XTZ 99.26 Modifikasjon. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Orso, jeg vet at du har ditt syn om denne saken, og jeg er tildels enig og tildels uenig.

Man kan ikke EQ frem en flat kurve og forvente at man har løst rommets problemer. Men man kan EQ'e totalresultat og få bedre lyd. Det er min erfaring og det finnes det også en del forskning på.

Du sier "korrigerr du høyttaleren eller rommet?" Disse to komponentene henger så tett sammen at det er vanskelig å skille. Jeg kan være enig at det ikke er vits å EQ høyttaleren på 65000 punkter slik Audiolense gjør for å oppnå +/-0,5 db i et punkt i rommet.

F.eks med DEQX er det veldig få som faktisk måler høyttaleren ekkofritt eller utendørs først og så setter den i rommet. De fleste leker med en kombo av nærfelt og måling i lytteposisjon.

Det som er genialt med hornhøyttalerne mine er at spredningen er så uniform oppover. Jeg kjører dem krysset foran meg, så når jeg EQ'er på denne aksen får jeg så og si samme resultat i alle tre setene fra mellomtonen og opp. Det får man ikke med vanlige høyttalere.

I dag har jeg lekt med Hypex på hronhøyttalerne, XTZ går litt i glemmeboka for å si det slik.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    +1. Mindre (men ikke færre altså...) bilder, please...
    Sorry, skal heretter rezise bildene. Tenker ikke på at ikke alle sitter på skjermer med full HD.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, fort gjort. Du er tilgitt. Et såpass spennende prosjekt må følges