Sitat Opprinnelig postet av kiskogl
Er lett å gjøre slike feil når man nærmer seg slutten og ser for seg herlig lyd og lytting i nær fremtid...
Ja, det var utrolig kjedelig. Hadde jeg visst at grunningen ikke var tørr, så hadde jeg selvsagt ventet med å tørke av med filla. Men-men.

Sitat Opprinnelig postet av Andsor
Nå fikk jeg også lyst å bygge noe slikt.. Hvor mye kom den ferdige suben på?
Kanskje noen in-room målinger på vei? Godt jobba med finishen, sort er noe dritt
Materialkostnaden kom vel på ca. 1000-1200,-, muligens litt i overkant når jeg tar med PU-limet som jo er ganske dyrt. Element og forsterker koster ca. 6 KNOK ferdig fraktet og momset.

In-room-målinger ligger tidligere i denne tråden og i tillegg i kinotråden. Men jeg er ikke helt i mål ennå, det blir nok en kalibreringsseanse til om ikke lenge

Sitat Opprinnelig postet av RCS
Jeg har plassert mine to XTZ 12" ved siden av "sweetspot" (En toseters recliner), en på hver side med ca 60cm avstand fra bakvegg. "fordelen" er at du kjenner punchen litt mer på kroppen uten at der er for mye bass til enhver tid. Dette med "referanse" er egentlig uvesentlig da det er smaken til lytter som betyr mest.
Ja, bassen kjennes bedre i kroppen og sofaen når den er plassert bak. Men det er i tillegg romperister i sofaen, så der blir uansett nok vibrasjoner til film.

Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
Gratulerer med ferdig sub!

Ser bra ut dette.

Jeg synes det elementet ser bra ut så jeg ville ikke ha skjult det med en grill.
Joda, det er jo litt kult men jeg kjenner at det vibrerer bittelittegrann i harryhårene på ryggen også

Ellers takk for alle de positive kommentarene ang finish Hyggelig hvis det har bidratt til litt byggelyst og inspirasjon.