DIY 2.1 løsning til kontoret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY 2.1 løsning til kontoret

Jeg har hatt AL-1000 og NAD218 stående på kontoret, når man er på tur til å bikke 30 år gammel er det vel på tide å finne seg noe mindre og mer rafinert :-D
    (Inntil man blir 40 og midtlivskrisen, da er det vel bare å jazze opp igjen)

Det jeg kunne tenkt meg var å bygge en 2.1 løsning, to to-veis monitorer og en 8" (?) sub. Jeg har et raust verksted med en hjemmebygget cnc maskin i kjelleren så det er ikke verktøy det skal skorte på.
    Jeg er dog lite bevandret i DIY verdenen når det kommer til lyd så her trenger jeg hjelp.

Tenker at et komplett sett med elementer og delefilter er greit å begynne med. Suben må være aktiv. Prisklasse? Hadde jeg holdt meg i 4000 kr området hadde jeg vært fornøyd.

Hvis det også er mulig kunne jeg tenkt meg å drive dette med en t-amp.
    Kvalitetskrav er ikke skyhøye da jeg ikke tilbringer mange timer med lytting på kontoret, men mest "bang for the buck" selvfølgelig (som alltid).

Og ja, kunne sikkert fått kjøpt noe bra i denne prisklassen, men gleden av å lage noe selv skal ikke undervurderes

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Jeg har hatt AL-1000 og NAD218 stående på kontoret, når man er på tur til å bikke 30 år gammel er det vel på tide å finne seg noe mindre og mer rafinert :-D
    (Inntil man blir 40 og midtlivskrisen, da er det vel bare å jazze opp igjen)

Det jeg kunne tenkt meg var å bygge en 2.1 løsning, to to-veis monitorer og en 8" (?) sub. Jeg har et raust verksted med en hjemmebygget cnc maskin i kjelleren så det er ikke verktøy det skal skorte på.
    Jeg er dog lite bevandret i DIY verdenen når det kommer til lyd så her trenger jeg hjelp.

Tenker at et komplett sett med elementer og delefilter er greit å begynne med. Suben må være aktiv. Prisklasse? Hadde jeg holdt meg i 4000 kr området hadde jeg vært fornøyd.

Hvis det også er mulig kunne jeg tenkt meg å drive dette med en t-amp.
    Kvalitetskrav er ikke skyhøye da jeg ikke tilbringer mange timer med lytting på kontoret, men mest "bang for the buck" selvfølgelig (som alltid).

Og ja, kunne sikkert fått kjøpt noe bra i denne prisklassen, men gleden av å lage noe selv skal ikke undervurderes

Hei! Hva med en slik fra dynabel? 2900. Et par fulltoner til fronter og en liten sub drevet av denne her bør bli gode greier. TB 4" er bra og billig

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyburg needle og f.eks en slik:
    Audio Psychosis • View topic - Cheap and Different Sub
    Kassa passer fint til Tang Band W6-1139 som koster 529,- på dynabel.
    Tang Band W3-871 til cyburg needle koster 198,- per stk på dynabel...

da har du rundt 3k igjen til forsterkeri (med mindre material kostnad også inngår i budsjettet på 4k)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den saken der så jo veldig fin ut. Kan jo stappe den i suben så trenger jeg ikke tenke på ampen.

TB 4 = Tangband?

Pusler litt med en konsepttegning nå, legger opp senere i dag. Blir mye fokus på design, mest for egen utfordring.

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Den saken der så jo veldig fin ut. Kan jo stappe den i suben så trenger jeg ikke tenke på ampen.

TB 4 = Tangband?

Pusler litt med en konsepttegning nå, legger opp senere i dag. Blir mye fokus på design, mest for egen utfordring.
    Akkurat. Du får den også med spdif. TB 4 er tang band 4" ja, de har litt forskjellig på dynabel. God kvalitet på dem samt gode priser. Kombinert med en sub er det gode greier.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å være obs på for alle DIY-ere.

Sitat Opprinnelig postet av dynabel
    Fom. 1. februar 2012 vil prisene på våre høyttalerelementer med neodymium magneter øke med 30-40% grunnet en voldsom prisøkning på neodymium magneter.
    Gjelder endel av fulltonene til TB blandt annet.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •