Bygging og matching: InConcert Miles - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 70
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for tipset om PSC2.400, tytte. Helt klart det enkleste alternativ, men jeg har lyst til A prOve meg pA eget bygg De virker ikke sA kompliserte A fA ihop, hAper det gAr smertefritt Er noe i det A kunne si; denne har jeg laget!8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaibz
    Takk for tipset om PSC2.400, tytte. Helt klart det enkleste alternativ, men jeg har lyst til A prOve meg pA eget bygg De virker ikke sA kompliserte A fA ihop, hAper det gAr smertefritt Er noe i det A kunne si; denne har jeg laget!8)
    Hei, jeg ville kanskje ventet til å se hva de nye nCore modulene koster når Hypex lanserer de, etter sigende mot slutten av dette året. Ncore skal være fullt på høyde med eller overgå high-end forsterkere som feks. Halcro (ihvertfall på tekniske data).

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke sammenligne Ncore med PSC2.400, det to helt forskjellige produkter. PSC2.400 er en 2-kanals forsterker med innebygget DSP og delefilter. Ncore vil bli kun enkeltstående forsterkermoduler, uten strømforsyning til og med.

Men uansett: jeg skal ha Ncore når det kommer, forhåpentligvis før jul. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Du kan ikke sammenligne Ncore med PSC2.400, det to helt forskjellige produkter. PSC2.400 er en 2-kanals forsterker med innebygget DSP og delefilter. Ncore vil bli kun enkeltstående forsterkermoduler, uten strømforsyning til og med.

Men uansett: jeg skal ha Ncore når det kommer, forhåpentligvis før jul. :-D
    Beklager at jeg var litt utydelig. Svaret ble gitt ut fra at zaibz ikke ønsket å kjøpe PSC2.400 men å bygge selv. Det var i den sammenheng jeg ville ha ventet litt på Ncore lanseringen PSC2.400 er som du skriver en Ucd basert "al-i-ett løsning". Forøvrig interessant du ønsker å prøve Ncore - det skulle borge for en høyst troverdig tilbakemelding til oss alle :-D
    For zaibz, så kan jeg skyte inn at Abletec (Norsk!) også jobber med en ny forbedret forsterkerteknologi, men igjen så blir en slik løsning kanskje litt mindre DIY-selvtilfredsstillende enn å bygge en Hypex løsning

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bygging av høyttalerne startet!

Jeg har nå startet byggingen av høyttalerne. Elementene er funnet fram:

Platene er ferdig kappet:

Her har jeg merket opp avstiverne, jeg valgte å ha 5cm bredde på materialet:

Og her er de ferdig kappet. (Med en skeiv og rusten stikksag:wink

Etter avstiverne merket jeg opp og begynte med å frese på frontene, klokken ble fort "for sent til å frese" så jeg rakk bare nedsenkingen til mellomtonen på den ene fronten.

Siden jeg ikke fikk frest noe mer gikk jeg like godt inn og begynte limingen av det første kabinettet. Tok alt (unntatt fronten) i en jafs:

Jeg blir å lime andre kabinettet i dag, og fortsette med fresingen. Det er dagens mål

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der tok fresen kveld.. Manglet ca. 2 cm på siste nedsenkingen av mellomtonen. Ergelig men slikt skjer..

Edit: Skrudde fresen i deler og sjekket, men fant ingen feil. Da den var skrudd sammen igjenn, virket den... Støv på børstene muligens?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pwr-dsp2

Er det noen som har vurdert PWR-DSP2/PWR-DSP3 fra miniDSP til InConsert Miles. Jeg tror ikke at man nødvendig vis trenger 800W/2400W til bass og 400W til hornet men mer effekt er etter min mening bedre. De virker helt geniale med innebygd DSP og mulighet til å spille rett fra PC over ethernet.

Nå som dollaren sikkert bare går i en retning, er ikke prisen så gæli heller.

Jeg prøvde for en tid siden en nyoverhalt Lab2000c som jeg kjøpte for å drive halvparten av Dobbel-15" ganger 6 prosjektet mitt på stuehøyttalerene mine.

Det var en annen verden, selv på veldig moderat volum!!

Og jeg som var så fornøyd med Hegel H1-forsterkeren min. Nå kommer jeg til å selge den billig ved en passende anledning, dynamikken og bredden i lydbildet er latterlig i forhold til den Lab-forsterkeren ga.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tytte71
    BFor zaibz, så kan jeg skyte inn at Abletec (Norsk!) også jobber med en ny forbedret forsterkerteknologi
    Er det noen som vet om det lar seg gjøre å kjøpe moduler rett fra Abletec, hvis ikke så må jeg prøve. De holder jo til kun få kilometer fra her jeg bor, og jeg jobbet før i firmaet som har laget bl.a. hjemmesiden dems.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiriknb
    Er det noen som vet om det lar seg gjøre å kjøpe moduler rett fra Abletec, hvis ikke så må jeg prøve. De holder jo til kun få kilometer fra her jeg bor, og jeg jobbet før i firmaet som har laget bl.a. hjemmesiden dems.
    ER jo bare å ta en telefon til dem og høre Ser ut som du er g
    kommet godt igang med prosjektet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat flyttet til studentleilighet i Narvik, fikk nesten kabinettene ferdige før jeg flyttet, mangler bassporter, demping og terminaler. Ellers får finishen vente til neste sommerferie. Med mindre jeg finner en egnet plass jeg kan bruke til å lakkere kabinettene. Litt bilder og oppdateringer kommer

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Miles i en studentleilighet ja, nå snakker vi :P

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du tok turen til Narvik, byen jeg er oppvokst i Blir spennende og høre hva du synes om Miles når du får liv i dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Narvik virker til å være en flott by, med det meste i gangavstand og en bra skole. Ang. studentleilighet, så er det selvfølgelig en liten utfordring med tanke på naboer og slikt. Men jeg har god kontroll på volumkontrollen, og skal vise hensyn. Mye småbarn og slikt i disse leilighetene.

Jeg bestiller DACen fra emotiva, og skal bygge hypex effekt før det blir liv i høyttalerne. Ja jeg gleder meg veldig til de er ferdige:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer mer bilder ifra byggingen:

Liming av kabinett nr. 2:

Ferdig frest front:

Liming av front på kabinettet, fint man har kjøpt mange tvinger til dette prosjektet :

Neste var pussing og avrunding av alle kanter med fresen:

Utfresingen av hornet gjorde jeg på frihånd, med en plankebit skrudd fast i fronten, som guide og godt oppmerkede streker. I tillegg blir stikksagen pensjonert, den har gjort sin tjeneste og begynner å bli sliten.. (umulig å få rett kutt) Her er bilde av resultatet av hornutfresingen:

Til slutt et bilde av hvordan de ser ut i skrivende stund:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent!

Skal du dele passivt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, i første omgang. Jeg kjøpte filtrene av teddytusen, som han igjen har fådt laget av Vidar Øierås på dynabel. Men når økonomien tillater det, blir jeg å kjøre aktivt.

Hvordan går det med dine miles, låter bedre nå? Leste at du hadde litt problemer med forsterkerne i tilllegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan freser du sirklene?
    Får du dia innafor +- 1mm?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine begynner definitivt å sitte nå. Gjorde feilen å kopiere BEF sin EQ, som tydeligvis kompenserer for en del i hans rom i tillegg til høyttalerne. Satt opp min egen EQ, og nå sitter lyden slik den skal.

Simen: sirkler er enkleste ting i verden å frese. En pinne med en pigg i enden festes på fresen. Sett piggen i senter og juster lengden på stanga til diameteren du vil ha. Blir 100% rundt og vakkert å se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Simen: Ja, det går greit å frese ut rundinger. Det finnes forskjellige sirkel-jigger man kan kjøpe, eks: Jasper circle jig
    eller man kan lage en selv, av noe pleksiglass, sponplate eller lignenede man har slengende. Da får man det nøyaktig.

Billig og bra. Bare husk at den avstanden fra fresestålet og inn til festepunktet i senter av sirkelen, er radien på sirkelen.

[YOUTUBE]NA11c_vyiQI[/YOUTUBE]

Atledreier: Ja, ingen rom er like Men du har ca samme delefrekvens som BEF? - bare uten hans EQ.
    Fint å høre at lyden sitter som den skal, blir glad på dine vegne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler på 917Hz, det er det nærmeste 900Hz (Tangen anbefaling) jeg kom med min DSP (DCX2496).

Kjører bittelitt EQ nå, men stort sett urørt. kompenserer for litt rolloff i toppen med EQ. Hører at jeg må rydde opp litt i overgangen mellom elementene, men dette må jeg ta grundig en dag jeg har tid og ungene ute av huset.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •