kompakt 5.1 DIY oppsett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hm, ikke dumt. Nå er jeg ikke helt stabil på elektronikken, man du kobler i parallell på frontene da...?

Har du tenkt å lage vanlig stativht bak?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Hm, ikke dumt. Nå er jeg ikke helt stabil på elektronikken, man du kobler i parallell på frontene da...?

Har du tenkt å lage vanlig stativht bak?
    regner med jeg drar det ned til 4ohm. iallefall om det blir LM4780 i paralell.
    bak høytalerene tenkte jeg å få til som vegg høytalere

EDIT: mulig jeg kjører 2 stk 4"fulltoner bak, uten basser. det sparer mye volum.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil definitivt spare en del plass ja, men selve høyttaleren vil jo få en ganske annen karakter fra midten og ned. Men det er vel kanskje ikke så viktig om du er mest hifi og ikke kino (sett fra dine andre prosjekter). Med eller uten filter bak?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil definitivt spare en del plass ja, men selve høyttaleren vil jo få en ganske annen karakter fra midten og ned. Men det er vel kanskje ikke så viktig om du er mest hifi og ikke kino (sett fra dine andre prosjekter). Med eller uten filter bak?
    liker tankegangen din her nå
    også er mye av bunnen i bak kanalene flyttet ti LFE kanalen uansett.
    BTW: brukte hypex forsterkeren et par dager her nå, og byttet brått til
    aleph2. fy F... for en differanse og hypex er ikke dårlig

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    liker tankegangen din her nå
    også er mye av bunnen i bak kanalene flyttet ti LFE kanalen uansett.
    BTW: brukte hypex forsterkeren et par dager her nå, og byttet brått til
    aleph2. fy F... for en differanse og hypex er ikke dårlig
    Ja, det meste av bass fra bakre kanaler går vel til LFE, men det er alltid greit å ha litt å gå på! Som forsterkeren din for eksempel..
    Nå vet jeg ikke hvilken hypex du snakker om, men de har fått generelt god omtale. Aleph-bygget ditt er jo ikke annet enn rått da, kan jo ikke sammenlignes.

Skal bli artig å se dette bygget her når det begynner å ta fysisk form!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det meste av bass fra bakre kanaler går vel til LFE, men det er alltid greit å ha litt å gå på! Som forsterkeren din for eksempel..
    Nå vet jeg ikke hvilken hypex du snakker om, men de har fått generelt god omtale. Aleph-bygget ditt er jo ikke annet enn rått da, kan jo ikke sammenlignes.

Skal bli artig å se dette bygget her når det begynner å ta fysisk form!
    takker hypex'n er en dual mono UcD400HG men aleph'n er nok i en heeeelt annen klasse ja. klasse A
    du har jo noen spennende bygg på samvittigheten du også likte godt dine poor man strads

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker hypex'n er en dual mono UcD400HG men aleph'n er nok i en heeeelt annen klasse ja. klasse A
    du har jo noen spennende bygg på samvittigheten du også likte godt dine poor man strads
    Jo selv takk, føler det at jeg må prøve meg på noe elektronikk og snart Men det er ikke lett å være student, dessverre.

Konkluderer du med dayton og TB, eller skal ting overveies litt nøyere? Kanskje flere enn meg burde uttalt seg snart..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo selv takk, føler det at jeg må prøve meg på noe elektronikk og snart Men det er ikke lett å være student, dessverre.

Konkluderer du med dayton og TB, eller skal ting overveies litt nøyere? Kanskje flere enn meg burde uttalt seg snart..
    dayton og TB ligger øverst på men fremdels under vurdering
    ja studenttilværelsen er ikke rik.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du bruke som pre til å styre dette da? reciever av en eller annen sort med pre out? Hadde jo vært kult å laget rack i midten under tven da! Men blir vel litt vanskelig mtp volum til center..

Hva skal du bygge dette i? Mdf? blir vel enklest å få en grei finish på kanskje? Slippe å sparkle alle kvister (kryssfiner:twisted: ) Eller snakker vi tapet kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du bruke som pre til å styre dette da? reciever av en eller annen sort med pre out? Hadde jo vært kult å laget rack i midten under tven da! Men blir vel litt vanskelig mtp volum til center..

Hva skal du bygge dette i? Mdf? blir vel enklest å få en grei finish på kanskje? Slippe å sparkle alle kvister (kryssfiner:twisted: ) Eller snakker vi tapet kanskje?
    har tenkt litt på kryssfiner. og la det se ut som en del av TV benken.
    som pre så tenkte jeg en ren prossesor, da en reciever blir litt i største laget.
    og meget dyr og kraftig om en skal ha pre out.
    og ser ut som emotiva sin prossesor blir det rimeligste valget.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høy/bred/dyp ca blir konstruksjonen? Kan jo tapetsere eller trekke i stoff, ta noe fancy mønster. Slipper du å være så veldig kritisk til ujevnheter.

Men til å drive: det var om du hadde noe fra før av, men dersom nykjøp så ja, emotiva sin ser jo bra ut. Nå har jeg ikke kjenskap til korreksjonen eller oppskaleringen på den, men å vite at funksjonene er der er iallefall betryggende! Har bare noen få erfaringer (men merk:kun gode) med emotiva. Og prisen er jo absolutt overkommelig! Det blir vel under 4k inkl frakt og statens jafs?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høy/bred/dyp ca blir konstruksjonen? Kan jo tapetsere eller trekke i stoff, ta noe fancy mønster. Slipper du å være så veldig kritisk til ujevnheter.

Men til å drive: det var om du hadde noe fra før av, men dersom nykjøp så ja, emotiva sin ser jo bra ut. Nå har jeg ikke kjenskap til korreksjonen eller oppskaleringen på den, men å vite at funksjonene er der er iallefall betryggende! Har bare noen få erfaringer (men merk:kun gode) med emotiva. Og prisen er jo absolutt overkommelig! Det blir vel under 4k inkl frakt og statens jafs?
    sånn omtrentlige mål blir: H95cm B150cm D20cm.
    planen er å la den se ut som overdelen til TVbenken, ser for meg at det kan bli fint pris på emotiva'n ender vel på litt over 4K vil jeg tro. frakten koster litt har jeg hørt(ikke bekreftet)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn omtrentlige mål blir: H95cm B150cm D20cm.
    planen er å la den se ut som overdelen til TVbenken, ser for meg at det kan bli fint pris på emotiva'n ender vel på litt over 4K vil jeg tro. frakten koster litt har jeg hørt(ikke bekreftet)
    Åja, skjønner! Jeg trodde planen var at den skulle stå alene, men tv-benken står foran.

Prisen på selve emotivaen er jo ikke så verst, men den skal vel sendes fra statene. Man kan vel ikke be de sende det med båt heller..? Hørt noe snakk om at det skal være noen kroner billigere, men tar lengre tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den skal stå alene men tror de blir penere at den matcher TVbenken, enn at den skal matche veggen

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den skal stå alene men tror de blir penere at den matcher TVbenken, enn at den skal matche veggen
    Mulig det Når begynner byggingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir sansynligvis litt frem i tid. skal snart flytte sørover, så får bli etter det. men tenkte å starte med innkjøp om ikke alt for lenge

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •