Bygging av TangBand fulltoner - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Måling ja

Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Ikke dumt med en senterht med samme elementer. Hadde vært interessant å se noen målinger og om vellykket: mål på kasse.
    Funker det å sette radioshacken på stativ ca 1 meter rett forran elementet og spille av sinustoner?

Kan godt plotte det inn i Excel for å få en graf på det også.

Eller må jeg få tak i noe annet for å kunne måle oppover i registeret?

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du bruker RS så må du jo huske på å legge ved kalibreringsfilen til den aktuelle modellen du har. Dersom du har en pc tilgjengelig kan du jo bruke REW, men du må jo også kalibrere lydkortet for å få en rett måling. Litt ekstra styr når det settes opp første gangen, men plug and play når det først er gjort.

Når det er sagt så skal det og sies at man ikke bør stole blindt på målinger over 3-5000hz på grunn av et eller annet jeg ikke kommer på i farten. Men den gir iallefall et greit bilde av hvordan det ser ut, selv om det ikke er 100%.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm.

Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Dersom du bruker RS så må du jo huske på å legge ved kalibreringsfilen til den aktuelle modellen du har. Dersom du har en pc tilgjengelig kan du jo bruke REW, men du må jo også kalibrere lydkortet for å få en rett måling. Litt ekstra styr når det settes opp første gangen, men plug and play når det først er gjort.

Når det er sagt så skal det og sies at man ikke bør stole blindt på målinger over 3-5000hz på grunn av et eller annet jeg ikke kommer på i farten. Men den gir iallefall et greit bilde av hvordan det ser ut, selv om det ikke er 100%.
    Helt ny på måling over 80 Hz. Igrunn helt ny på å bygge noe som ikke har kommet mål på også. Da skal jeg få testa ut litt målinger og postet resultat. Jobb uke i morra, så blir først om noen dager.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny dag, mere bygging

Dagens økt har bestått av montering av siste platene. Tur til Dynabel for å kjøpe elementer, terminaler og vatt. Sparkling, pussing, sparkling, pussing. Boring av terminaler, trekking av kabler, fylling av vatt, montering av element. Under vises bilder fra montering. Mangler bilde av sluttresultatet, men det er fordi jeg ikke rakk å bli ferdig.

Hadde helt glemt stevnet som jeg måtte delta på. Holder på med litt vektløfting på si, og klubben trang resultatet mitt. Ble pers, så føler meg flink.

4 fronter og 2 senterhøyttalere pluss et stevne med pers, alt dette på 2 dager. Produktivitet er mitt mellomnavn.

Vedlegg 83153Vedlegg 83154Vedlegg 83155Vedlegg 83156Vedlegg 83157Vedlegg 83158

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W4-655SH i ikea skapdører