Bordsag

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Bordsag

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bordsag

Er på jakt etter ei OK men ikke alt for dyr bordsag både til hobbysnikring men den må også være nøyaktig nok til å kutte høyttalerkasser.

Har egentlig sett meg ut Bosch PTS10T til 3-4000 kr, men usikker hvor bra den er, ikke minst litt skeptisk på bare 1400 watt motor. Noen som har prøvd den eller har tips til noe annet som er bedre innen noenlunde samme prisklasse?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dene sagen fungerer greit til hobby bruk. Det som er viktig er og skifte ut orginal blandet med et blad med flere tenner. Da blir kuttene mer presise og river opp mindre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Er på jakt etter ei OK men ikke alt for dyr bordsag både til hobbysnikring men den må også være nøyaktig nok til å kutte høyttalerkasser.

Har egentlig sett meg ut Bosch PTS10T til 3-4000 kr, men usikker hvor bra den er, ikke minst litt skeptisk på bare 1400 watt motor. Noen som har prøvd den eller har tips til noe annet som er bedre innen noenlunde samme prisklasse?

Denne bordsaga er grei om mann har helt hobby hensikter.
    Skal mann kappe litt større dim.. blir denne noe svak. Bordet er også ganske jalla..
    Har selv en Dewalt som jeg er meget fornøyd med. Tilbake*-*Produkter*-*Verktøy*-*Stasjonær - Bordsager*-*Bordsag - DEWALT

Denne er en del sterkere og med det geniale bordet mann kan kjøpe med, som har både ben og hjul er dette en veldig lettvint løsning.

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ei slik sag med lite bord bør man være min 2 stk ved kapping av store plater, hvis ikke blir det fort litt vinglete og upresis kutting.. Det fins større versjoner med større bord, men har ikke peiling på hva de koster.. Et lite tips

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mardil
    Med ei slik sag med lite bord bør man være min 2 stk ved kapping av store plater, hvis ikke blir det fort litt vinglete og upresis kutting.. Det fins større versjoner med større bord, men har ikke peiling på hva de koster.. Et lite tips
    Di større utgavene koster fort 15-20k.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fult mulig og skru sagen fast til en benk eller annet. Da blir den døn stabil vertfall

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mardil
    Er klar over problemstillingen med store plater, men for en fullgod løsning der må en vell uanett har rullebord og det kan evt kjøpes løst uavhengig av sag tror jeg?

Bosch saga tror jeg kan dras ut både i bredde og lengde så det hjelper litt, men noen perfekt løsning for store plater er det nok ikke.

Newcomer Snekkerstuen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kan kanskje være et alternativ ? Mye mere stabil og har noen greie funksjoner...

WWW VERKTØY AS

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte idag opp med å kjøpe denne AEG saga istedet, den virket mye mer solid og kraftig enn Bosch saga, men hvor bra den virkelig er gjenstår å se

Newcomer Fade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og.... hvor god er den??