DIY Rythmik FV15. Ferdig! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 121
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Da tar jeg litt OT også. Jeg gir språkkonsulenten som døpte barnet for "Perfect Glatte underlag" det glatte lag.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så skulle det vise seg at PC-en nekter å åpne minnekortet med bilder fra speilreflekskameraet, så da blir det iPhone-bilder i kveld også. Men jeg må si at overfalten faktisk blir veldig bra. Jeg skal pusse over en gang til i kveld og legge et siste strøk. Kantene blir jevnt runde og fine til tross for en god del sparkling, og overflaten som sådan får tilnærmet sprøytefinish. Så alt i alt blir dette mye bedre enn jeg hadde håpet på

En ting jeg dog er litt skeptisk til er hvordan det blir seende ut rundt rørene. For de burde jo egentlig vært demontert og skrudd på etterpå, men siden de er limt sammen med PVC-lim så blir det vanskelig. Jeg innser jo nå at rørene fint kunne monteres etter at kassa var limt helt sammen ops:

Bildene er tatt i mest mulig avslørende vinkler. I litt skumt lys er det helt umulig å se noe som minner om ufullkommen overflate. Ett strøk til så tror jeg dette blir Perfect.
    DIY Rythmik FV15. Ferdig!-sort4-jpg

DIY Rythmik FV15. Ferdig!-sort5-jpg

De lyse flekkene ved hjørnet er støv, men fra denne vinkelen kan man se at det ikke er 100 % jevnt.
    DIY Rythmik FV15. Ferdig!-sort6-jpg

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Det er jo absolutt til å leve med? Med eller uten pelsrulle!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dette ser vanvittig bra ut jeg kompis! Kult at det ble bedre enn du trodde! Godt arbeid, sjef!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Gratulerer!
    Det er jo absolutt til å leve med? Med eller uten pelsrulle!
    Uten pels

Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Syns dette ser vanvittig bra ut jeg kompis! Kult at det ble bedre enn du trodde! Godt arbeid, sjef!
    Jo takk, det blir slett ikke ille

Og det hadde blitt ennå bedre med MDF som underlag. Kan kan faktisk, når malingen er blank og i rett lys, se at finerplatene ikke er jevne. Baksiden av kassa gjenstår, den er fremdeles "au naturel", men jeg tar den helt til slutt slik at jeg ikke får noe grums på rullen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite er mer tilfrdstillende enn å legge siste hånd på verket.:wink:
    Angående mdf kan du trøste deg med at også den krever endel sparkel og puss det også for den er heller ikke helt jevnt i utgangspunktet, om enn på en litt annen måte.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, når man ser at det blir litt bedre for hvert strøk, så er det nesten fristende å ta enda ett bare for å se om det blir ennå bedre.

Litt av problemet med finerplater er kantene som må forsegles helt med sparkel, ellers blir kanten stripete.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo flere lag, jo mere kar.
    Selv har jeg 13 lag (med forskjelllig tynningsgrad) på trebåten. hehe. Men det er jo blank lakk da.
    Er det noe som stikker seg voldsomt fram kan du slipe eller sikle der.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdig!

Ok, da var det gjort for denne gang, prosjektet anses som ferdig. Vel, man kunne kanskje laget en grill men det får ikke prioritet ennå.

Finishen ble overraskende bra, skumrulle til tross . Bildene avslører faktisk mer enn det man i virkeligheten, og i vanlig kinobelysning ser det tilnærmet perfekt ut.

Kantene ble veldig smoothe og jevne. Faktisk kunne det blitt ennå bedre dersom jeg hadde gitt hele kassa ett strøk til. Fronten fikk nemlig ikke det siste strøket som toppen og sidene, dermed ble det litt skjoldete øverst på fronten. Ellers ser også flatene litt skjoldete og flekkete ut på bildene, men dette er faktisk støv og merker fra mine klamme lanker, jeg skulle visst brukt bomullshansker. Og for øvrig tiltrekker den seg støv fra teppet, så det er litt støv og teppeull nederst.
    DIY Rythmik FV15. Ferdig!-ferdig1-jpg

DIY Rythmik FV15. Ferdig!-ferdig2-jpg

DIY Rythmik FV15. Ferdig!-ferdig3-jpg

DIY Rythmik FV15. Ferdig!-ferdig4-jpg

Mellom rørene kan man se noen hvite flekker og at det er litt skjoldete rundt rørene. Dette er faktisk grunning som ikke var tørket under maskeringen. Da jeg tok av tapen viste det seg at det var en tynn glipe inn mot bassrefleksrørene og planen var å ta en tyyynn pensel å male inntil rørene. Men først måtte jeg jo vaske bort støv og skitt, og brukte en fille med rødsprit. Dermed dro jeg denne uherdede grunningen utover :evil: Erfaringen til neste gang er selvsagt å vente med rørene til etter at kassa er ferdig malt :idea:
    DIY Rythmik FV15. Ferdig!-ferdig5-jpg

Så var den på plass i hjørnet sitt. Jeg har ikke kalibrert noe men jeg tror innstillingene er noenlunde intakt.
    DIY Rythmik FV15. Ferdig!-paplass-jpg

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en fin frukt av arbeidet Tols1. Takk for at du delte det hele med oss som er mindre handy og bare ser på fra sidelinjen

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny sub!
    Nå er det bare å sette seg ned i sweetspot og nyte lyden og ikke minst med rette være stolt over godt håndtverk.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på i gledespredningen! Dette ble ordentlig bra, kamerat! Angående grill på suben, så syns jeg ikke dette er et element som bør skjules, så sant ikke bikkja eller barna får med leker og fotballer for fri utfoldelse der nede. Bra macho-faktor på denne suben! Og så må det være tilfredstillende å si, "Jeg har bygd den selv". To tomler opp for godt utført arbeid!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY Rythmik FV15. Ferdig!-8220-awesome-8221-pictures14-1297157073-1-jpg

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd og skam å gjemme resultatet bak sofaen? :???:
    Flytt racket til side, og sett den midt imellom frontene så den synes! Den fortjener det!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger folkens

Alkar: jeg kan nok være enig, den er faktisk litt kul å se på, og fotball foregår ikke selvsagt ikke Eller jo forresten, men da kun på PS3 FIFA

Og ang. plassering Jan, dette er jo et tema son stadig revideres. Den gir definitivt mest guffe bak i hjørnet men jeg synes liksom den spiller renere i front, så det blir en avveining og prioritering. Nå som jeg har laget et trillebrett å flytte den på, så er det jo myen enklere å eksperimentere

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Mellom rørene kan man se noen hvite flekker og at det er litt skjoldete rundt rørene. Dette er faktisk grunning som ikke var tørket under maskeringen. Da jeg tok av tapen viste det seg at det var en tynn glipe inn mot bassrefleksrørene og planen var å ta en tyyynn pensel å male inntil rørene. Men først måtte jeg jo vaske bort støv og skitt, og brukte en fille med rødsprit. Dermed dro jeg denne uherdede grunningen utover :evil: Erfaringen til neste gang er selvsagt å vente med rørene til etter at kassa er ferdig malt :idea:
    Er lett å gjøre slike feil når man nærmer seg slutten og ser for seg herlig lyd og lytting i nær fremtid...

Godt jobba! Ser faktisk meget bra ut på bildene. :-)

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg også lyst å bygge noe slikt.. Hvor mye kom den ferdige suben på?
    Kanskje noen in-room målinger på vei? Godt jobba med finishen, sort er noe dritt :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger folkens

Alkar: jeg kan nok være enig, den er faktisk litt kul å se på, og fotball foregår ikke selvsagt ikke Eller jo forresten, men da kun på PS3 FIFA

Og ang. plassering Jan, dette er jo et tema son stadig revideres. Den gir definitivt mest guffe bak i hjørnet men jeg synes liksom den spiller renere i front, så det blir en avveining og prioritering. Nå som jeg har laget et trillebrett å flytte den på, så er det jo myen enklere å eksperimentere
    Jeg har plassert mine to XTZ 12" ved siden av "sweetspot" (En toseters recliner), en på hver side med ca 60cm avstand fra bakvegg. "fordelen" er at du kjenner punchen litt mer på kroppen uten at der er for mye bass til enhver tid. Dette med "referanse" er egentlig uvesentlig da det er smaken til lytter som betyr mest.

Forøvrig en velbygget kasse dette! Slik at jeg blir fristet til å bygge noe selv :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ferdig sub!

Ser bra ut dette. :-)

Jeg synes det elementet ser bra ut så jeg ville ikke ha skjult det med en grill.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •