Har lyst til å bygge kinohøyttalere, er det realistisk? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Foreløpig har jeg en Krell på 3 x 250 w og en Marantz på 10 X 140 Watt. Krellen vil jeg uansett beholde, men Marantzen kan jo byttes ut. Ser jo greie ut de forsterkerne fra Hypex.

Jeg blir mere og mere hypp på PI, teddy. Tror det er akkurat hva jeg er ute etter.
    :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det følger med (komponenter til) delefilter i kit-prisene, så da trenger du jo ikke å dele aktivt. Krellen burde holde. Dollaren er billig om dagen, så jeg tror jeg hadde bestilt og sjekket frakt via Jetcarrier. Regner med det følger med detaljerte tegninger også. Burde være et forholdsvis greit prosjekt dette.

Ser at bare 15" vil koste deg 6k her hjemme. (for 3stk) så det spørs om det ikke er omtrent like billig å bestille derfra. Da får du alt du trenger uten å måtte leite rundt her hjemme.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Mener det følger med (komponenter til) delefilter i kit-prisene, så da trenger du jo ikke å dele aktivt. Krellen burde holde. Dollaren er billig om dagen, så jeg tror jeg hadde bestilt og sjekket frakt via Jetcarrier. Regner med det følger med detaljerte tegninger også. Burde være et forholdsvis greit prosjekt dette.

Ser at bare 15" vil koste deg 6k her hjemme. (for 3stk) så det spørs om det ikke er omtrent like billig å bestille derfra. Da får du alt du trenger uten å måtte leite rundt her hjemme.
    Jeg synes dette høres ut som et meget bra tips, teddytusen.
    Jeg takker og bukker. Jeg kommer nok til å vente litt med dette, da jeg har utrolig mye annet som trenger både penger og all min fritid akkurat nå, men ser veldig frem til dagen kommer ...:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo ikke hørt de selv, men det virker som om folk er veldig fornøyd med Pi generelt. Har hatt lyst å bygge disse eller Econowave selv.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Tangen er en dyktig fyr. Han har en fortjent stjerne bla på DiyAudio, så han vet mer enn de fleste. (Digresjon)Nå er'n bare opptatt av Open Baffle og skal vel til med 8x21" som bassere :shock: :shock: (digresjon slutt)
    Jeg var en tur hos Stig Erik for ikke så lenge siden og fikk leke meg litt med anlegget hans. Bassene er et mektig syn, men de spiller tørt og rent uten å dominere i lydbildet. Kan på ingen måte sammenlignes med oppsettet til 8x12" som bruker lukkede kasser
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil du si du synes var "best"? Det er sikkert en større imponatoreffekt på 8x12" sitt og han har jo, etter hva jeg har skjønnt, bra kontroll. Vurderer nemlig et slikt system selv etterhvert for å kombinere med film, og det lar seg hardt gjøre å få til et skikkelig filmsystem med OB-bass.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok som å sammenligne epler og appelsiner, men i et kombianlegg for film og musikk ville jeg helt klart gått for subene til 8x12"
    Subene til Tangen har liten nytteverdi på et LFE spor. Svakheten hos 8x12" ligger nok ikke i anlegget, men mer i rommet som hvor gulvet pulser i takt med musikken
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Svakheten hos 8x12" ligger nok ikke i anlegget, men mer i rommet som hvor gulvet pulser i takt med musikken
    Hehe...sånn er det vel å ha et hardcore annlegg uten særlige kompromisser Ser absolutt at sammenligningen ikke er sammenlignbar.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt usikker på hva som fulgte med kitet, så jeg kontakta Pi, og fikk svar av sjefen sjøl.
    Hi Frode,

Kits include the speaker drivers, the connector panel, hook up wires, "π" logo decal and a printed copy of the plans. For larger speakers that incorporate a compression tweeter and crossover network, kits also include the crossover, Zobel woofer damper, and all cable assemblies are completed and ready to install. Every kit containing a compression driver also includes the horn flare and the bolts to mount the driver to the horn.

The best way to get shipping quotes is to use the shopping cart.* Just put an item in the cart and begin the checkout process.* It will ask your name and address and use that to calculate shipping costs using a variety of shippers and methods.* That way you'll know all your options.* It will not ask for payment information until after it has made the quote, so that makes it a perfect way to get shipping quotes.* You can order at that time if you wish, but you don't have to.

Thanks,
    Wayne Parham

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, knallbra og nyttig info, teddy! Me Like! Har tro på disse!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det blir nok som å sammenligne epler og appelsiner, men i et kombianlegg for film og musikk ville jeg helt klart gått for subene til 8x12"
    Subene til Tangen har liten nytteverdi på et LFE spor. Svakheten hos 8x12" ligger nok ikke i anlegget, men mer i rommet som hvor gulvet pulser i takt med musikken
    Stemmer nok bra det. Under 25 Hz er dipolene mine helt hjelpeløse, selv om det er 1,5 kvadratmenter med membranareal. Dipoler klarer heller ikke å avsette statisk trykk i rommet, så opplevelsen av at hele rommet rister som de bør gjøre på film vil man ikke få uansett.

Jeg har da også bassrefleks sub'er i hjemmekinoen.... og det er en god grunn til det. 4 stk 18" i 350 liter kasser som går ned til ca 15 Hz. Det holder... 8)

Når det er sagt så foretrekker jeg helt klart dipoler til musikklytting da de spiller veldig rent, oppløst, definert og at de som sagt ikke dominerer lydbildet, det er veldig godt integrert med resten.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTGuide Forum - A Guide to HTguide.com Completed Speaker Designs.

Tonnevis med ferdige prosjekter som kanskje kan inspirere.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul link, CNK! Jeg synes høyttalerbygging ser så vanvittig spennende ut. Masse ting jeg kunne tenke meg å teste ut, men bør nok teste litt i noen år først, tenker jeg. Nå som jeg har enebolig har jeg jo faktisk en mulighet til å prøve meg litt. Det nytter ikke i en liten leilighet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du kan prøve 4 pi jeg.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Stemmer nok bra det. Under 25 Hz er dipolene mine helt hjelpeløse, selv om det er 1,5 kvadratmenter med membranareal. Dipoler klarer heller ikke å avsette statisk trykk i rommet, så opplevelsen av at hele rommet rister som de bør gjøre på film vil man ikke få uansett.

Jeg har da også bassrefleks sub'er i hjemmekinoen.... og det er en god grunn til det. 4 stk 18" i 350 liter kasser som går ned til ca 15 Hz. Det holder... 8)

Når det er sagt så foretrekker jeg helt klart dipoler til musikklytting da de spiller veldig rent, oppløst, definert og at de som sagt ikke dominerer lydbildet, det er veldig godt integrert med resten.
    Ja, jeg må få understreke at på musikk gjør subene dine en helt fantastisk jobb i mine ører. Har man plass er det lite som kommer opp mot lyden i anlegget ditt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Syns du kan prøve 4 pi jeg.
    Tror nok jeg går for dem. Har fått med en kamerat på dette også, så vi lager dem nok samtidig, når den tid kommer.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3