4stk 18" subwoofere med PD.186. Sub 3-4 bygges. - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 405
    Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var det stackene med dalisubene du hørte?
    6stk svs trøkker sikkert...

Jeg vet ikke hvordan rommet ditt ser ut, men med variert vinkling på subene vil du sikkert få en jevnere spredning og mindre fare for utfasing i rommet. Kan ikke se for meg at dette kan gå galt.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Kan ikke se for meg at dette kan gå galt.
    Famous last words.

Var Dali ja. Usikker på om det var 6 eller 8stk.... Noen i Ålesund som kan huske hva det var..?

Rommet slik det står nå, er ikke så mye å ta hensyn til iom at det blir utvidet til våren/sommeren. Rommet som da står ferdig er ikke ideelt, iom at det er ca 5x5,2m.

Var dette med jevnere frekvensrespons Linkwitz skrev om også. Verste er at jeg finner det ikke igjen. Nesten så jeg lurer på om jeg har drømt det.

Nå er mic-stativ på plass, og utpakking og oppkobling står for døren.

Edit: TA2400 bråker noe inni H, så det er nok mulig den påvirker målingen littegrann.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5x5.2 er ikke krise vel? Et L-formet rom er mer problematisk vil jeg tro. Refleksjoner er noe man ønsker å unngå, det kan vi vel være enige om. Men dersom den ene høyttaleren står inntil sidevegg, men den andre står utenifra vil du ha mer refleksjoner fra den som står nær veggen. Negativ effekt, selvsagt, men det vil allikevel være en forskjell på hvordan de to oppfattes, spesielt i de høyere toner. For å få et godt lydbilde er man nesten avhengig at begge høyttalerene jobber ut fra samme premisser? Justerer man for eksempel balanse slik at den som ikke gir så mye refleksjoner spiller like høyt som den andre på stemmer slik at du får et godt sentrert vokalmønster, vil den med refleksjoner få høyere respons i bassen. Gir dette mening? :P

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gjør det.

Merker allerede etter 10min at dette kommer til å bli en langt og bann-full vei... Får ikke installert driver og har ikke de nødvendige kabler/koblinger.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver til lydkortet?
    Hehe, jeg hater når slike ting ikke fungerer. Når elektronikken slås seg vrang. Når REW ikke fant RS for målinger for eksempel, gud hjelpe meg. Tror jeg overgikk de 124db eller hva det er RS kan måle opp til.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp. Får beskjed om at jeg ikke har admin rettigheter til å installere drivere. Win7 dette. Men vi har jo bare en bruker.. Data kan jeg heller ikke, så detta blir gøy!

Edit: de to første problemene ser ut til å være løst. Driver er installert og kabelovergang funnet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å demre for meg hvorfor jeg solgte unna alt for 2 år siden..

-Helt umulig å kalibrere lydkortet. Uansett hvor "fin" jeg er på innstillingen, så får jeg enten fullt nivå, eller ikke noe. Skal ligge innenfor 6db på inn/ut-gang.

-Får ikke lyd ut fra pc/lydkort til anlegget. Ser ut som om mic-en registrerer lyd i det minste.

-Hvorfor kan ikke ting bare funke...?

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om det er noe trøst er vi i samme synkende båt akkurat nå :-D :-D sliter med akkurat det samme med mic og driver

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se hva jeg fant! Møbelflytter. Klæsje et par slike under høyttalerene!

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Teddy.....
    Kommet langt på det andre kabinetettet?, ville nok vurdert en litt mer fleksibel/prototyp konstruksjon på kabinett nr.to. Mer skruer og akryl som muligjør endringer i port og i verstefall kabinettvolum. Bygget denne i gulvspon, billig og tettpå like bra som Mdf. Flikket og spikket på denne med målinger/Ørene/kropp, til man har en konstruksjon som man muligens kan bli fornøyd med. Forstår forøverig ikke helt hva slags bass du er ute etter. Mer vibrasjoner i gulv/hus 25Hz og ned/ eller mer bass vi kan høre 25Hz og opp? For 25Hz og ned er nok ikke Pa veien og gå, tettpå uansett hvilket element du velger. Skal du ha noe som kan henge med Miles ned i dypet... ;-) snakker vi dollar/mange KW, og long throw.

Et lite eksempel: åtte LMS 5400Ultra, dyttet av fire Lab Gruppen FP14000 cloner a: 2x4400w.4ohm, Totalt: 35,2KW !!! :shock:

Home Theater

Legger med noen simmer med høyere tuning/fb, samme brutto volum ca.180L.
    Gul = nå, Grønn = 26hz, Blå = 32hz.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstod ikke helt innlegget ditt der Stealt. Etter litt nøling i starten (der subben også var uheldig plassert) har jeg vel gitt uttrykk for at jeg er fornøyd..? Eneste jeg har sagt er at jeg nok trenger flere for at de skal holde følge med Miles db messig, og for jevnere respons.

LMS Ultra var vurdert, men jeg tror ikke det er veien for meg. Kjenner ræva/sofaen vibrere av en sub med pd.186, så vi er nok på rett vei.

Bygger subbene til svogeren til helgen.

Edit: det er klart at en friluftsmåling hadde vært kjekk å ha. Men så var det meg og REW da.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager den nye overskriften. Jeg vet at det er jeg som er problemet, og ikke REW.

Jeg har visst fått kalibrert lydkortet, men under "Check Levels" er det bare problemer. Jeg har ikke mer å skru på på lydkortet for å nå -18db. Ikke i nærheten en gang. Hva gjør jeg galt? Er det en innstilling i Win7 jeg ikke har fått riktig?

4,5 timer gått, og ikke en måling...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Beklager den nye overskriften. Jeg vet at det er jeg som er problemet, og ikke REW.

Jeg har visst fått kalibrert lydkortet, men under "Check Levels" er det bare problemer. Jeg har ikke mer å skru på på lydkortet for å nå -18db. Ikke i nærheten en gang. Hva gjør jeg galt? Er det en innstilling i Win7 jeg ikke har fått riktig?

4,5 timer gått, og ikke en måling...
    Jeg bruker å lage en loopback kabel mellom den ene kanalen fra Line-Out som går til den ene ledige kanalen i Line-In.
    Dette må settes opp i instillingene til REW
    Dermed slipper man å kjøre kalibrering på lydkortet da dette blir kompansert på "on-the-fly".

Angående "Check Levels" så bør du ta en titt på "Avspillingsenheter" og "Innspillingsenheter".
    (Dette finner du ved å høyreklikke på Lydikonet nede til høyre)
    Der kan du stille nivå ut og nivå inn. Har du veldig høyt nivå inn så må du skru ned følsomheten.

Sjekk at du bruker Line In og ikke Mic In, det kan by på problemer med levels.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer ingenting om jeg justerer opp eller ned på nivå ut/inn... Dvs..pink noise i høyttalerne går opp om jeg skrur opp lyden på pc-en, men det blir ingen forskjell på lydkortet. Jeg får fremdeles ikke høyt nok nivå under "Check Levels.

Hvor finner jeg Mic/Line-In..? Er koblet med USB.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk hatt samme problemet med enkelte lydkort uten at jeg kan forstå hvorfor. Samme lydkort og mic har fungert problemfritt med Arta eller Audiolense.

Skulle ønsker jeg hadde et godt råd å komme med. Det er en eller annen missmatch mellom REW og lydkortet.

Hva med å prøve Holm Impulse som også er gratis å se om du har samme problem der?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vært inne på SPL-meter-knappen og kalibrert nivået der? Jeg pleier å bruke en RadioShack som jeg holder opp ved siden av micen for å lese av lydnivået.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis er det meg og min manglende forståelse som er problemet Fredrik. Tipper en som har peiling hadde vært up and running på 5min.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Forstod ikke helt innlegget ditt der Stealt. Etter litt nøling i starten (der subben også var uheldig plassert) har jeg vel gitt uttrykk for at jeg er fornøyd..? Eneste jeg har sagt er at jeg nok trenger flere for at de skal holde følge med Miles db messig, og for jevnere respons.

LMS Ultra var vurdert, men jeg tror ikke det er veien for meg. Kjenner ræva/sofaen vibrere av en sub med pd.186, så vi er nok på rett vei.
    Sorry ser att mitt forige innlegg ble litt feil, men det jeg mener er att ved og undertune såpass kraftig tar man bort mye av trykket og "spille gleden" som ev. bor i PD186. Selv profesjonelle kino subber er skjelden tunet lavere enn 25hz. Vil derfor tro att en litt høyere tuning bare vill være positvt. Kansje da spesielt på musikk, men er kino dypet... prién, så er vi nok på rett vei.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Har du vært inne på SPL-meter-knappen og kalibrert nivået der? Jeg pleier å bruke en RadioShack som jeg holder opp ved siden av micen for å lese av lydnivået.
    Say what..? Hvor er den?

(akkurat når man trodde man ikke kunne føle seg dummere)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent midt på skjermen, øverst i hovedbildet