DIY effekt forsterker tips? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 102 av 102
    Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker. Du har jo A-klasse, men har du noen formening om hva som vil kunne gi best lydkvalitet rent generellt sett av A/B og D-klasse. Tenker da på denne Naim Classic 140 kloningen her, kontra L25D som frister med høyt antall watt, men som det har vært litt oppstartsproblemer med i den andre tråden. Prismessig vil de koste det samme, iallefall for to moduler. Så er jo det da 250 D-klassewatt kontra 70 A/B watt, i kopiert Naim-stil.

Hvis de 70 wattene blir litt lite i den Naim-klonen. Kan jeg jo evt. bi-ampe blokkene og bestille dobbelt opp, eller lage to-kanalere, men med større transformator, og bruke to moduler mot hver høyttaler. Da bruke en PSU per to moduler. I dette tilfellet bruke en stor (kanskje 1000 watt) transformator kontra to små (500 watt) i monoblokker. I uansett fall ønsker jeg å bruke denne 6x10.000uF PSU-en nevnt i den andre tråden, og slippe unna mesteparten av loddingen selv. Eneste jeg stusser litt på er jo det at den opprinnelige Naim NAP Classic 140 egentlig var på 45 watt

Ser Naim bruker 430VA transformator i tilsvarende modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har formening om følgende oppsett:
    2x L15D bridget til 500W 8R mono +-50V
    2x SMPS800R eller 2x A1000SMPS

Hva tror folk om dette?
    Tenkte evt i fremtiden å bygge en effekt forsterker som burde ha meget med kraft og siden L25D som jeg har bydge sammen to stk av virker veldig bra, men jeg ville hatt en effekt med 500-1000W i 8R pr kanal så det er mulig å drive det alle meste av HT.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •