"rumperister" - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 67 av 67

Tråd: "rumperister"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg kjøpte tactile sin rumperister for en stund siden. og bestilte samtidig den minste sub-forsterkeren fra Ljudia. 150W i 4ohm mener jeg.
    har koblet signalene inn på denne zachry-forsterkeren fra utgangene på en Dali swa12. må ha level på zachry-en nesten på fullt . har level på Dali-suben rett opp og da forstår jeg det sånn at den gir samme volum(level) på utgangen.
    Alikevel så fungerer dette helt rått. altså bare lavfrekvenser ut på rumperisteren. synes dette fungerer best hos meg

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på Harman Kardon sine hjemmesider.
    Det ser ut som at HK har sluttet med å ha pre out/main in på de nye recieverene sine.
    Ser ut som de er erstattet med vanlige pre out for alle kanaler.

Dette gjør at du ikke kan bruke effektforsterker delen separat fra forforsterker delen, og dermed ikke bruke frontkanalene til å drive Romperister med LFE signal.

Viss du bare kobler den til front høytaler utgangen, vil du ikke få med LFE signalet til rumperisteren.

Eneste løsning kunne vært å koblet rumperisteren til fronthøytalerutgangen, og satt sub=no og front=large, og hatt y ledd på pre out front som går til sub og effektforsterker til frontene.
    Men da må både subben og fronthøytalerne jobbe med LFE signalet... :?

Dette vart vrient. Andre innspill? Har jeg oversett noe genialt?

Ville nok satset på en ekstra forsterker ja.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terminator
    Viss du bare kobler den til front høytaler utgangen, vil du ikke få med LFE signalet til rumperisteren.

Eneste løsning kunne vært å koblet rumperisteren til fronthøytalerutgangen, og satt sub=no og front=large, og hatt y ledd på pre out front som går til sub og effektforsterker til frontene.
    Men da må både subben og fronthøytalerne jobbe med LFE signalet... :?

Dette vart vrient. Andre innspill?
    Jeg ble aldri fornøyd med mulighetene receiveren min ga meg til å styre signalene til sub og rumperistere, så jeg valgte denne løsningen: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=6805

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passatvr6
    jeg kjøpte tactile sin rumperister for en stund siden. og bestilte samtidig den minste sub-forsterkeren fra Ljudia. 150W i 4ohm mener jeg.
    har koblet signalene inn på denne zachry-forsterkeren fra utgangene på en Dali swa12. må ha level på zachry-en nesten på fullt . har level på Dali-suben rett opp og da forstår jeg det sånn at den gir samme volum(level) på utgangen.
    Alikevel så fungerer dette helt rått. altså bare lavfrekvenser ut på rumperisteren. synes dette fungerer best hos meg
    Har jeg vært og hentet min D-250 forsterker og jeg har den uvanen at jeg leser manualen før jeg tar den i bruk. Der fant jeg bl. annet følgende melding.

"Minimums impedans er 8ohm hvis det tilsluttes høytalere på begge utganger er minimums impedans 16 ohm."

Dette er en mono forstreker. De to høytalerutgangene er bare en utgang med to tilkoplingsmuligheter. Det betyr i klarteks at hvis du skal bruke forsterkeren for en TST rumperister som har 4ohm impedans må du ha minimum 2 stk TST og de må serie koples på den ene utgangen. Så hvis man bruker en TST (dvs 4 ohm)eller kopler en på hver utgang (det vil si 2 ohm)så går det rett vest.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Jeg har veldig lyst til å kjøpe TST-229 siden dette virker som billig moro, men jeg har hverken insteresse for, plass til eller penger nok til å kjøpe en egen forsterker til denne.

Hvis jeg derimot kan drive den med AVR-430 er jeg nok på vei til butikken Har lest igjennom utallige poster, men enda ikke helt skjønt oppkoblingen, spesielt i mitt tilfelle. Hvordan?

Sofaen er en toseters Ekornes Stressless Universe Lux, hvor jeg enten må skru fast en solid treplanke som vil spenne seg i underkant av 150 cm, eller skru TST inn i den bakstilte stålbjelken. Førstnevnte er å foretrekke, da jeg helst ikke vil ekspremintere med "Stesslessegenskapene" som kanskje ligger inne i bjelken?
    Hei, jeg har også fått tak i noen slike 2 seters Stressless Unverse Lux, og lurte på hvordan disse skal oppgraderes med min transducere.. Har du kommet noe lenger med denne problemstillingen?

Mvh.
    Tore K.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plaprig lyd

Håper noen kan hjelpe meg jeg har kjøpt to bass shakere på Ljudia+ at jeg kjøpte en Zachry D-250 Bass forsterker til disse. Har og fått montert begge i en to seters sofa. Problemet er når jeg skrur opp forsterkeren så føles det som elementene er sprengte, eller snarere en form for fals lyd hvis jeg holder hart på elementene så går det greit, men med en gang jeg slipper og spiller litt høyt så kommer lyden. Jeg har både limt og skrudd fast platene som elementene er festet i, og føler jeg har gjort det som er riktig, men like vell må jo noe være galt. Det blir litt bedre hvis jeg stapper to puter under platen, men forsatt ikke helt optimalt. Håper noen kan hjelpe meg.

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på med noe liknende.
    Stikk gjerne innom og sjekk ut fremgangen!

http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...ea-salong.html

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •