DIY Table Subwoofer prosjekt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY Table Subwoofer prosjekt.

Har funnet ut at det er på tide med et aldri så lite byggeprosjekt. Subèn skal brukes mest til film ca 60/40, har egentlig ok med plass, men kan ikke plassere den i front, men på sidene eller bak har jeg plass.
    Forsterkeren er bestillt:O Audio - 300W BASH Subwoofer Amplifier
    Ser for meg bassrefleks kasse med ett 10" element, eller kan jeg bruke 12" element? Down firing eller front firing ? Noen som har noen gode tips?

Edit: Etter en god porsjon fintenking har jeg kommet frem til at jeg går for 10" element. Og siden prosjektet må være wf går jeg for å bygge en "down firing table sub" da blir det forhåpentligvis til slutt et fint bord som passer ved siden av sofaen. Bygges i 25mm mdf og lakkeres.

Edit: 10/01/12 O Audio - 300W BASH Subwoofer Amplifier 203$ 1195kr+Mva403kr totalt 1598,-kr
    Peerless XXLS10" bestilt hos dynabel.no 1678,-kr+rør

Råd, forslag og innspill blir satt stor pris på.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peerless sine XXLS-elementer er vanskelige å slå. Prisen er god, ukompliserte å jobbe med og forskjellige versjoner brukes i ferdigsubber opp til 20-25 000,-.

Man kunne kjørt simuleringer og brainstormet, men det finnes såpass mange tidligere prosjekter med disse elementene at det ikke er noen vits å finne opp kruttet ENDA en gang Google "P830951" og "P835016" og se om ikke du finner noe passende.

Wavecors SW263WA03 ser også spennende ut, men er ukjent for meg. Skulle riktignok ikke forundre meg om den er en god Peerless-utfordrer...

EDIT: JBL W10GTi bør også være en seriøs kandidat, men krever sannsynligvis litt mer forsterkeri? Kanskje noen kunne simulert dem opp mot hverandre?

Newcomer okasin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Skien
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bord sub :) I like..

Hey, dette med subwoofere er alltid gøy.. har laget selv en del subwoofere opp mellom tidene.. Har også laget en sub type "table sub"..

Typen kalles The wicked one" og er svært populær i usa o.l. se her: DECWARE's Wicked-One Horn Subwoofer En horn høyttaler som er utmerket til filmrom og musikk..

De har tilogmed eget forum: Forums - Wicked One Support Forum

Her er noen bilder fra mitt utgave med Peerless 12" XXXL

Gammle bilder, ca 4 år.. men sub`n har stått ubrukt nå i 2 år pga SVS sub.. Men når det gjelder dynamikk så er det ikke mange som kan måle seg med "the wicked one".. Den går ikke så dypt som SVS.. men du verden for en dynamikk

Min er forøvrig til salgs.. den står i grunn bare å samler støv..

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterker bruker/brukte du til den WO?
    Den så veldig spennende ut

Kjell

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nice

Sitat Opprinnelig postet av okasin
    Hey, dette med subwoofere er alltid gøy.. har laget selv en del subwoofere opp mellom tidene.. Har også laget en sub type "table sub"..

Typen kalles The wicked one" og er svært populær i usa o.l. se her: DECWARE's Wicked-One Horn Subwoofer En horn høyttaler som er utmerket til filmrom og musikk..

De har tilogmed eget forum: Forums - Wicked One Support Forum

Her er noen bilder fra mitt utgave med Peerless 12" XXXL

Gammle bilder, ca 4 år.. men sub`n har stått ubrukt nå i 2 år pga SVS sub.. Men når det gjelder dynamikk så er det ikke mange som kan måle seg med "the wicked one".. Den går ikke så dypt som SVS.. men du verden for en dynamikk

Min er forøvrig til salgs.. den står i grunn bare å samler støv..

hadde du bodd litt nærmere skulle jeg kommet å kikket på den

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av epifant
    Peerless sine XXLS-elementer er vanskelige å slå. Prisen er god, ukompliserte å jobbe med og forskjellige versjoner brukes i ferdigsubber opp til 20-25 000,-.

Man kunne kjørt simuleringer og brainstormet, men det finnes såpass mange tidligere prosjekter med disse elementene at det ikke er noen vits å finne opp kruttet ENDA en gang Google "P830951" og "P835016" og se om ikke du finner noe passende.

Wavecors SW263WA03 ser også spennende ut, men er ukjent for meg. Skulle riktignok ikke forundre meg om den er en god Peerless-utfordrer...

EDIT: JBL W10GTi bør også være en seriøs kandidat, men krever sannsynligvis litt mer forsterkeri? Kanskje noen kunne simulert dem opp mot hverandre?
    Takk for gode råd, er det noen her som har erfaring med:Wavecors SW263WA03
    Det kan se ut som den trenger mindre volum enn Peerless for å få dyp bass. Siden det skal bli et sidebord til sofa blir det litt volum uansett ca 100liter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •