer til oppgaven?
    Har lite erfaringer innen elektro så kommer nok merkelig uttrykk ol. Beklager får det.

Edit2: kva med eit 12v/230v relè, altså dette får 12v fra trigger utgang, og effektforsterkeren blir skrudd på som om man ikkje har bryter og gir den strøm? (eller er det ikkje slik 12v trigger fungerer, kun eit 12v signal ved start?)

Luckys
    Jeg vil tro det skulle gå veldig fint med et slik rele, f.eks. denne (tåler 20A 250VAC)
    12V triggeren din må kunne lever 120mA DC:

Digi-Key - 255-2933-ND (Manufacturer - HG2-DC12V-F)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Luckys
    Kjøpte et byggesett med 2,5s med kabinett i lønn som jeg fikk gjort ferdig for et par månder siden, mest pga nyskjærrighet

Har nå testet og lyttet noen månder og jeg kan ikke annet enn å anbefale desse på det varmeste. Kabinett bygge kvalitet og delefilter er på høyde med Exakt og de sier jo litt for de som kjenner til desse.
    Nå skal det sies at jeg har anonsert desse for 10 000 men jeg blir ikke lei meg visst jeg ikke får solgt

Jeg har testet desse med Parasound A21, Diy Naksa 70 og DIY monoblokker HpanxV500 fra "Aussyamp".

Med Naksa 70 (70W i 8ohm) får jeg fram det beste i desse høytalerene når det gjelder detaljer og lydkvalitet, fin stram og fin bass. Skal jeg spille med voldsom dynamikk da er det monoblokkene og A21 som beste valget og i den rekkefølgen.

De står i min stue på +- 40m2 og med monoblokkene har jeg mere enn nok trykk og dynamikk! Ble overasket faktisk, men 300W i 8 Ohm er litt overkill på desse.

Med Hegel 200 har du nok krefter til det meste vil jeg tro..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var kabinettet kommet i hus, har laget hull til alle kontakter ol. Problemet sto mer på korleis eg skulle feste smps og ucd modulene, da bunnplaten kun er 1 mm tjukk..
    Har tenkt på litt alternativer, å har valgt det som blir lettest, men samtidig vil fungere greit.
    Bilder vil komme etter kvart.

Luckys

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det aller meste gjort for denne gang, er ikkje heilt ferdig, men dette er det eg har rukket å gjere.

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1331637688

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1331637707

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1331637722

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1331637736

Er alt for mye kabel rot, men hadde ikkje tid til å fikse dette, blir gjort når eg har tid.

Synest også ucd modulene blir for varme, samenliknet med de platene på 2mm eg brukte tidligere, så er dette får varmt. Håper att litt kjølepasta vil ordne dette da eg tror problemet er så enkelt som att modulen's kjøle-"ribbe" ikkje er heilt inntil kabinett siden.
    Etter å ha spilt i ca 1t så var det ubehagelig varmt å holde på de blå kjøle-"ribbene" på ucd'n.

Kva tror dere?

Luckys.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er nødt til å skru UcD modulen godt fast i kjøleribba for å få god nok kontakt. Kjølepasta vil ikke hjelpe noe her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Du er nødt til å skru UcD modulen godt fast i kjøleribba for å få god nok kontakt. Kjølepasta vil ikke hjelpe noe her.
    Da eg monterte ucd kortene så vart de klemt mot kabinettet får å få mest mulig kontakt, er snakk om veldig liten avstand. så er snakk om lite kjølepasta..
    uansett er ikkje metallet 100% uansett så da blir det små luftlommer. Blir ivertfall ikkje verre.

Eller MÅ eg gjere det slik du sier?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du SKAL og MÅ skru UcD modulen fast i kjøleribba. Egentlig kan du droppe å skru fast modulen i bunnplata, og bare feste den i kjøleribba. Det er hva jeg gjør med UcD modulene.

Kjølepasta hjelper ingen ting hvis det er litt avstand.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avstanden er kanskje .2mm på det aller meste, problemet er jo att en må skru fra utsiden, og kabinettet er ikkje rettvegget. er noen "kjøleribber" på det.

Kva med gjording da, får jo ikkje det når en skrur den fast i kabinettet på den måten..

Prøver først med kjølepasta, skal jo slå seg av ved får høy temp, og eg brant meg jo ikkje akuratt når eg tok på den blå kjøleribba til modulen, så var jo noen C* å gå på
    Vist ikkje får eg skru de fast slik som du sier, da også med litt kjølepasta..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du må skru fra utsiden. Det går an, men kan være litt trøblete.

Kjølepasta kan du bare hoppe over, det har ingen betydning.

Hva mener du med jording? Evt jording av chassiet skal skje via signalkabelen i såfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjordet chassiet via strøm kontakten.. Da alle komponentene er gjordet via spacer til kabinettet. var ivertfall det som stod på databladene. Er jo samme som brukes i pc, så dette burde da vere greit.

Skal se kva eg får til med å skru, skal vere jævli heldig vist eg får dette til.. =/
    Tenkte ikkje så mykje på det da eg kjøpte kabinett merker eg.
    Eg prøver først med kjølepasta så får eg måle temp.. Vist dette ikkje gir ok temp så får eg gjere som du sier.
    Takker for info! Desverre ikkje så lett på kabinettet eg har kjøpt..

Luckys

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På UcD modulene er det ikke jording via monteringshullene på kortet. De skal heller ikke jordes.... Det er heller ikke jording på SMPS'en, selv om det ser slik ut. Hvor står det noe om dette i databladene ? Jeg kunne ikke finne noe....

Jeg vil anbefale å ikke koble lysnett-jord til chassiet heller, det bare skaper problemer med brumsløyfer og støy. Det eneste sted man bør jorde er signal-jord til chassi.

Jeg har brukt samme chassi til UcD400 moduler. Å montere de på høykant er det enkleste.

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    På UcD modulene er det ikke jording via monteringshullene på kortet. De skal heller ikke jordes.... Det er heller ikke jording på SMPS'en, selv om det ser slik ut. Hvor står det noe om dette i databladene ? Jeg kunne ikke finne noe....

Jeg vil anbefale å ikke koble lysnett-jord til chassiet heller, det bare skaper problemer med brumsløyfer og støy. Det eneste sted man bør jorde er signal-jord til chassi.

Jeg har brukt samme chassi til UcD400 moduler. Å montere de på høykant er det enkleste.
    Det står vel tvert om at en ikke skal jorde mains i det hele tatt. Altså Class 2 isolering må tas hensyn til. (Ref: Side 7: NOTE: As per Class 2 ground is NC and so unavailable for safety ground. You must follow Class 2 safety standards in implementing the SMPS400.

Hvordan har du klart å montere UcD400 moduler på høykant i det kabinettet? Jeg har per i dag denne løsningen, men modulene stikker godt over kanten. Jeg skal til å bygge om hele sulamitten nå snart.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •