7-10amp 250v trykkbryter med ledlys?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

7-10amp 250v trykkbryter med ledlys?

Tittelen sier nesten alt XD finnes dette????

Nå kommer Beresford Caiman SEG dacen i posten og da er det på tide med diy effektforsterker

Effektforsterkeren kommer til å beståd av 2 hypex 400hg forsterker moduler og en coldamp sps80 psu. Men SPS80 modulen har ikke inn/utgang for trykkbryter... så der er kun mulighet for å kjøre bryter mellom IEC og PSU modulen... trøbbel når jeg ønsker en bryter med lys i front... :sad: :sad:
    Jeg har funnet flere 250v trykkbrytere men ingen over 5amp... og sps80 modulen trekker minimum 6amp...

Den andre muligheten blir ett lite leddlys i front for å se om den er av eller på. men hvordan skal jeg få til det???????
    Alle de små leddlysene jeg har sett tåler ikke mer enn 5v, men hva bruker en 250v trykkbryter med lys da? Hvordan skulle jeg ha koblet dette opp?
    Ser at Coldamp modulen har utgang for vifte og denne vil jo kanskje kunne brukes men den er fortsatt på 12v...

Takker for all hjelp
    Espen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EspenB89

Nå kommer Beresford Caiman SEG dacen i posten og da er det på tide med diy effektforsterker

Effektforsterkeren kommer til å beståd av 2 hypex 400hg forsterker moduler og en coldamp sps80 psu. Men SPS80 modulen har ikke inn/utgang for trykkbryter... så der er kun mulighet for å kjøre bryter mellom IEC og PSU modulen... trøbbel når jeg ønsker en bryter med lys i front... :sad: :sad:
    Jeg har funnet flere 250v trykkbrytere men ingen over 5amp... og sps80 modulen trekker minimum 6amp...

Den andre muligheten blir ett lite leddlys i front for å se om den er av eller på. men hvordan skal jeg få til det???????
    Alle de små leddlysene jeg har sett tåler ikke mer enn 5v, men hva bruker en 250v trykkbryter med lys da? Hvordan skulle jeg ha koblet dette opp?
    Ser at Coldamp modulen har utgang for vifte og denne vil jo kanskje kunne brukes men den er fortsatt på 12v...

Takker for all hjelp
    Espen
    en hypex softstart før smps'en så har du standby funksjon, med mulighet for ordinær trykkbryter med LED. du har også mulighet for stanby LED.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for all hjelp
    Espen

12V kan fint benyttes til LED, bare å ha en seriemotstand med LED
    (vanligvis justert til ca 20mA)
    Men UCD400 har blå LED på kortet, jeg bruker en Lysleder fra disse til front,
    du kan bruke akryl/klarplast, eller f.eks. en billig Toshlink (optisk)kabel som du fører
    frem til front.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det smart å ha en softstart før coldamp sin innebyggede softstart? Vil ikke dette skape trøbbel?

det med en toslink var ingen dum ide visste ikke at hypex haddde blå ledd på kortet:S da er jo deler av problemet løst

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta og se på amb.org sin e24 (epsilon). Dette er en standbayfunksjon der du kan benytte deg av en trykkbryter med led.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår meg ikke helt på den... Kjører du 240v inn? så vidt jeg såg kan den ikke kjøre mer enn 12v... og da vil den ikke funke for meg :S

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må ha et rèle i tillegg. som kobles til 12V utgangen. dette håndterer 230V'en. du må også ha en trafo til kortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Schurter har fine trykkstrømbrytere i rustfritt stål med LED punktlys eller LED ringlys i forskjellige farger. Fåes i varianter som tåler 12A. Søk på "schurter switch 12A on-off" på Electronic Components Distributor | DigiKey Corp. | US Home Page.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •