"rumperister" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 67

Tråd: "rumperister"

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    grensehandel er ikke Harry, det er smart 8)
    da får man jo tatt en tur innom systembolaget, og kjøpt lite regnbågemedisin også...

Newcomer vg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.
    Det var ikke toll på varene, bare norsk mva. Conrad fjernet den Tyske momsen.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes også en boks fra Behringer som på en eller annen måte genererer frekvenser under de frekvensene som allerede finnes, og burde kunne være et godt supplement til de som har rumperister..

Har ikke all infoen i hodet, men sjekk http://www.behringer.com/02_products...X1200&lang=eng

:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg nettop en bass shaker fra Ljudia nu. Skriver litt mer utfyldene når jeg har fått testet den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått romperistern fra Ljudia og er forsåvidt ganske fornøyd. Bruker en gammel sony sterio forsterker og det smeller bra.

Har noen tips om hvordan jeg skal montere den slik at det blir minimalt med "slåing" i plate.

TIl nå har jeg skrudd den fast på en vanelig treplate og skrudd denne på understellet på sofaen.
    Rister meget bra, men bråker noe forferdelig når jeg kjører igang Toy story 2 åpnings sekvensen. Har ikke teste med andre enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvekjørt min Buttkicker, og ja det rister en god del. Kommer tilbake med et ordentlig referat etter hvert.

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gomez
    Har nå fått romperistern fra Ljudia og er forsåvidt ganske fornøyd. Bruker en gammel sony sterio forsterker og det smeller bra.

Har noen tips om hvordan jeg skal montere den slik at det blir minimalt med "slåing" i plate.

TIl nå har jeg skrudd den fast på en vanelig treplate og skrudd denne på understellet på sofaen.
    Rister meget bra, men bråker noe forferdelig når jeg kjører igang Toy story 2 åpnings sekvensen. Har ikke teste med andre enda.
    Kor tjukk plata er? du kan kanskje prøve ei tjukkare plate eller fjøl?Og skru den skikkeleg fast.

Viss det er plata som skranglar da. Viss det er sofaen som skranglar må du sikkert forsterke den......

Min sofa begynner å bli litt "laus" etter mykje romperisting med min tst-329

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zulu
    Nå har jeg prøvekjørt min Buttkicker, og ja det rister en god del. Kommer tilbake med et ordentlig referat etter hvert.
    Kult.

Spent på å høre korleis den funkar!

Vil gjerne sjå bilder av innstallasjonen også!

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terminator
    Hei.
    Eg har ein tst 329 som eg brukar i lag med ein sub forsterker som er modifisert for å få vekk subsonic filteret og for å få delefrekvens ved ca 25hz. Det funker veldig bra. Da ristar det kun der det er veldig djup bass. Det er også veldig viktig å stille nivået slik at det ikkje blir overdrevent, men passelig i forhold til subben. Må også justere volumet ettersom kor mange som sitter i sofaen!
    Men den tst`en min har frekvens respons ned til 10hz da...
    Veit ikkje korleis frekvens respons det er på din?
    Jeg vurderer å kjøpe en H/K AVR 5550 fremfor 7500 på grunn av evt. kjøp av TST senere (7 kanals vs. 5 kanals). Er jeg helt på villspor nå, kan AVR 7500 også brukes på en eller annen måte? Skal nemlig kjøre pre-out på frontkanalene til uansett... Altså kun 3 kanaler i bruk, dog de to andre "litt indirekte".

Jeg tenkte å bruke forsterkerne i receiveren til å drive TST'en. Tror du 229 utgaven holder til en to-seter sofa?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Jeg vurderer å kjøpe en H/K AVR 5550 fremfor 7500 på grunn av evt. kjøp av TST senere (7 kanals vs. 5 kanals). Er jeg helt på villspor nå, kan AVR 7500 også brukes på en eller annen måte? Skal nemlig kjøre pre-out på frontkanalene til uansett... Altså kun 3 kanaler i bruk, dog de to andre "litt indirekte".

Jeg tenkte å bruke forsterkerne i receiveren til å drive TST'en. Tror du 229 utgaven holder til en to-seter sofa?
    Hei.
    Eg brukte senter-effektkanalen på min AVR7500 fordi eg ikkje har senterhøgtalar.
    Men no har eg gått over til å bruke ein sub-forsterkar for å få meir effekt og fordi HK`en spelar bedre på resten av kanalane når den slepp å drive romperisteren.

Viss du skal ha eit 5.1 oppsett med ein 7500 og har eksternt effekttrinn på frontane så har du jo dei to front-effekt kanalane på AVR7500 ledig til eventuell tst.

Men viss du skal ha eit 7.1 oppsett så må du vel ha AVR5550 for å få nok antall effekttrinn til alle kanalane + TST.

-Ja, ein tst-229 er nok til ein to seters sofa.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet her er jo da om forsterkerne til frontkanalene på en måte blir brukt opp alikevel, selv ved pre-out?! På H/K receiveren altså.. Så selv om de ikke er i bruk så er de ikke tilgjengelig.

Skal bare ha 5.1 uansett..

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått en sånn Tactile Sound TS201 eller hva den heter i havn, kjøpte en skapdør av MDF fra ikea (10kr på restehjørnet deres ), og har skrudd denne inn i to tverrbjelker i sofaen med 12 treskruer, så denne bør nå sitte ganske bra. Har så skrudd rumperistersaken inn i denne igjen.

Har så splittet preout på frontkanalene(de går allerede i dag ut til en ekstern forsterker) slik at jeg kjører signalet både til forsterkeren som driver frontkanalene, samt til en ny forsterker som driver rumperisteren.

På denne måten får jeg fullrangesignal til rumperisteren, som er det tactile sound anbefaler, og jeg synes også så langt dette fungerer best.

Til å drive den har jeg en gammel Luxman LV-100 (2x40W i 8ohm). Den er da koblet til ene høyttalerutangen. Litt usikker på hvor mye effekt jeg får ut av den når jeg kobler på denne måten.. sannsynligvis bare 40W kontinuerlig effekt, men siden ikke har noe annet å drive velger jeg å tro at jeg drar nytte av strømreservene i forsterkeren som helhet ved peaker i signalet. Noen som har andre oppfatninger?

Den virker uansett litt i svakeste laget, men det går greit når jeg har den helt på maks volum. (dette er da ikke maks av det forsterkeren greier, iom at volumet også justeres fra inngangssignalet, avhengig av hvor høyt jeg har på volumet på surruondreceiveren)

Har sett godzilla, og klipp av jurassic park, og begge deler funket ganske greit. Litt inni i jurassic park 3 kommer det sånn dyp gurgle/knurrelyd fra dinosauren som tydeligvis er rimelig dyp, man kjente formelig lydbølgene krabbe gjennom sofaen

Kjørte også en liten snutt i starten av 2 fast 2 furious hvor de står og viser frem bilanleggene sine. Det bidro faktisk også ganske godt til opplevelsen med tactile sound-saken her, iom at man ad faktisk kjente basstrommene fra hiphopmusikken i ryggen, noe som økte følelesen av å faktisk være der og stå ved siden av en bil som pumper ut lyd fra fire 12"

skal se to filmer til med en kamerat i dag (ikke bestemt hvilke enda), så jeg kommer tilbake med ytterligere review
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet her er jo da om forsterkerne til frontkanalene på en måte blir brukt opp alikevel, selv ved pre-out?! På H/K receiveren altså.. Så selv om de ikke er i bruk så er de ikke tilgjengelig.

Nei du tar vekk laskene mellom pre out og main in bak på forsterkeren. Da fungerer effektrinnet som en en egen effektforsterker, der du kobler til main in.

Newcomer Håkon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TST229

Hei

Tenkte jeg skulle si litt om mine første opplevelser av tst229. har to stk i en to seter med en 1,5 * 8 tommer bjelke. Har en denon pma 1080 2*200watt i 4 ohm. splitter den i sub signalet selv om ikke tactile anbefaler det. Litt testing med signalet sier at jeg må ha max på utgangen på min avc a11 rec og så bare litt volum på min 12" sub for at den gir bra effekt. og så ganske høyt volum på tst forsterkeren. kjører helikopter cenen i matrix 1 helt supert når Neo skyter fra helikopteret, sofaen rister. kjører litt spiderman slutt sloste opplegget. dette var en bra opplevelse. og så freway i matrix 2. musikken beveger hele sofaen og jeg er tilstede i filmen.

Noen andre som har den splittet i sub signalet som kan si litt om sine opplevelser. f eks det med volum på tst forsterkeren virker som en må ha ganske høyt volum selv om en setter utgangssignalet fra sub hovedrec på max. da må en også sette volum knappen på subben ganske lavt for at den ikke skal komme med ulyder

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei du tar vekk laskene mellom pre out og main in bak på forsterkeren. Da fungerer effektrinnet som en en egen effektforsterker, der du kobler til main in.
    Disse metallsakene og kobler to ut-/innganger(?) sammen?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Disse metallsakene og kobler to ut-/innganger(?) sammen?
    Ja, det er dei eg meinar ja.
    Når du fjerner desse, har du i praksis ein forforsterker med pre out og ein effektforsterker med main in.

Newcomer Kjellis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Heisann, den rumperisteren der ser veldig lik ut som mine rumperistere. Jeg kjøpte disse hos Bilradiospesialisten for 7år siden faktisk, og var vel en av de første som kunne "briefe" med ristende sofa :-) Mine har fungert kjempebra, og er det jeg morer meg mest over ved surroundanlegget mitt.
    Kjekt å kunne bruke rumperisterne i stedet for brummlende bass som får naboen til å bli gal!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !!

Har tenk litt på en rumperister, men ser
    at imp. er på 4 ohm og mine B&W 603 er
    på 8 ohm. Hvordan skal dette kobles?

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jm
    Hei !!

Har tenk litt på en rumperister, men ser
    at imp. er på 4 ohm og mine B&W 603 er
    på 8 ohm. Hvordan skal dette kobles?
    Det beste er egen forsterker, men hvis du bruker rett filter kan det gå greit. rundt 60Hz høres det greit/dyrt ut? hvis du ikke vil bruke så mye penger på filter kan den nok til nøds deles høyere.

Du tenkte å bruke en forsterker eller?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå for lengst fått min nye H/K AVR-430, med følgende oppgitte spesifikasjoner:

7x65 watt RMS
    2x80 watt RMS

40A om jeg ikke husker feil..

Har kun tenkt til å drive center, samt to bakhøytalere med denne. I tillegg skal sub hektes på, men denne er jo uansett aktiv. FL og FR pre-out brukes til ekstern forsterker på front.

Jeg har veldig lyst til å kjøpe TST-229 siden dette virker som billig moro, men jeg har hverken insteresse for, plass til eller penger nok til å kjøpe en egen forsterker til denne.

Hvis jeg derimot kan drive den med AVR-430 er jeg nok på vei til butikken Har lest igjennom utallige poster, men enda ikke helt skjønt oppkoblingen, spesielt i mitt tilfelle. Hvordan?

Sofaen er en toseters Ekornes Stressless Universe Lux, hvor jeg enten må skru fast en solid treplanke som vil spenne seg i underkant av 150 cm, eller skru TST inn i den bakstilte stålbjelken. Førstnevnte er å foretrekke, da jeg helst ikke vil ekspremintere med "Stesslessegenskapene" som kanskje ligger inne i bjelken?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •