delefilter og parallell kobling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

delefilter og parallell kobling?

visst jeg skal beregne delefilter til f.eks 2x12" som er hver 8ohm, om jeg parallellkobler dem og beregner filteret til 4ohm og dobler verdiene? eller må det et filter til hvert element uansett?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glennooo
    visst jeg skal beregne delefilter til f.eks 2x12" som er hver 8ohm, om jeg parallellkobler dem og beregner filteret til 4ohm og dobler verdiene? eller må det et filter til hvert element uansett?
    Hva mener du med dobler verdiene? Det er verdiene som bestemmer delefrekvensen ved en gitt motstand.

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    Hva mener du med dobler verdiene? Det er verdiene som bestemmer delefrekvensen ved en gitt motstand.
    Du var tydeligvis litt trøtt kl 04.13 i dag audiosan...; for det er jo akkurat dette han spør om; når motstanden halveres, skal han "doble" verdiene i filteret på noen måte?

Tips til deg Glennoo; last ned dynabel sin delefilter "guide". Her står det verdier for f.eks et 12db/oktav filter som du kan bruke. Titt litt på det..., og spør eventuellt igjen dersom du lurer på noe. Ta gjerne med hvilke elementer, hvilken delefrekvens du ønsker, etc etc. Du trenger ikke 1 filter pr element, paralellkoblinga skjer etter filteret.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kiskogl
    Du var tydeligvis litt trøtt kl 04.13 i dag audiosan...; for det er jo akkurat dette han spør om; når motstanden halveres, skal han "doble" verdiene i filteret på noen måte?

Tips til deg Glennoo; last ned dynabel sin delefilter "guide". Her står det verdier for f.eks et 12db/oktav filter som du kan bruke. Titt litt på det..., og spør eventuellt igjen dersom du lurer på noe. Ta gjerne med hvilke elementer, hvilken delefrekvens du ønsker, etc etc. Du trenger ikke 1 filter pr element, paralellkoblinga skjer etter filteret.
    det han mente ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg som trodde det var meg som var trøtt, haha :P har sett mye på den, men saken er biff da, da skal man jo beregne etter 4ohm..? eller er jeg fremdeles på jordet og vel så det?

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glennooo