Open Baffle- Fostex & Beyma. Innspill og forslag mottas med takk. :) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 121
    Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jøss, kanskje på forhånd gratulerer Snakker vi bygging av full kino nå da, eller må elektrisk osv oppdateres før man kan tenke på slikt?
    Passer jo perfekt at du begynner å bygge i helgen når jeg er til støls og ikke får fulgt med på hva som skjer. Virkelig spent på dette prosjektet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bat-cave har jeg prøvd før i vårt forrige hus. Det vil jeg ikke ha igjen. Men fokus blir på (budsjett) lyd og bilde. Vil ha det litt trivelig. Jeg har BenQ PE8720 og lydtransparent lerret liggende på flyttelasset. Med en billig receiver og Infinity SM155 bak lerretet, holder det til enkel morro.

Blir kappa baffel nå, men blir sikkert ikke bygging. Med nyfødt i hus må jeg vente litt.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kino for seg selv altså? Du tenker ikke på å utvide OB til surround? Stått litt stille på tråden til SannaX, men det ser ut til at det er gøy
    Husk bilder. Masse bilder.

Men angående bygging så må man vel ta litt hensyn i ny og ne, ja

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OB blir ikke surround nei.

Velger å tenke på det som kjellerstue med stor skjerm istedet for kino. Blir Premiere League og Pixar-filmer for det meste. Men først må vi få huset.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja en ting om gangen, og det første først! Prøver bare å sette dyre idèer i hodet på deg for min underholdnings skyld! Og din da, såklart.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det opplegget er jeg ferdig med gitt. Jeg er en enkel sjel, og dette holder nok i massevis for meg. Jeg koser meg med film og musikk. Tror mange "koser seg" med anlegget sitt...

Ang bygging. Har lamello-fres og kommer til å frese mange festepunkter langs kanten på alle platene som limes sammen. Da vil de være enda mer stabile mot utgliding. Tror det blir bra. Funderer fremdeles på festemetoder for fulltonene. Og så lurer jeg på hvor de blir av... 12 dager siden de ble sendt.

Ang liming av mdf på denne måten.. Bedre med vanlig hvit trelim enn oppskummende PU?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har herjet ifra deg og tenker på å trekke deg tilbake og nyte tilværelsen med andre ord?

Til liming av rette overflater som de her kan man like godt bruke vanlig trelim, bare smør godrt utover.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kom Fostex FE168 Sigma. Skal hente de i dag.

Det ser ut som om det ordner seg med hus, og jeg var å tok noen mål i dag. 5x5,2m er et greit utgangspunkt for kjellerstue. Kvadratisk er ikke heeelt ideelt, men jeg kommer ikke til å gjøre noe veldig stort nummer utav dette. Lyst, trivelig og med mulighet for grei lyd og greit bilde er godt nok.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan simulere Beyma 18P1200Nd i 200 liter (mest optimalt utnyttet) for meg? Hvorfor 200l? For jeg har to kasser i 30mm mdf stående. Får jeg 18-20hz med ok SPL...?

http://http://profesional.beyma.com/...18P1200NdN.pdf

Hva med 18P1000Nd eller 18G550?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha ha ha. Man skal være forsiktig med hva man sier. Comes back to bite you in the ass! Min ellers så forståelsesfulle og tålmodige kone satte foten ned ang open baffle i stua. Til å begynne med ble jeg irritert, men har innsett at jeg kan stå friere til å bygge det som vil låte best i kjellerstuen. (huset er omtrent i boks) Kjellerstuen blir ca 5x5,2m.

I stua går jeg muligens for Bob Brines sin TT-2000 med Tang Band W8-1772. Tror den vil passe inn der.

Nede blir det Beyma 15P80Nd i open baffle ilag med Fostex FE168 Sigma "nude". Hvordan dette blir seende ut er nå mindre viktig.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende

Går ut ifra du veldokumenterer byggingen av de W8 du skal ha i stua, samt leketøyet du skal ha i kinoen.8)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se om det ikke blir noen bilder ja. Nå får jeg garasje jeg kan stå å jobbe i. Det letter arbeidet en hel del. W8 er ikke innkjøpt enda, men selger unna SM155 snart for å delfinansiere de. La det være sagt at jeg skifter meninger ang prosjekt rimelig ofte ( det er så mye morro der ute) så dette kan forandre seg.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skifte mening ja

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Skal se om det ikke blir noen bilder ja. Nå får jeg garasje jeg kan stå å jobbe i. Det letter arbeidet en hel del. W8 er ikke innkjøpt enda, men selger unna SM155 snart for å delfinansiere de. La det være sagt at jeg skifter meninger ang prosjekt rimelig ofte ( det er så mye morro der ute) så dette kan forandre seg.
    For min del regnet jeg fort over alle byggverkene i garasjen (mest subber av forskjellige typer), og fant ut at jeg fullfører stort sett alle prosjektene mine, men sjelden jeg tar de i bruk etter testing. Så kjenner meg litt igjen.

Men synes virkelig du burde lage de med W8 for å teste det ut før jeg eventuelt kommer til å bygge de. Etter at jeg har fullført Stickene jeg nå skal bygge blir det nok noe mer etterhvert. Mangler bare rom å ha dem i.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huset har ikke nok rom til alle prosjektene jeg har lyst å bygge. Sånn er det vel med flere av oss. Før jeg gjør noe mer med de morsomme prosjektene, så må rommet bli ferdig. Dvs.... det tar ikke SÅ lang tid å mekke en enkel baffel til Beyma og Fostex, så det er mulig jeg må teste dette snart.

Jeg er elendig på å fullføre prosjekt. Føler det er fordi jeg ikke har et godt sted å stå å jobbe. Det blir det snart en ordning på.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og tar meg en pils, og da kommer ideene flyvende. Veldig få er spesielt gode, men må sjekkes ut.

Hvordan vil en coax som Beyma 15XA38Nd oppføre seg i open baffle/nude? I dette tilfellet kun som mellomtone/diskant. Begynner å lure litt på om Fostex muligens kan låte litt tamt i et rom på 25m2 og 4m unna lytteposisjon... Rommet kommer til å bli brukt til musikk, film og MANGE konserter på BD.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, fikk aldri sett noe til den baffelen du limte sammen?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke limt noe baffel her i gården. Er avhengig av å stå ute, og i dag er første dag på lenge det er mulig. Vi fikk forøvrig kontrabeskjed ang huset i forgårs. Begynner å miste troen på menneskeheten etter å ha blitt holdt for narr ang tomt i ett år, for så å bli holdt for narr ang hus. Alle prosjekt er " on hold" inntil videre.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, syns jeg husker å lese noe om liming av baffel... Kjipt når ting ikke går som planlagt! Men se på den på den lyse siden: nå dukker kanskje drømmehuset plutselig opp? Med så mye uflaks så må det jo kommer en dose flaks også vel :wink:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte bare på om jeg kunne bruke hvit lim til å lime sammen baffel. Har heldigvis bare uflaks når det kommer til bopæl. Går veldig fint med kone og barn, og det er det som betyr noe.

Håper jeg snart får smelt sammen en baffel. Rimelig gira på å høre dette nå.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvit lim? Mener du vanlig trelim?
    Trelim kan brukes ja, vel så godt som PU. PU er best når det er litt ujevne flater, men her er det jo helt slett. Da kan man like så godt bruke vanlig trelim!
    Bra å høre at du er fornøyd utenom

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •