Punchbass med PA1550.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Punchbass med PA1550.

Hei.

Jeg har bygget en bassreflekskasse på 110 l og montert inn dynabel sin PA1550. Lurer på om det er nødvendig med demping
    av kassen.

Har nå koblet den til pre out på senter, da jeg har egen subwoofer. Er det riktig koblet? Har Behringer som delefilter.

Driver med innspilling, har ikke fått punchen ennå. Jeg
    kjøpte 2 stk da de var på tilbud, og blir dette ok bygger jeg en
    kasse til.

Er veldig glad for gode tips...

Roger

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange og lange rør har du? Hva har du tunet den til? Hva med å følge forslaget til dynabel og plassere to stk i samme kasse? Da halverer du volumet på kassen.

Og du må koble en sub til pre-out sub. Ikke senter. Med mindre det er senter sub du lager...? Du kan koble mange suber til samme pre-out. Da trenger du y-ledd.

Edit: en liten bønn fra min side. Lag litt mer informative overskrifter på tråder. "Bass" sier lite om hva du lurer på.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Punchbass

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hvor mange og lange rør har du? Hva har du tunet den til? Hva med å følge forslaget til dynabel og plassere to stk i samme kasse? Da halverer du volumet på kassen.

Og du må koble en sub til pre-out sub. Ikke senter. Med mindre det er senter sub du lager...? Du kan koble mange suber til samme pre-out. Da trenger du y-ledd.

Edit: en liten bønn fra min side. Lag litt mer informative overskrifter på tråder. "Bass" sier lite om hva du lurer på.
    Var litt dårlig med info. Har en eldre marantz receiver og 3 proac2.5kloner og 1 xtz 12" foran og to små proson bak. Mangler trykk i bassen, så dette er et forsøk på å få trykk i bassen.

Jeg har 2*20 cm rør + flenser i begge ender. Dette er etter tips fra Dynabel. Mener å huske at den er tunet til ca 50hz. Kjøpte disse på tilbud for et par år siden, så jeg har ikke sett info om å koble to mot hverandre.

Koblet den til senter fordi jeg hadde en ide om at LFE kanalen ikke leverer langt nok opp i frekvens for punchbass som jeg mangler i dag. Dårlig ide?

Skal kjøpe yledd og forsøke

Beklager dårlig valg av overskrift, forsøkt å endre den.

Roger

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha... Forstår. Spørsmålet er jo da om trøkket du mangler ligger mixet i sentersporet...? Vil anta det varierer noe, men tror at det ligger mest i sub/front.

Om du kikker på dynabel sin side der PA1550 er omtalt, anbefaler de 2stk i samme kasse. Graver nok ikke kjellerdybt, men det er vel ikke det du er ute etter med dette prosjektet. Har ett slikt element selv, og lurer på å skaffe ett til for å bygge slik dynabel anbefaler, til min far.

Hvor langt opp lfe leverer i frekvens vil nok variere fra receiver til receiver. Min kan stilles opp til 200hz.

Edit: for å forandre overskrift trykker du "Endre" i første post. Så trykker du "Go Advanced" og forandrer overskrift. Forslag: Punchbass med PA1550.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •