Oppgradering delefilter i rimelige høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Oppgradering delefilter i rimelige høytalere

Spørsmået er, er det hørbar lydmessig gevinst å skifte ut seriekondensatorene til diskant/mellomtone i rimelige høytalere?

Har et par Dynavoice F-6 EX som er sykt billige, 1490,- tanken min er at pengene er nok spart i alle deler av høytaleren, også i delefiteret. Jeg har ikke sett på deefiteret, men jeg regner må å finne glattfoliekondensatorer, disse kan jo ett byttes ut i noen bedre uten at d bir voldsomt dyrt. MEN tror dere det kan d høres?

Ellers av utstyr er Iphone, spotify, Airport express, gigawork dac og music angel rør. Noen gang pc med Airfoil og flac

Dette er høytalerne som blir stående i stuen og oppgraderinger som kan gjøres er interne pga fruen

Mvh

Per

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde det selv med mine F6, byttet først kondensatorene med Jantzen, merkbart bedre diskant og mellomtone. Beste løftet var bytte diskanter til Seas 22 Taf, nå er alt byttet med Seas CA 18Rly bassere og modifisert ny frontbaffel og skikklige spoler i delefilter. Tillegg først la jeg bitumen plater innvendig, filt og dempeull etter lest mye på Troels Gravesen sine sider om demping. Innvendige avstivere vart og gjort så kassene er bra dempet nå.
    Billige deler kan du handle her : Europe Audio - Home page

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva verdien på spolene i min høytaler er?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De største kompromissene i høyttalere i denne klassen ligger nok i høyttalerelementene. Jeg kjøpte en gang et par F6 til bare 720 kr (nye), men synes vel de var knapt verdt prisen. Dette førte så til et oppgraderingsprosjekt til 4-5 ganger prisen på høyttalerne i utgangspunktet... uten at det ble helt bra det heller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •